آشنایی با مرسدس بنز ای-اکتروس LongHaul

0

دایملر تراکز به عنوان بازوی سازنده خودروهای تجاری این شرکت آلمانی، محصولات خود را تحت چند برند مختلف همچون مرسدس بنز تراکز و فرایتلاینر عرضه می‌کند و در بازار رو به گسترش کامیون‌های تجاری، جزء سردمداران به حساب می­‌آید.

دو موتور برقی این کامیون در مجموع قدرتی برابر با 805 اسب‌­بخار را تولید می‌­کند. ظرفیت مجموعه باتری سه­‌گانه نیز جمعا به 600 کیلووات ساعت می­‌رسد.
نخستین بار در سال 2020 بود که نام ای-اکتروس LongHaul به عنوان نسخه‌ای با شعاع حرکتی بیشتر از اکتروس برقی، مطرح شد. اکنون در جریان نمایشگاه IAA، مدل جدید ای-اکتروس LongHaul به صورت رسمی رونمایی شده است.

فرم بدنه مرسدس بنز ای-اکتروس LongHaul از زبان طراحی جدید این برند پیروی می‌کند و مواردی همچون چراغ LED نواری در بخش جلو را به همراه دارد.

براساس اعلام دایملر، دو موتور برقی این کامیون در مجموع قدرتی برابر با 805 اسب‌­بخار را تولید می‌­کند. ظرفیت مجموعه باتری سه­‌گانه نیز جمعا به 600 کیلووات ساعت می­‌رسد، که نیروی لازم برای پیمودن 500 کیلومتر مسافت با یک بار شارژ را فراهم خواهد کرد. البته فعلا معلوم نیست که رقم اعلام شده با ظرفیت تکمیل بار بوده یا در حالت خالی است، اما مرسدس بنز از وجود فناوری LFP یا لیتیوم-فسفات در سلول­‌های این مجموعه باتری سخن گفته که افزایش عمر باتری و ظرفیت بالاتر انرژی را به همراه خواهد داشت.

هرچند چگالی انرژی این مجموعه نسبت به شعاع حرکتی 800 کیلومتری تسلا Semi به وضوح کمتر به نظر می‌­رسد، اما مرسدس بنز بر دوام بالاتر این خودرو تاکید دارد. خودروساز آلمانی ادعا می‌­کند که این کامیون برقی به مدت 10 سال و 1.2 میلیون کیلومتر، با بیشترین بازدهی قابل استفاده خواهد بود.

براساس اعلام سازنده، ذخیره انرژی این مجموعه باتری با اتصال به جریان سریع در مدت کمتر از 30 دقیقه، از 20 به 80 درصد افزایش می­‌یابد.

نمونه­‌های اولیه ای-اکتروس LongHaul اکنون در حال آزمایش بوده و از سال آینده برای آزمایش در شرایط واقعی در اختیار مشتریان قرار می‌­گیرد. تولید این کامیون برقی از سال 2024 در تاسیسات مرسدس بنز در Wörth آغاز خواهد شد.

در کنار ای-اکتروس LongHaul، نسخه جدید دیگری از اکتروس با نام اکتروس 300 هم تولید می­‌شود. این کامیون برقی به سه مجموعه باتری 336 کیلووات ساعت مجهز شده است، که نیروی لازم برای پیمودن 220 کیلومتر مسافت را فراهم می‌­کند. این مدل هم از نیمه دوم سال 2023 وارد بازار خواهد شد.

منبع : carscoops.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.