عرضه کیا سراتو K3 در چین

0

خانواده مدل‌های جهانی کیا سراتو که با نام‌های K3 و فورته هم شناخته می‌شود، سال گذشته و تحت یک برنامه‌ریزی جدید معرفی شدند. غیر از تفاوت‌های ظریف در چیدمان و تجهیزات، این نسخه‌ها در کره، آمریکا، استرالیا یا حتی روسیه یکسان به نظر می‌رسند. اما این وسط یک استثنا وجود دارد. کیا K3 سه سال پیش به طور ویژه برای بازار چین با تغییراتی در طراحی بیرونی عرضه شد. اکنون با تصمیم اخیر کیا، این سدان یک به‌روزرسانی جدید را تجربه کرده است.


قیمت کیا K3 در بازار چین با این تغییرات 15 هزار و 700 دلار خواهد بود.جلوپنجره بزرگ با میله‌های عمودی چیزی است که پیش از این روی K3 ندیده بودیم. اکنون سدان ویژه بازار چین بیشتر شبیه ویرایش جهانی شده است. با این حال هنوز چراغ‌های جلو و سپر استاندارد قبلی خود را حفظ کرده‌اند. چراغ‌های عقب جدید به همراه سپر این بخش و البته رینگ‌های جدید، کیا K3 را دیدنی‌تر از قبل کرده است. برجسته‌تر کردن بدنه کاری کرده تا طول خودرو با افزایش 6 میلی‌متری به 4666 میلی‌متر برسد.

فضای داخلی کیا K3 چینی کمی متفاوت‌ به نظر می‌رسد. ولی هم‌چنان شباهتی معنادار بین آن و ویرایش جهانی‌ به چشم می‌خورد. ویژگی اصلی این بخش، استفاده از نمایشگرهای دیجیتالی به جای المان‌های آنالوگ است. به عنوان مثال، پنل کنترل تهویه مطبوع حالا کاملاً لمسی شده است. اگرچه که در نسخه چینی تهویه مطبوع تک حالته است و در نسخه‌های جهانی دو حالته.

دسته‌دنده با نشانگر روی آن نیز به تازگی برای این کیا نصب شده‌اند. سایز نمایشگر عریض 10.25 اینچی است، اما در قیاس با قبل حالا دکمه‌های اصلی از روی آن جدا شده‌اند. در نسخه‌های پایه قبلی شاهد یک نمایشگر مرکزی 7 اینچی بودیم.
در قسمت قوای محرکه تغییرات ملایمی را می‌بینیم. پیشرانه اصلی 1.5 لیتری تنفس طبیعی 115 اسب‌بخاری است، اما پیشرانه مدل نهایی 1.4 لیتری توربوشارژ T-GDI است که می‌تواند 140 اسب‌بخار قدرت تولید کند. البته باید بگوییم که نسخه قبلی با همین پیشرانه 130 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کرد. جعبه‌دنده نیز 7 سرعته در نظر گرفته شده است.

کیا می‌گوید در آینده ویرایش هیبریدی و برقی K3 نیز راهی میدان خواهد شد. گفته می‌شود قیمت کیا K3 در بازار چین با این تغییرات 15 هزار و 700 دلار خواهد بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.