حل مشکلات رایج خودرو

0

کم کردن روغن خودرو

موتور از سه طریق روغن کم میکند:

کشف روغن ریزی از خودرو هزینه تعمیر روغن سوزی خودرو هزینه تعمیر روغن ریزی ماشین آموزش مکانیک به زبان ساده آموزش مکانیک و برق خودرو مجله خودرو کارستان علت روغن ریزی سمند روغن ریزی سمت شاگرد روغن ریزی کارتل پراید روغن ریزی کاسه نمد پراید دلایل روغن ریزی موتور

1.خرابی یکی از واشرها یا کاسه نمدها که در نتیجه آن روغن بر زمین می چکد که این نشست خارجی روغن است.
2.کمپرس رد کردن اضافی یا جریان هوای کارتر ممکن است روغن را از سیستم تهویه کارتر عبور دهد و وارد محفظه های احتراق کند تا در آنجا بسوزد.
3.رانندگی با سرعت زیاد و فرسودگی رینگهای روغن سبب ورود روغن به محفظه های احتراق می شود .

دود کردن موتور خودرو

دود کردن موتور نشانه روغن سوزی غنی بودن مخلوط هوا و سوخت یا نشست آب به محفظه احتراق است که با توجه به رنگ دود می توان به هر یک از این موارد پی برد.

اگر دود آبی رنگ باشد موتور روغن سوزی دارد اگر دود بیشتر سیاه است تا آبی همه سوخت در محفظه احتراق نمی سوزد و احتمالا مخلوط هوا و سوخت بیش از اندازه غنی است. اگر وقتی موتور سرد است رنگ دود به سفیدی متمایل است می توان وضعیت موتور را عادی تلقی کرد اما اگر بعد از گرم شدن موتور باز هم دود سفید از اگزوز بیرون آمد نشانه نشست آب به داخل محفظه احتراق و تبخیر آن است. ممکن است سر سیلندر ترک خورده یا واشر سرسیلندر سوخته باشد .

پائین بودن فشار روغن

پایین بودن فشار روغن غالبا نشانه فرسودگی پمپ روغن یا یاتاقان هاست.
در این وضعیت به اندازه ای روغن از یاتاقانها میگذرد که پمپ روغن نمی تواند فشار لازم را تامین کند در نتیجه به یاتاقان های انتهایی کم روغن می رسد و ممکن است آنها بسوزد.علل دیگر پایین بودن فشار روغن عبارتند از ضعیف بودن فنر شیر فشارشکن و پارگی یا ترک خوردن لوله روغن و گرفتگی لوله یا فیلتر روغن و رقیق شدن روغن به علت گرمای بیش از حد در موتور خودرو.

بالا رفتن مصرف سوخت

تعمیرات تخصصی خودرو راههای کاهش مصرف سوخت پراید دانستنی های فنی خودرو اطلاعات فنی خودرو کاهش مصرف سوخت با دیاگ آموزش ریمپ ecu مزایای ریمپ ایسیو تعمیر و نگهداری خودرو سرویس های دوره ای خودرو
تقریبا هر چیزی از چگونگی رانندگی فرد تا کم بودن چرخ ها می تواند سبب افرایش مصرف سوخت شود که با استفاده از سوخت سنج و بعضی ابزارها و تجهیزات الکترونیکی جلو داشبورد می توان مصرف سوخت را به دقت اندازه گیری کرد

آزمون نشست سیلندر و آزمون های خلا سنجی به مشخص شدن علت بالا رفتن مصرف سوخت کمک میکنند.

اگر مشکل در سیستم سوخت رسانی است به نکات زیر توجه کنید:

آموزش جلوبندی خودرو آموزش مکانیک خودرو آموزش عیب یابی ماشین عیب یابی از صدای موتور آموش عیب یابی جلوبندی خودرو تعمیرات تخصصی خودرو صدای خرخر ماشین از کجاست صدای بلبرینگ چرخ

1.دریچه ساسات باز نمی شود و یا با سرعت کافی باز نمی شود.
2.سطح شناور کاربراتور بیش از حد پایین است در نتیجه کاربراتور فلوت می کند و سوخت بیش از اندازه به محفظه احتراق می رسد. ممکن است شیر سوزنی در حالت باز گیر کرده یا درست در جای خود نشسته باشد.
3.سوزن ژیگلوریا پیستون کمکی بنزین در وضعیت عملکرد گیر کرده و در نتیجه سوخت اضافی مصرف می شود.
4.ژیگلورها فرسوده شده یا به اصطلاح گشاد کرده اند که کاربراتور را باید تعمیر یا تعویض کرد.
5.سوخت پاش ها نشت می کنند.
6.فشار ریل سوخت در خودروهای انژکتوری بیش از حد بالا باشد.
7.خرابی رادیاتور موتور یا سیستم کنترل الکترونیکی موتور و همچنین حسگرها و عملکردها هم سبب افزایش سوخت می شود. این حسگرها عبارتند از حسگر دمای آب و حسگر دور موتور و حسگر منیفولد و حسگر اکسیژن و حسگر دریچه گاز و کاراندازهایی ازقبیل کلیدها و شیرهای الکترونیکی.
8.فرسودگی موتور و کاهش تراکم سبب افزایش مصرف سوخت می شود.

افزایش مصرف سوخت ممکن است از کم باد بودن چرخ ها یا کشیدن ترمز یا بکس و باد کردن کلاچ و یا خرابی جعبه دنده خودکار و نامیزانی چرخ ها نیز ناشی شود.
درخاتمه به عنوان یک نظر سنجی احساس می کنید تا چه حد ارائه مقالات فنی توانسته است به افزایش آگاهی کاربران و بازدیدکنندگان سایت اضافه کند؟

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.