مضرات زیاد بودن روغن گیربکس

1

مضرات زیاد بودن روغن گیربکس یکی از آسیب هایی است که بسیاری از افراد درباره آن هیچ چیزی نمیدانند. پر کردن مجدد روغن گیربکس اغلب در بسیاری از مدل های خودرو کار دشواری است. به خصوص اینکه دقیقا چقدر باید روغن بریزید  که منجر به پر شدن بیش از حد گیربکس نشود. در اینجا ست که اگر این اتفاق افتاد باید بدانیم چه باید کرد.

اگر می خواهید گیربکس خودرویتان نرم کار کند و تا زمانی که ممکن است نیاز به تعمیر گیربکس اتوماتیک نداشته باشید  ، باید با روغن گیربکس مناسب و با مقدار مناسب پر شود.

در حالی که کم بودن مقدار روغن گیربکس می تواند منجر به مشکلات زیادی شود، زیاد بودن روغن گیربکس  نیز باعث ایجاد آسیب شده و مضرات خود را دارد.

در این مقاله ما در مورد مضرات زیاد بودن روغن گیربکس در ماشین صحبت می کنیم. همچنین به علائمی که ایجاد می شود خواهیم پرداخت.

اگر روغن گیربکس زیاد باشد چه اتفاقی می افتد

آموزش تعویض روغن گیربکس آموزش تعویض روغن گیربکس اتومات از کجا روغن گیربکس میره انتخاب روغن گیربکس انواع روغن گیربکس اتوماتیک بهترین روغن گیربکس اتوماتیک بهترین روغن گیربکس اتوماتیک 206 بهترین روغن گیربکس پژو ۲۰۷ بهترین زمان تعویض روغن گیربکس تعویض روغن گیربکس اتوماتیک تعویض روغن گیربکس تویوتا رنگ روغن گیربکس چیست انواع روغن هیدرولیک روغن هیدرولیک چیست روغن هیدرولیک مناسب 206 مجله مکانیک مجله خودرو کارستان تعمیر و نگهداری خودرو آموزش تعمیر خودرو آدرس تعمیرگاه های تهران آدرس تعویض روغنی های تهران

اگر روغن گیربکس خود را بیش از حد پر کنید، ممکن است چند مشکل پیش بیاید، و در اینجا 4 مشکل رایج آن میپردازیم.

گرم شدن بیش از حد

روغن گیربکس وظیفه خنک نگه داشتن گیربکس را بر عهده دارد. اما بیش از حد از آن نیزمی توانید باعث گرمای بیش از حد شود.

هنگامی که گیربکس را بیش از حد پر می کنید، مقداری نشتی از مقدار انباشته وجود خواهد داشت. اگر این مقدار از گیربکس نشت کند، باعث شکسته شدن مهر و موم می شود که خود باعث کاهش روغن کاری در گیربکس شده و در نهایت گرم شدن بیش از حد گیربکس را رقم خواهد زد.

افزایش فشار

زیاد بودن روغن گیربکس ، فشار داخل گیربکس را افزایش می دهد. این فشار نه تنها باعث نشت روغن و شروع گرمای بیش از حد می شود، بلکه می تواند آلودگی هوا را نیز به همراه داشته باشد.

آلودگی هوا به این دلیل اتفاق می‌افتد که چرخ دنده‌هایی که در داخل می‌چرخند، روغن را به اطراف می‌پاشند، که باعث ایجاد یک واکنش شیمیایی می‌شود که حباب‌های هوا و کف تولید می‌کند. این وضعیت باعث کاهش توانایی سیال در روانکاری قطعات داخلی می شود و باعث دو مشکل بعدی می شود.

فرسودگی بیش از حد گیربکس

قطعات متحرک گیربکس برای کارکرد صحیح به مقدار مناسبی از روغن نیاز دارند. با پر کردن بیش از حد گیربکس، سطح روغن کاری یکسان نیست و منجر به سایش بسیار سریعتر می شود.

هنگامی که گیربکس در معرض فشار بالا قرار می گیرد، متوجه مشکلاتی در تعویض دنده و عملکرد آن خواهید شد. حتی می تواند به مشکل بعدی منجر شود.

خرابی گیربکس

بعید است که گیربکس شما یک شبه ودر اثر زیاد بودن روغن گیربکس از کار بیفتد. با گذشت زمان، خرابی گیربکس از ترکیب خیلی مشکلات رخ خواهد داد. فرقی نمی‌کند با نشتی، قطعات فلزی روغن‌کاری نشده یا افزایش فشار سروکار داشته باشید، همه این موارد در نهایت به گیربکس آسیب می‌زند تا زمانی که دیگر کار نکند.

علائم زیاد بودن روغن گیربکس

بالاتر بودن از سطح استاندارد گیج

اگر فکر می کنید روغن زیادی در گیربکس ریخته اید، با نگاه کردن به گیج اندازه گیری مشکل به راحتی قابل تشخیص است. می‌توانید نشانگر را بیرون بکشید و سطح آن را بررسی کنید، اما همیشه این نشانگر قابل اعتماد نیست و تمامی خودرو ها گیج اندازه گیری ندارند.

هنگامی که خودرو در حال کار است و گرم می شود، روغن گیربکس نازک تر می شود. اگر می خواهید روغن گیربکس خود را از طریق گیج اندازه گیری چک کنید، بهتر است ابتدا موتور را گرم کنید.

 مشکل در تعویض دنده

اگر مشکلی در تعویض دنده دارید، ممکن است روغن بیش از حد در گیربکس وجود داشته باشد. هنگامی که فشار افزایش می یابد، کف و هوا تشکیل میشود که بر روانکاری قسمت های داخلی تأثیر می گذارد.

این مخلوط باعث ایجاد مشکلات دیگری مانند مشکل در جابجایی بدون مقدار مناسب روغن کاری می شود. ممکن است متوجه تعویض های سخت و لغزش بین دنده ها نیز شوید.

نشت روغن گیربکس

گاهی اوقات، اولین علامتی که نشان میدهد مشکلی وجود دارد، زمانی است که زیر ماشین نشت روغن گیربکس وجود دارد . معمولاً روغن گیربکس قرمز رنگ است، بنابراین تشخیص آن دشوار نیست. نشتی معمولاً به دلیل خراب شدن آب بند در اثر فشار و تجمع بیش از حد اتفاق می افتد.

 صداهای عجیب

گیربکس نباید هیچ صدای عجیبی داشته باشد. اگر شروع به شنیدن صدای ، زمزمه یا ناله کردید، می تواند نشانه ای از ایراد باشد.

از آنجایی که گیربکس به موتور نزدیک است، تشخیص اینکه صدا از کجا می آید دشوار است. با این حال، ممکن است این صدا همراه با علائم دیگر باشد. به طور معمول، ناله یا زمزمه زمانی رخ می دهد که سطح روغن کم است و صدای آسیاب نشان می دهد که چرخ دنده ها به دلیل روغن کاری ناکافی به هم ساییده می شوند.

گرم شدن بیش از حد

وقتی گیربکس حاوی مقدار مناسبی روغن نباشد، باید سخت‌تر کار کند. این ناکارآمدی به موتور نیز فشار وارد می کند.

بسته به وضعیت بد، گیربکس ممکن است بیش از حد گرم شود و باعث گرم شدن بیش از حد موتور نیز شود. برای نشانه اولیه مبنی بر اینکه مشکلی وجود دارد، مراقب دماسنج باشید.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. عباس می گوید

    روغن بیش از حد ممکن است کاسه نمد های پلوس نشتی روغن بدهد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.