رایج‌ترین معایب مدل‌های خودروی جک

2

شرکت جک موتورز یکی از شرکت‌های قدیمی چینی در صنعت خودروسازی است. این شرکت در سال ۱۹۶۴ تأسیس شده و در هفئی در استان آن‌هویی چین مستقر است. این شرکت علاوه بر خودروهای سواری، وسایل نقلیه تجاری هم تولید می‌کند. جک با همکاری شرکت کرمان موتور، خودروهایش را در ایران به فروش می‌رساند.

در این مطلب ابتدا با خودروی جک و مدل‌های آن آشنا خواهیم شد. سپس درباره معایب جک صحبت خواهیم کرد. این معایب نشان‌دهنده خوب‌نبودن این خودرو نیستند و فقط در کسری از خودروهای بررسی‌شده مشاهده شده‌اند. هدف از این مطلب صرفا ارائه دید بازتری به شما خریداران است تا بهتر برای خرید تصمیم بگیرید.

آشنایی با خودروی جک و مدل‌های آن

همان طور که گفتیم خودروی جک محصول شرکت خودروسازی چینی جک است. مانند همه خودروهای دیگر، جک هم دارای مدل‌ها و فیس‌لیفت‌های مختلفی است. جک J3 هاچبک، J5 در دو نوع دستی و اتوماتیک، S3 ،S5 در دو مدل دستی و اتوماتیک، J4 و S5 فیس لیفت برخی از مدل‌های آن هستند که همه را به‌تفکیک بررسی خواهیم کرد.

جک J3 هاچ بک

این مدل جک هاچبک در سال ۲۰۰۹ طراحی شده است. این خودرو از نوع دیفرانسیل جلو است و حجم موتور آن ۱۲۹۹ سی‌سی است. موتور آن ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ است. گیربکس آن ۵ سرعته دستی است و ۹۳ اسب بخار قدرت دارد. این خودرو شتاب بسیار ضعیفی دارد و در ۱۶ ثانیه از صفر به صد می‌رسد. بیشینه سرعت آن هم فقط ۱۶۰ کیلومتر در ساعت است.

جک J5

شرکت جک این سدان جذاب را در سال ۲۰۱۱ طراحی کرده و با همکاری کرمان موتور به بازار ایران وارد کرد. این خودرو از پیشرانه میتسوبیشی استفاده می‌کند و ۱۴۹۹ سی‌سی حجم آن است. موتور آن از نوع ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ است و ۱۱۱ اسب‌بخار قدرت دارد. گیربکس ۵ سرعته آن دستی است. بیشینه سرعت این مدل جک ۱۷۵ کیلومتر در ساعت است و یکی از نقاط قوت آن، شتاب خوب آن است که در عرض ۱۱.۸ ثانیه از صفر به صد می‌رسد.

جک J5 اتوماتیک

یک سال بعد از موفقیتی که جک J5 به دست آورد، شرکت جک تصمیم گرفت نسخه اتوماتیک آن را با پیشرانه میتسوبیشی ۱۸۰۰ سی‌سی وارد بازار کند. این خودرو هم از نظر فضای داخلی کابین جذاب‌تر شده بود و هم امکانات بیشتری روی آن پیاده کرده بودند. موتور این خودرو هم ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ است و گیربکس آن ۴ سرعته اتوماتیک است. ۱۴۰ اسب بخار قدرت دارد و بیشینه سرعت آن ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت است. شتاب صفر تا صد این خودرو فقط ۱۰.۵ ثانیه زمان می‌برد.

جک S5

مشاوره خرید خودرو راهنمای خرید خودرو مقایسه خودرو قیمت هایما s5 قیمت پژو 2008 مقایسه هایما S5 با پژو 2008 مقایسه پژو 2008 با جک s5 قیمت جک S5 قیمت کیا سراتو

این مدل یک کراس‌اوور با اندازه متوسط است که کمی جمع‌وجورتر از شاسی‌بلند و بزرگ‌تر از سدان است. این خودرو در سال ۲۰۱۳ طراحی شده است و پیشرانه قدرتمند آن ۲ لیتری است که به توربو مجهز شده است که حسابی از شتاب آن لذت ببرید. جک S5 ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ است و ۱۷۴ اسب بخار قدرت دارد. با گیربکس ۶ سرعته دستی و بیشینه سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت، می‌توان متوجه شد که با خودرویی سریع در این رده از خودروها مواجه هستیم. شتاب صفر تا صد این خودرو در عرض ۹٫۵ ثانیه صورت می‌گیرد که قابل‌قبول به حساب می‌آید.

جک S3

آپشن های جک S3 قیمت جک S3 مشخصات جک s3 معایب و مزایای جک s3 شرایط فروش جک s3 مقایسه جک S3 معایب و مزایای جک S3 اتوماتیک جک s3 در ایران قیمت جک S5 مشخصات فنی جک S5 معایب و مزایای جک S5 اتوماتیک مشکلات جک s5 مصرف سوخت جک s5 مشخصات جک S5 دنده‌ ای مقایسه جک S5 با هایما s7 مقایسه خودرو مشاوره خرید خودرو اخبار کارستان

در سال ۲۰۱۴ شرکت جک مدل S3 را وارد بازار کرد. هرچند این شاسی‌بلند تا حدود زیادی جذاب است و امکانات خوبی دارد، نسبت به مدل جک S5 می‌توان گفت حرفی برای گفتن ندارد. موتور آن ۱۵۹۰ سی‌سی است و ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ است. ۱۰۷ اسب بخار قدرت دارد و شتاب آن به‌مراتب ضعیف‌تر از S5 است. این خودرو در ۱۰.۸ ثانیه از صفر به صد می‌رسد. بیشینه سرعت این مدل ۱۷۵ کیلومتر در ساعت است.

جک J4

این مدل در سال ۲۰۱۴ طراحی شده است. نمای بیرونی آن ساده است و امکانات آن با اینکه چندان نسبت به مدل‌های قبلی بهبود نیافته است، بازهم نسبت به بسیاری از رقبایش بهتر عمل می‌کند و ازنظر امکانات هم کامل‌تر از آنهاست. موتور آن از نوع ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ و با حجم ۱۴۹۹ سی‌سی است. ۱۰۳ اسب بخار قدرت دارد و گیربکس آن از نوع CVT است. بیشینه سرعت آن ۱۸۰ کیلومتر در ساعت است و برای شتاب صفر تا صد به ۱۳.۵ ثانیه زمان نیاز دارد. نقطه قوت این جک مقرون‌به‌صرفه‌تر بودن آن در مقایسه با همتایان خودش است.

جک S5 اتوماتیک

آپشن های جک S5 تست جک s5 اتوماتیک تعمیرات تخصصی جک S5 قیمت جک S5 مصرف سوخت جک s5 معایب جک S5 مشخصات فنی جک S5 معایب و مزایای جک S5 اتوماتیک جک S5 بخرم یا هاوال H2 تازه های خودرو در ایران معرفی خودرو مجله خودرو قیمت شاسی بلند سایت تخصصی خودرو

جک S5 شاسی‌بلند است ولی می‌توان گفت یک‌هوا از شاسی‌بلندها کوچک‌تر است. این مدل، نسخه اتوماتیک جک S5 است که علاقه‌مندان زیادی داشت و تمایل داشتند این خودرو امکانات بیشتری داشته باشد. به همین دلیل کرمان موتور با همکاری شرکت جک، این مدل اتوماتیک را با امکانات و قدرت بیشتر و رینگ‌های بزرگ‌تر را وارد بازار کرد. قیمت این خودرو در مقایسه با خودروهای وارداتی ارزا‌ن‌تر بود و به همین دلیل طرفداران زیادی پیدا کرد.

پیشرانه این خودروی ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه، ۲ لیتری است و از نوع توربوشارژ است. ۱۷۴ اسب بخار قدرت دارد و گیربکس اتوماتیک آن ۶ سرعته است. بیشینه سرعت آن ۱۸۰ کیلومتر در ساعت است و البته هنوز اطلاعات دقیقی از شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو در دست نیست.

جک S5 فیس لیفت

در سال ۱۳۹۹ کرمان موتور نسخه فیس لیفت S5 را به بازار عرضه کرد. به‌طور کلی صرفا یک‌سری تغییرات ظاهری جزئی، در این فیس لیفت صورت گرفته است و بقیه قسمت‌ها بدون تغییر چشمگیری باقی مانده‌اند؛ با این حال این فیس لیفت به‌جای پیشرانه ۲ لیتری از پیشرانه ۱.۵ لیتری بهره می‌برد و همچنان از نوع توربوشارژ است. ۱۷۴ اسب بخار قدرت دارد و گیربکس اتوماتیک آن ۶ سرعته است. سرعت آن در حالت حداکثری ۱۹۰ کیلومتر در ساعت است و هنوز اطلاعاتی بابت شتاب آن وجود ندارد.

معایب جک از ایرادات ظاهری گرفته تا ایرادات فنی

آپشن های جک S5 تست جک s5 اتوماتیک تعمیرات تخصصی جک S5 قیمت جک S5 مصرف سوخت جک s5 معایب جک S5 مشخصات فنی جک S5 معایب و مزایای جک S5 اتوماتیک جک S5 بخرم یا هاوال H2 تازه های خودرو در ایران معرفی خودرو مجله خودرو قیمت شاسی بلند سایت تخصصی خودرو

در این بخش می‌خواهیم درباره معایب جک صحبت کنیم. به‌طورکلی جک خودروی خیلی خوبی است و مزایای زیادی دارد و بسیاری از تجربه رانندگی با آن راضی بوده‌اند، باز هم معایبی وجود دارد که احتمالا برخی از افراد، مخصوصا آنهایی که به جزئیات اهمیت زیادی می‌دهند، دوست دارند آنها را بدانند و درهنگام خرید، درست تصمیم بگیرند.

به همین دلیل کارشناسان ما در کارنامه تعداد قابل‌توجهی از خودروهای جک را بررسی کردند و معایبی را که به آنها دست یافتند، به ترتیب میزان فراوانی طبقه‌بندی کردند. جالب اینجاست که در اغلب خودروهای جک مشکلاتی در باتری وجود داشت. ما با استفاده از این داده‌ها اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار خواهیم داد. لازم است بگوییم این ایرادات فقط در تعدادی از این خودروها دیده شده است و مشکلی که از آن صحبت می‌کنیم لزوما در همه آنها مشاهده نشده است.

معایب جک J3 هاچبک

امکانات چانگان CS35 قیمت چانگان CS35 مشخصات چانگان CS35 معایب چانگان CS35 مصرف سوخت چانگان CS35 قیمت جک J3 مشخصات جک J3 معایب جک J3 مقایسه خودرو مشاوره خرید خودرو

داده‌های حاصل از بررسی ۱۱ دستگاه خودروی جک J3 هاچبک که کارشناسان کارنامه تنظیم کردند، نشان داد بیشترین تعداد ایراد مشاهده‌شده مربوط به ایرادات فنی این مدل بوده است. تعداد قابل‌توجهی از این مدل‌ها مشکلاتی در باتری داشتند. بعد از آن، ایراد در سنسور پارک و فندک بیشترین تعداد را نشان می‌داد و در آخر در تعداد محدودی از این خودروهای بررسی‌شده با مشکل دربازکن موتور، سیستم تهویه، صندلی، آنتن، داشبورد و دربازکن صندوق عقب مواجه شدیم.

معایب جک J5  دنده دستی ۱۵۰۰ سی‌سی

بررسی ۳۶ دستگاه مدل جک J5 با دنده دستی و پیشرانه ۱.۵ لیتری نشان می‌دهد بیشترین ایراد این خودروها به صندلی آن مربوط بوده است. بعد از آن سیستم اتوماتیک فعال‌سازی چراغ‌ها در رده دوم فراوانی قرار گرفت و سپس به‌میزان کمتری، ایراداتی در سانروف، آنتن، بدنه و اگزوز پیدا کردیم. البته شاهد معایبی در سنسور پارک، آفتابگیر و داشبورد هم بودیم که خیلی کمتر شده بود؛ اما با توجه به اینکه کارشناسان کارنامه فقط تعداد محدودی از آنها را بررسی کرده بودند، همین درصد کم هم قابل‌توجه به حساب می‌آید.

معایب جک J5 اتوماتیک ۱.۵ لیتری و ۱.۸ لیتری

قیمت برلیانس h330 معایب برلیانس H330 مقایسه برلیانس H330 مشخصات برلیانس H330 معایب و مزایای جک j5 قیمت جک J5 اتوماتیک مشخصات جک j5 مقایسه خودرو مشاوره خرید خودرو مقایسه جک J5

کارشناسان ما در کارنامه ۱۹۶ دستگاه از این خودرو اتوماتیک ۱.۵ لیتری را بررسی کردند و پس از مرتب‌کردن داده‌ها، متوجه شدیم که این مدل هم از نظر ایرادات فنی با مشکل باتری مواجه است. به جز این مورد سایر معایب آن چه ایرادات فنی و چه ایرادات ظاهری، ناچیز بودند. از این میان بیشترین ایراد به بدنه و بعد از آن به صندلی، سانروف، سنسور پارک، فندک، دینام، سیستم اتوماتیک فعال‌سازی چراغ‌ها، آنتن و آفتابگیر مربوط بود.

با این حال بررسی ۱۴ دستگاه مدل ۱.۸ لیتری این خودرو نشان داد بسیاری از این ایرادات در آن برطرف شده‌اند و فقط با مشکلاتی با سانروف، باتری و بدنه مواجه بوده‌اند که بازهم تأکید می‌کنیم در این تعداد محدود قابل‌توجه به حساب می‌آید.

معایب جک S5 دنده دستی

داده‌های حاصل از ۴۴ دستگاه خودروی جک S5 با گیربکس دستی نشان داد بیشترین ایراد این مدل باز هم به باتری و ترمز دستی مربوط بوده است. بعد از آن ایرادات تقریبا ناچیز بودند و به‌ترتیب به سنسور پارک، دوربین دنده‌عقب، بدنه و فرمان ارتباط داشتند. مشکلاتی هم در اگزوز، دربازکن صندوق‌عقب، دینام و بازهم سانروف گزارش شد.

معایب جک S3  اتوماتیک

کارشناسان با بررسی ۲۱۸ دستگاه جک S3 اتوماتیک دریافتند این خودرو جزو کم‌ایرادترین مدل‌های جک است و تمام ایرادات پیداشده در آن چه از نظر ایرادات فنی و چه از نظر ایرادات ظاهری، ناچیز بودند. با این حال بیشترین ایراد مشاهده‌شده به باتری ارتباط داشت و بعد از آن مشکلاتی در بدنه، دوربین دنده‌عقب، فرمان و آنتن گزارش شد. درنهایت ایرادات مربوط به سانروف، نمایشگر ال سی دی، سیستم اتوماتیک فعال‌سازی چراغ‌ها، دینام و داشبورد بودند که تعدادشان بسیار محدود بود.

معایب جک J4

کارشناسان کارنامه بیش از ۷۴ دستگاه خودروی جک J4 را بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که بیشترین ایرادات مشاهده‌شده در این خودروها، مربوط به ضعیف‌بودن بدنه آن است. بعد از آنها در تعداد محدودی از خودروها مشکلاتی در باتری، کروز کنترل، آنتن، دوربین دنده عقب، سیستم اتوماتیک فعال‌سازی چراغ‌ها و فندک مشاهده شد. به‌طورکلی این مدل جزو مدل‌های کم‌ایراد بود و البته توجه داشته باشید که جامعه آماری هم چندان بزرگ نبوده است.

معایب جک S5 اتوماتیک

بررسی بیش از ۴۴۶ دستگاه خودروی جک S5 اتوماتیک نشان داد در این مدل هم مشکلات مربوط به باتری حرف اول را می‌زند. بعد از آن در کسر کوچکی از این دستگاه‌ها با مشکلاتی در دینام، صندلی، بدنه، سنسور پارک، دوربین دنده‌عقب، فندک، سیستم اتوماتیک فعال‌سازی چراغ‌ها، آنتن و درنهایت سنسور باران مواجه بودند.

جک S5 فیس لیفت

این مدل جدیدترین فیس لیفت جک S5 است و با بررسی ۱۳ دستگاه از آنها به این نتیجه رسیدیم که باتری، سنسور باران و صندلی بیشترین تعداد ایرادات را به خود اختصاص می‌دهند که از این میان دوتای آخر، ناچیز بودند. البته برخی از معایب این مدل می‌تواند به‌دلیل استفاده از بنزین نامرغوب ایجاد شده باشد.

هزینه و قطعات مصرفی خودروی جک

یکی از معایب بسیاری از مدل‌های جک مصرف زیاد بنزین است. برای مثال جک S5 در هر صد کیلومتر ۷.۸ لیتر سوخت در حالت ترکیبی استفاده می‌کند؛ اما معمولا بیشتر از این مقدار است. البته باید گفت شیوه رانندگی شما به‌شدت در مصرف سوخت تأثیرگذار است.

قطعات مصرفی این خودرو را کرمان موتور تأمین می‌کند. قیمت قطعات خودروهای جک در بین همتایان خودش تقریبا گران است. با این حال کیفیت این قطعات تا حدی خوب هست که تا مدت‌ها نیاز به تعویض نداشته باشند. به‌طورکلی به جز هزینه بیمه و سرویس‌های دوره‌ای، بیشترین هزینه‌ای که باید سالانه پرداخت کنید مربوط به تعویض لنت، روغن ترمز، روغن گیربکس و فیلترهاست. از جمله هزینه‌های دیگر که در دوره‌های طولانی‌تر اتفاق می‌افتند، می‌توان به تعویض لاستیک، باتری، شمع و نظایر آنها اشاره کرد.

جمع‌بندی

جک یک خودروی چینی است و در چندین مدل سدان و شاسی‌بلند و یکی دو فیس لیفت به بازار عرضه شده است. برخی از آنها مانند S5 و J5 هم مدل دنده دستی دارند و هم مدل اتوماتیک. به‌طورکلی خودروی خوبی به شمار می‌رود و برای افرادی که دوست دارند خودروهای وارداتی سوار شوند یا به‌دنبال شاسی‌بلندهای جمع‌وجور با قدرت و امکانات قابل‌قبول هستند مناسب است.

با این حال حتی بزرگ‌ترین خودروسازان دنیا هم نمی‌توانند کامل و بی‌نقص تولید کنند و وجود معایبی در آنها طبیعی است. برخی از این معایب که در این مطلب درباره آنها صحبت کردیم، فقط در برخی از این خودروها دیده شده‌اند و کارشناسان ما در کارنامه با دقت آنها را ثبت کرده‌اند. برخی از آنها حتی ممکن است عیب خاصی هم نباشند و برایتان اولویت نداشته باشند. در هر صورت قبل از خرید هر خودرو، بهتر است دید کافی از آن به دست آورید و بعد اقدام به خرید کنید.

اگر تجربه رانندگی با جک دارید، لطفا تجربیاتتان را با ما و خوانندگان کارنامه درمیان بگذارید. دیدگاه‌های شما می‌تواند به خریداران این خودرو بیشتر کمک کند تا با جمع‌بندی همه این اطلاعات تصمیم درستی بگیرند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. سبحان می گوید

    مطلب شما در مورد ایرادات کاملا اشتباه است و مشخصه بدون بررسی بوده جک جی ۵ دستی اصلا سیستم روشنایی اتوماتیک نداره که جز ایرادات نوشتید همچنین از نظر باطری و دینام و سانروف هیچ مشکلی نداره خواهشا یکم بررسی کنید مطلب الکی و بدون هیچ گونه اساس و سند منتشر نکنید در ضمن کلی تو مطلبتون ایراد هست

  2. جواد می گوید

    آقا من که صفر خریدم و الان ۱ ساله دارم استفاده میکنم و راضی هستم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.