یتیمک کدو شیرازی بسیار ساده و گیاهی

0

یتیمک کدو شیرازی یکی از غذا های بسیار خوشمزه و اصیل شیرازی می باشد که در شهر های مخلتف به اسم ها مختلفی این غذا تهیه می شود.

طرز تهیه غذا خوشمزه با کدو آموزش غذای خوشمزه آموزش غذای مجلسی آموزش غذای خونگی آشپزی ساده سریع مجله آشپزی کتاب آشپزی فوت و فن آشپزی نکات ریز آشپزی

در شهر شیراز یتیمک به روش های مختلفی تهیه می شود و بعضی ها از بادمجان یا گوجه رنده شده استفاده می کنند و یا بعضی مانند این رسپی این غذا را بسیار ساده و خوش طعم تهیه می کنند که همه روش های تهیه یتیمک کدو شیرازی خوشمزه می باشد. اگر به غذا های نونی علاقه دارید و طعم و مزه کدو را دوست دارید یتیمک کدو شیرازی را حتما تهیه کنید و با نان تازه سرو کنید زیرا غذا های شیرازی عطر و طعم عالی دارند.

این غذا همچنین برای گیاه خوران نیز گزینه خوبی می باشد زیرا فاقد گوشت است. امروز طرز تهیه یتیمک کدو شیرازی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم:

  • کدو ۱
  • کیلوگرم
  • پیاز ۶ عدد
  • عصاره مرغ ۲ عدد
  • زردچوبه ۱ ق چای خوری
  • فلفل سیاه ۱ ق چای خوری

 

طرز تهیه :

مرحله اول: آماده سازی کدو

ابتدا کدو ها را باید خوب بشورید و به صورت خلالی یا حلقه ای خرد کنید. می توانید به دلخواه پوست کدو را بگیرید ولی خواص کدو به پوست نازکی که دارد است و بهتر است خوب با فرچه آشپزی کدو را تمیز کنید تا بتوانید با پوست استفاده کنید.

مرحله دوم: سرخ کردن پیاز

 طرز تهیه غذا خوشمزه با کدو  آموزش غذای خوشمزه  آموزش غذای مجلسی  آموزش غذای خونگی  آشپزی ساده سریع  مجله آشپزی  کتاب آشپزی  فوت و فن آشپزی  نکات ریز آشپزی

در ادامه باید پیازها را پوست بگیرید و به صورت خلالی ریز خرد کنید. می توانید از غذاساز یا رنده مخصوص برای خرد کردن پیاز استفاده کنید تا یکدست باشد. داخل بک تابه روغن ریخته و پیاز را اضافه کنید و هم بزنید تا کم کم پیاز ها طلایی و یکدست سرخ شوند.

مرحله سوم: افزودن ادویه ها و کدو

در ادامه زمانی که پیاز طلایی و همانند عکس شد ادویه ها که شامل زردچوبه و فلفل سیاه و عصاره مرغ خرد شده می باشد را به پیاز اضافه کنید و هم بزنید تا عطر ادویه ها آزاد شود و پیاز ها خوشرنگ شوند و در ادامه کدو ها را نیز به مواد اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه یتیمک کدو

در ادامه باید درب تایه را نیمه باز قرار دهید و کمی مواد را هم بزنید و بدون افزودن آبی بگذارید تا کدو ها پخته و نرم شود. وقتی به مرحله عکس زیر رسید و آب اضافه کدو ها کاملا تبخیر شد یتیمک کدو شیرازی آماده شده است و از روی حرارت بردارید و داخل دیس کشیده و با نان تازه سرو کنید. نوش جان

 

نکات کلیدی

  1. به دلخواه می توانید به مواد رب یا پوره گوجه فرنگی اضافه کنید.
  2. مقدار تندی این خوراک به سلیقه شما بستگی دارد.
  3. شما می توانید از ترکیب کدو و بادمجان استفاده کنید.
  4. نمک اضافه نکنید زیرا عصاره حاوی نمک و ادویه است.

منبع : پارسی دی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.