مرسدس بنز C63 AMG پرفورمنس

0

مرسدس بنز C63 AMG که در سال 2008 و با پیشرانه 6.2 لیتری 8 سیلندر معرفی شد را می‌­توان نقطه عطفی مهم در تاریخ خودروساز آلمانی دانست، چراکه پیشرانه‌­ای بزرگ را در یک سدان نسبتا کوچک قرار داده بود.

از آن زمان تاکنون تحولات زیادی در صنعت خودروسازی رخ داده است، چراکه پس از حذف پیشرانه V8 تنفس طبیعی در سال 2016، اکنون شاهد معرفی مرسدس-آام‌گ C63 S E پرفورمنس 2024 با پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر هستیم، که مطمئنا با انتظارات بسیاری از علاقمندان همخوانی ندارد.

مشخصات فنی مرسدس-آام‌گ C63 S E پرفورمنس 2024

مرسدس-آام‌گ C63 S E پرفورمنس به هیچ وجه خودروی ضعیفی نیست، چراکه به لطف مجموعه پلاگین-هیبرید با موتورهای برقی در محور عقب، 671 اسب‌­بخار قدرت و 1020 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار دارد که بیشتر از نسل‌های قبلی C کلاس است.

پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ AMG C63 با کد فنی M139، به تنهایی 476 اسب­‌بخار قدرت تولید کرده و لقب قدرتمندترین پیشرانه 4 سیلندر جهان را به دست آورده است.

یک موتور برقی کوچک که در فاصله توربین خروجی و چرخ کمپرسور قرار گرفته، تاخیر توربوشارژر را کاهش می­‌دهد. این فناوری از خودروهای فرمول یک برگرفته شده است.

پیشرانه برقی خودرو در کنار باتری 6.1 کیلووات ساعت قرار گرفته و 204 اسب‌بخار قدرت تولید می­‌کند. به علت ظرفیت بسیار کم باتری، C63 مدل 2024 می­‌تواند تنها 12.8 کیلومتر را در حالت کاملاً برقی طی کند. البته براساس اعلام مرسدس بنز، در ساخت این محصول تمرکز بر تولید خودرویی سریع قرار داشته است. شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت C63 مدل 2024 به ترتیب 3.3 ثانیه و 278 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

نیروی پیشرانه از طریق گیربکس 9 سرعته اتوماتیک دوکلاچه تر با پاسخگویی سریع‌تر از نمونه­‌های مشابه، به چرخ‌ها منتقل می­‌شود. نکته جالب اینکه موتور برقی، از جعبه‌دنده دو سرعته مجزا برخوردار شده که در سرعت بالا، فشار بوست را افزایش می­‌دهد.

برای نخستین بار در دوران حیات C کلاس، C63 مدل 2024 به سامانه چهارچرخ محرک دائم به نام فورماتیک پلاس مجهز شده است، که دیفرانسیل لغزش-محدود برقی در محور عقب و کلاچ مجزا برای اتصال به محور جلو را به همراه دارد.

فنرهای استیل با کمک­‌فنرهای تطبیق­‌پذیر، فرمان‌پذیری محور عقب تا 2.5 درجه در سرعت کمتر از صد کیلومتر برساعت و 0.7 درجه در سرعت‌های بالاتر، سیستم ترمز کامپوزیت با کالیپرهای شش پیستون در محور جلو، امکان انتخاب چندین حالت رانندگی شامل برقی، کامفورت (راحت)، اسپرت، اسپرت پلاس، ریس (مسابقه‌­ای)، مصرف بهینه باتری و لغزنده که پاسخگویی تعلیق، فرمان، گاز و ترمز را تغییر می‌­دهد، رانندگی با C63 مدل 2024 را به تجربه‌­ای متفاوت بدل می­‌کند.

طراحی مرسدس-آام‌گ C63 S E پرفورمنس 2024

فاصله چرخ‌های مرسدس-آام‌گ C63 S E پرفورمنس به میزان 7.5 سانتی‌متر نسبت به مرسدس بنز C کلاس استاندارد افزایش یافته و به همین میزان عرض گلگیرها نیز بیشتر شده است. طول بدنه و فاصله بین محورها نیز به ترتیب 8.3 و یک سانتیمتر افزایش نشان می‌­دهد.

جلوپنجره و سپر جلو با طراحی متفاوت، دو خط برجسته روی کاپوت، رینگ‌های 19 اینچی (20 اینچی سفارشی)، دیفیوزر عقب و خروجی ذوزنقه‌­ای شکل اگزوزها، از مهمترین ویژگی‌های ظاهری مرسدس AMG C63 S E پرفورمنس مدل 2024 به شمار می­‌آید.

کابین و امکانات مرسدس-آام‌گ C63 S E پرفورمنس 2024

از میان فناوری‌های داخل کابین C63 مدل 2024 می­‌توان به امکان ثبت زمان در پیست، اهرم تعویض دنده در کنار فرمان، دکمه­‌های شخصی­‌سازی سیستم تعلیق و اگزوز، صندلی اسپرت AMG (سفارشی) و فناوری پخش صدای اگزوز از سیستم صوتی اشاره کرد.

همچون سایر اعضای C کلاس، قطعات پلاستیکی در پوشش داخلی درهای این خودرو هم چندان خوشایند نیست، اما خودروساز آلمانی سعی کرده با معرفی گستره­ای متنوع از رنگ و پوشش شامل چرم، جیر میکروفایبر و دوخت متضاد، کمبودها را جبران کند.

برنامه عرضه و قیمت مرسدس-آام‌گ C63 S E پرفورمنس 2024

فروش جهانی مرسدس-آام‌گ C63 S E پرفورمنس از اوایل سال 2023 آغاز خواهد شد. نسل فعلی C63 در نسخه S با قیمت پایه 77,250 دلار به فروش می­‌رسد، ولی با توجه به مشخصات فنی و فناوری‌های موجود، می­توان انتظار داشت که این خودرو با قیمت بیشتر از 85 هزار دلار وارد آمریکا شود.

خبر خوش برای علاقمندان خودروهای استیشن واگن اینکه مرسدس بنز قصد دارد C63 Estate را نیز برای رقابت با ب‌ ام‌ و M3 استیشن، روانه بازار کند. البته مشتریان ساکن ایالات متحده از این نعمت محروم هستند.

مترجم:باما

منبع:موتور1

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.