بهترین ماشین‌های ایرانی برای مسافرت

0

مسافرت یکی از بهترین راه‌های بهبود روحیه و از تن به‌درکردن خستگی پس از ماه‌ها کار و تلاش است. با مسافرت حالمان بهتر می‌شود و برای بازگشت به کار و زندگی انرژی تازه‌ای می‌گیریم. مسافرت خانوادگی با اتومبیل شخصی نیز لذت و حال‌وهوای خاص خودش را دارد.

بدون محدودیت‌های مسافرت با اتوبوس و قطار، به هرجا که می‌خواهیم می‌رویم و در هرکجا که خواستیم توقف می‌کنیم و بساط چای و میوه را پهن می‌کنیم. به‌علاوه مقرون‌به‌صرفه‌تر هم هست. بنابراین بهتر است که در زمان خرید خودرو، اتومبیلی را انتخاب کنیم که برای مسافرت هم مناسب باشد. در ادامه ویژگی‌های بهترین ماشین ایرانی برای مسافرت را برمی‌شماریم و تعدادی از ماشین‌های مناسب برای مسافرت را معرفی می‌کنیم.

معیارهای انتخاب بهترین ماشین برای سفر

دانستنی های سفر آماده شدن برای سفر بسته بندی وسایل سفر راهنمای سفر به شمال راهنمای سفر به کیش چه نکاتی را هنگام سفر رعایت کنیم سفرهای نوروزی وسایل مورد نیاز سفر بهترین تور مسافرتی فواید مسافرت مسافرت خانوادگی مسافرت کجا بریم

۱. فضای کافی داخل کابین و صندوق‌عقب

در طول مسافرت باید ساعت‌ها در اتومبیل بنشینیم و بنابراین میزان فضای داخلی ماشین برای سرنشینان اهمیت زیادی دارد. از سوی دیگر وسایل و چمدان‌های سفر نیز فضای زیادی را اشغال می‌کنند. پس خودروهای هاچ‌بک یا خودروهایی با صندوق‌عقب کوچک برای مسافرت خانوادگی مناسب نیستند.

صندلی‌های خودرو نیز باید نرم و راحت باشند. در غیر این صورت پس از چند ساعت نشستن روی آنها دچار خشکی و درد کمر می‌شویم و لذت چندانی از مسیر نخواهیم برد. دانستن این نکات برای انتخاب بهترین ماشین ایرانی برای مسافرت بسیار مهم است.

با پرابهت‌ترین و بزرگترین ماشین‌‌های دنیا آشنا شوید

۲. مصرف سوخت پایین

مسافرت با خودروی پرمصرف از دو جهت مشکل‌ساز است. اول اینکه هزینه‌های سفر را بالا می‌برد و باید مبلغ بیشتری برای بنزین بپردازیم و دوم اینکه در طول سفر باید نگران تمام‌شدن بنزین و پیداکردن پمپ‌بنزین باشیم. بنابراین در کنار تمام ویژگی‌های دیگری که باید مدنظر داشته باشید، مصرف سوخت خودرو را فراموش نکنید.

۳. ایمنی و استحکام بدنه

متأسفانه هرساله تعداد زیادی از هم‌وطنان در مسافرت‌های جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند. بنابراین ایمنی و استحکام بدنه خودرو از ویژگی‌های بسیار مهم بهترین ماشین برای مسافرت های طولانی هستند. به رعایت استانداردهای فنی در ساخت خودرو نیز توجه کنید و خودرویی را خریداری کنید که نسبت به سایر خودروهای موجود در بازار ایران ازنظر ایمنی وضعیت بهتری دارد و مسافرت با آن ایمن‌تر است. در فهرست خودروهای پیش رو سعی داریم به بررسی ایمن‌ترین خودرو ایرانی برای سفر بپردازیم.

آیا ایمن‌ترین خودروها در بازار ایران را می‌شناسید؟

۴. توان فنی مناسب و دردسترس‌بودن قطعات و لوازم

نکته آخر در انتخاب بهترین ماشین ایرانی برای مسافرت در دسترس بودن قطعات است. گاهی با وجود معاینه فنی و سرویس خودرو قبل از سفر بازهم در طول مسیر با نقص فنی و مشکلاتی مواجه می‌شویم و به‌ناچار باید به تعمیرگاه مراجعه کنیم. بنابراین بهترین ماشین برای مسافرت خانوادگی ماشینی است که همه تعمیرگاه‌ها توانایی تعمیر آن را دارند و قطعات و لوازم آن به‌راحتی در هر جایی از ایران یافت می‌شود. پس فقط به زیبایی و ظاهر خودرو توجه نکنید و توانایی فنی و دردسترس‌بودن قطعات و لوازم آن را نیز در نظر داشته باشید.

بهترین ماشین ایرانی برای مسافرت

ایرج حریرچی تبریزی کیست اخبار کرونا سفرهای نوروزی اخبار وزارت بهداشت آمار مبتلایان ویروس کرونا وضعیت جاده های کشور

۱. پژو ۲۰۶ اس‌دی

اولین سری پژو ۲۰۶ صندوقدار در سال ۱۳۸۶ با نام پژو ۲۰۶ اس‌دی تولید شد. البته تفاوت‌های فنی چندانی میان پژو ۲۰۶ هاچ‌بک و صندوقدار وجود ندارد و تنها اتصالات فنربندی عقب تغییر کرده است. سایر مشخصات فنی پژو ۲۰۶ صندوقدار مشابه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ است. ولی اضافه‌شدن صندوق‌عقب موجب شده است که این خودرو، با فضای بیشتری که نسبت به ۲۰۶ هاچ‌بک دارد، گزینه بهتری برای مسافرت باشد. حرکت نرم فرمان و کمک‌فنرهای عقب نیز رانندگی با آن را راحت‌تر کرده‌اند. البته روی استحکام بدنه پژو ۲۰۶ اس‌دی زیاد نمی‌توانید حساب کنید، زیرا به‌اندازه خودروهایی مانند دنا محکم نیست.

پژو ۲۰۶ اس‌دی علاوه بر ظاهری زیبا، امنیت نسبتا خوبی نیز دارد. به‌طورکلی می‌توان گفت که تولیدات شرکت پژو ایمنی خوبی دارند. سیستم تعلیق یا فنربندی خودرو نیز بسیار مطلوب است و ترمزهای آن نیز عملکرد خوبی دارند. این خودرو اولین موردی است که می‌توان در فهرست بهترین ماشین ایرانی برای مسافرت قرار داد.

۲. دناپلاس

مورد دیگر در فهرست ایمن‌ترین خودرو برای سفر دنا پلاس است. دناپلاس نسخه فیس‌لیفت دنا است که تولید آن از زمستان ۱۳۹۵ آغاز شد. این خودرو در ابتدا امکانات رفاهی و آپشن‌های خوبی داشت. ولی از سال ۹۷ بعضی از این آپشن‌ها، مانند ایربگ‌های جانبی، سانروف و سیستم نَویگِیشِن (Navigation) یا مسیریابی حذف شدند. دناپلاس ازنظر فنی تفاوتی با دنای معمولی ندارد، ولی کیفیت ساختش کمی از دنا بیشتر است.

دناپلاس خودروی جاداری است که فضای کافی برای خانواده‌ای پنج‌نفره را دارد و می‌توان به چشم بهترین ماشین ایرانی برای مسافرت به آن نگاه کرد. سیستم تعلیق و کمک‌فنرهای این خودرو رانندگی با آن را راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر کرده‌اند. ترمز ABS، ترمزهای دیسکی خنک‌شونده جلو، سیستم ضدسرقت، مجهزشدن هر چهار چرخ به دیسک ترمز و فرمان جمع‌شونده نیز از مزایای دیگر آن هستند. دناپلاس ازنظر ایمنی نیز خودروی مناسبی است. انتشار ویدئوهای تست ایمنی دناپلاس در تصادفات نشان داد که این خودرو ازنظر ایمنی خودرویی قابل‌قبول و برای رانندگی در جاده‌ها و مسافرت مناسب است.

۳. سمند سورن ELX

سمند سورن ELX که در سال ۹۲ وارد بازار شد، همچنان یکی از ایمن‌ترین خودروهای ایرانی به‌شمار می‌رود. سمند سورن از ترمز‌های دیسکی مطمئن و کیسه هوا برخوردار است. بدنه این خودرو نیز بسیار محکم است که موجب افزایش ایمنی آن در رانندگی در جاده‌ها می‌شود. سمند سورن ELX در تمام آزمون‌های ایمنی قبول شده است. موتور قدرتمند، ترمز‌های قوی و شاسی‌های مستحکم از ویژگی‌های مثبت این خودروی تولید داخل به‌شمار می‌روند. بنابراین در فهرست بهترین ماشین ایرانی برای مسافرت قرار خواهد گرفت.

سمند سورن پلاس، که در پاییز ۹۹ وارد بازار شد، مشابه سمند سورن ELX است، با این تفاوت که از موتور یورو ۵ و کروزکنترل برخوردار است و قیمت بالاتری نیز دارد (حدود ۳۰۹ میلیون تومان).

۴. تندر ۹۰ (ال نود)

مقایسه خودرو مشاوره خرید خودرو قیمت ال 90 دست دوم قیمت پژو 206 صندوقدار مقایسه ال 90 مقایسه ال 90 با پژو 206 معایب و مزایای ال 90 مزایا و معایب پژو 206 sd

تندر ۹۰، که در اصل متعلق به کمپانی رنوی فرانسه است، در شرکت ایران‌خودرو و در نسخه‌های مختلفی مونتاژ و تولید می‌شود. تندر ۹۰ خودروی محبوبی است و کیفیت بعضی از قطعات آن، این اتومبیل را در فهرست بهترین ماشین‌ ایرانی برای مسافرت قرار داده است. گیربکس قدرتمند، تجهیزات ایمنی قابل‌قبول و استحکام بدنه از ویژگی‌های مثبت این خودرو به‌شمار می‌روند. ترمزهای قوی تندر ۹۰ نیز در تمام تست‌های فنی پذیرفته شده‌اند. صندوق‌عقب و اتاق جادار تندر ۹۰ نیز ویژگی‌های مثبتی هستند که در مسافرت‌های طولانی اهمیت زیادی دارند و این خودرو را به یکی از جادارترین خودرو ایرانی برای سفر تبدیل کرده است. به تمام این ویژگی‌ها کم‌مصرف‌بودن آن را نیز اضافه کنید؛ مصرف سوخت این خودرو تنها ۶٫۸ لیتر در صد کیلومتر است.

اگر رانندگی با خودروهای اتوماتیک را ترجیح می‌دهید، می‌توانید  تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک را خریداری کنید که رانندگی با آن راحت‌تر است و دردسرهای ماشین‌های دنده‌ای را ندارد.

۵. کیا سراتو

کیا سراتو یکی از پرطرف‌دارترین خودروهای مونتاژی سایپا است و خودروی بعدی فهرست بهترین ماشین ایرانی برای مسافرت است که به آن می‌پدازیم. ظاهری مدرن و جذاب دارد. این سدان نسبتا جمع‌وجور فضای داخلی بزرگ و جاداری دارد و برای مسافرت‌های خانواده‌ای پنج‌نفره کاملا مناسب است. ترمزهای مجهز به ABS  و EBD، کیسه هوا، پدال‌های استاندارد و مصرف سوخت نسبتا پایین از ویژگی‌های مثبت این خودرو هستند. کیا سراتو ازنظر ایمنی نیز کیفیت قابل‌قبولی دارد و از خودروهای ایمن تولید سایپا به‌شمار می‌رود. این اتومبیل در تمام تست‌های فنی و جاده‌ای نمره مناسبی به دست آورده است.

۶. برلیانس H330

برلیانس H330 یکی از زیباترین خودروهای چینی مونتاژ داخل است که تولید آن از اسفند ۱۳۹۳ آغاز شد. برلیانس H330 در نسخه اتوماتیک نیز عرضه می‌شود. فضای داخلی برلیانس H330 قابل‌قبول است و امکانات امنیتی زیادی دارد. ترمزهای باکیفیت این خودرو در بیشتر تست‌های ایمنی عملکرد خوبی داشته‌اند و از ویژگی‌های مثبت آن به‌شمار می‌روند.

یکی از ویژگی‌های مثبت این خودرو وجود زنجیرتایم است که موجب می‌شود که دیگر نگران مشکلات ناشی از پاره‌شدن تسمه‌تایم نباشید. از اسفند ۹۶ جعبه‌دنده برلیانس H330 بهبود یافت که موجب شد شتاب آن ۱۵٪ بالاتر برود و عملکرد جعبه‌دنده در سربالایی بهبود یابد. کیفیت ساخت برلیانس H330 نیز قابل‌قبول است و طراحی مناسب و بدنه قوی، این خودرو را در لیست بهترین خودروهای موجود در ایران برای مسافرت قرار می‌دهد. صندوق‌عقب جادار و صندلی‌های راحت آن نیز برای مسافرت مناسب هستند. در کنار تمام این ویژگی‌های مثبت باید کم‌مصرف بودن را نیز در نظر بگیریم. مصرف بنزین برلیانس H330 تنها ۶٫۴ لیتر در صد کیلومتر است. با توجه به ویژگی‌های مثبت و مشخصات فنی می‌توان گفت که این خودرو قیمت بسیار مناسبی دارد.

۷. پژو پارس

پژو پارس TU5 پژو پارس TU5 بخرم یا سمند ef7 تفاوت پژو پارس tu5 با پارس اتوماتیک قیمت پژو پارس TU5 مشخصات پژو پارس TU5 مزایا و معایب پژو پارس tu5 مشخصات فنی پژو پارس TU5 بهترین خودرو ایرانی تست خودرو مشاوره خرید خودرو معرفی خودرو مجله خودرو

پژو پارس، که در ابتدا با نام «پرشیا» وارد بازار خودروی ایران شد، در واقع فیس‌لیفتی از پژو ۴۰۵ است. اگر نمی‌خواهید مبلغ زیادی برای خرید خودرو بپردازید و درعین‌حال خودروی قابل‌قبولی برای مسافرت داشته باشید، پژو پارس یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار خودروی ایران است. البته این خودرو ازنظر فنی با سایر موارد این فهرست قابل‌مقایسه نیست، ولی درکل خودروی نسبتا مناسبی برای سفر به‌شمار می‌رود.

فضای داخلی بزرگ و مناسب و صندلی‌های راحت موجب راحتی و آسایش بیشتر در طول سفر می‌شوند و صندوق‌عقب نیز به‌اندازه کافی جادار و بزرگ است. از این رو در فهرست جادارترین خودرو ایرانی برای مسافرت قرار می‌گیرد.

۸. چری تیگو ۷

تیگو ۷ کراس‌اور مدرنی است که عرضه‌اش از اواسط مرداد ۹۶ آغاز شد. تیگو ابتدا فقط در تیپ «اکسلنت» عرضه شد و تیپ IE آن از سال ۹۸ وارد بازار شد. چری تیگو ۷ یکی از باکیفیت‌ترین شاسی‌بلندهای چینی است که وارد بازار ایران شده است. این خودرو علاوه بر طراحی ظاهری جذاب، ویژگی‌های ایمنی خوبی نیز دارد و بسیاری از استانداردهای روز دنیا در تولید آن رعایت شده‌اند. بدنه این خودرو از استحکام کافی برخوردار است و ترمزها نیز عملکرد خوبی دارند. تیگو ۷ دارای چند کیسه هوا است و فضای داخلی آن نیز به‌اندازه کافی بزرگ است. با توجه به تمام این ویژگی‌ها می‌توان گفت که چری تیگو ۷ یکی از بهترین خودروهای موجود در بازار ایران برای مسافرت به‌شمار می‌رود.

۹. ام‌وی‌ام X55

ام‌وی‌ام X55 محصول دیگر چری است که وارد بازار ایران شده است. ام‌وی‌ام X55 در دو تیپ «اکسلنت» و «اکسلنت اسپرت» عرضه می‌شود. X55 یکی از باکیفیت‌ترین خودروهای ام‌وی‌ام است که امکانات ایمنی خوبی نیز دارد. موتور قدرتمند و فضای داخلی زیاد این اتومبیل از ویژگی مثبت دیگری هستند که X55 را به خودروی مناسبی برای مسافرت تبدیل کرده‌اند.

۱۰. هایما S5

هایما S5 سومین محصول هایما در ایران و نمونه جدیدتری از خودروی S7 است که تولید انبوه آن در اواخر پاییز ۹۶ در ایران‌خودروی خراسان آغاز شد. هایما S5 یکی از شاسی‌بلندهای خوب تولید ایران‌خودرو به‌شمار می‌رود. در بحث تجهیزات، هایما S5 از کروزکنترل، دوربین ۳۶۰ درجه و فرمان هیدرولیکی برخوردار است. صندوق‌عقب S5 با ظرفیت ۳۲۰ لیتر نیز فضای نسبتا خوبی را در اختیارتان قرار می‌دهد. ایران‌خودرو از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ عرضه نسخه جدید هایما S5 را نیز آغاز کرده است. مهم‌ترین ویژگی نسخه جدید، تغییر گیربکس از CVT به اتوماتیک (AT) است.

این کراس‌اور علاوه بر طراحی ظاهری زیبا، خودروی بزرگ و جاداری است که ایمنی بالایی نیز دارد. تمام این ویژگی‌ها هایما S5 را به یکی از جادارترین خودرو ایرانی برای سفر تبدیل کرده است.

۱۱. دانگ‌فنگ H30 کراس

عرضه دانگ‌فنگ H30 کراس توسط ایران‌خودرو در پاییز ۹۵ آغاز شد. این خودرو محصول شرکت چینی دانگ‌فنگ است که در ایران‌خودرو مونتاژ می‌شود. این اتومبیل با وجود داشتن ظاهری زیبا، قیمت مناسبی دارد و از خودروهای پرطرف‌دار مونتاژ تولید داخل محسوب می‌شود. ایمنی این خودرو قابل‌قبول است و امکانات رفاهی مناسبی دارد. به‌علاوه مصرف سوخت آن نیز پایین است و تهیه قطعات و لوازم آن کار سختی نیست. تمام این ویژگی‌ها در کنار قیمت نسبتا مناسب، این خودرو را به یکی از بهترین ماشین‌ها برای مسافرت خانوادگی تبدیل کرده است.

۱۲. رانا

رانا خودروی کم‌مصرفی است که با برخورداری از ترمز ضدقفل ABS و ترمز جلوی دیسکی خنک‌کننده و فرمان هیدرولیکی، خودروی مناسبی برای مسافرت به شمار می‌رود. صندوق‌عقب با فضای ۴۰۰ لیتر نیز ویژگی مثبت دیگری است که در سفرهای طولانی به کارتان می‌آید. راناپلاس نیز نسخه ارتقایافته رانا است که استاندارد آلایندگی موتور بهتری دارد و از امکانات بیشتری برخوردار است. ازنظر فنی، آلایندگی موتور راناپلاس به استاندارد یورو۵ ارتقا یافته است و به‌علاوه مقاومت فن‌رادیاتور و ایربگ‌های جلو نیز بهبود یافته‌اند.

۱۳. شاهین

مقایسه شاهین با دنا معایب و مزایای شاهین قیمت سایپا شاهین مشخصات سایپا شاهین مقایسه خودرو مشاوره خرید خودرو

سایپا شاهین، که در ابتدا «رهام» نام داشت، سدان جمع‌وجوری است که می‌توان آن را زیباترین محصول سایپا دانست. این خودرو جدیدترین محصول سایپا است که با گیربکس دستی عرضه شده است. مصرف سوخت این خودرو ۷٫۵ لیتر در صد کیلومتر است که مصرف نسبتا پایینی به‌شمار می‌آید. سایپا شاهین با استاندارد آلایندگی یورو ۵، ترمز جلوی دیسکی خنک‌شونده و ظرفیت صندوق‌عقب ۴۲۰ لیتری خودروی مناسبی برای مسافرت خانواده‌ای ۵نفره به‌شمار می‌آید.

سایپا شاهین در تست‌های ایمنی اروپا نیز نمرات قابل‌قبولی را کسب کرده است. اتاق جادار و امکانات رفاهی مناسب شاهین نیز آن را به یکی از بهترین خودروهای ایرانی برای مسافرت تبدیل کرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.