معرفی نسل جدید فورد موستانگ ۲۰۲۴

0

به نقل از سایت motor1 نسل جدید فورد موستانگ ۲۰۲۴ از ورقهای بدنه تکامل‌ یافته استفاده می‌کند و مجموعه‌ای از فناوری‌های پیشرفته و ویژگی‌هایی دارد که مستقیماً مشتاقان این خودرو را هدف قرار می‌دهد.

اما برخی چیزها، خوب (امیدوارم)، برخی چیزها هرگز تغییر نمی کنند. هنوز یک موتور ۵.۰ لیتری V8، گیربکس شش سرعته دستی، دیفرانسیل عقب، و تمام رفتارهایی که موستانگ را به یک نماد تبدیل کرده است، موجود است.

موتور ۲.۳ لیتری توربوشارژ پایه و ۵.۰ لیتری فوق الذکر بخشی از چیزی است که در ظاهر به نظر می رسد یک خط انتقال نیرو است. اما با وجود امتناع فورد از انتشار اسب بخار، گشتاور یا مصرف سوخت برای هر یک از موتورها، بیشتر از آنچه به نظر می رسد در زیر کاپوت اتفاق می افتد. طبق گفته فورد ، EcoBoost 2.3 لیتری «کاملاً جدید» است، در حالی که ۵.۰ لیتری نشان‌دهنده چهارمین نسل از Coyote V8 محبوب است که اکنون دارای ایرباکس دوقلو و بدنه دریچه گاز دوگانه است.

در بخش گیربکس، موستانگ چهار سیلندر اکنون تنها پس از آن که فقط ۱۰ درصد از مشتریان دست خود را برای ترکیب EcoBoost شش سرعته در سال‌های پایانی نسل ششم موستانگ بالا بردند، به صورت خودکار به گزینه ای مشتری پسند تبدیل شده است.
اما در حالی که گیربکس ۱۰ سرعته به صورت استاندارد عرضه میشود، گیربکس دستی به عنوان گیربکس پایه در موستانگ با موتور V8 (بیش از ۴۰ درصد از فروش GT را نشان می دهد) استفاده می شود. همانطور که قبلاً گزارش شده بود، هر دوی این گیربکس ها قدرت را به تنهایی به محور عقب ارسال می کنند.
در کنار پیشرانه های اصلاح شده، فناوری جدیدی با تمرکز بر علاقه مندان وجود دارد. یکی از سرگرم کننده ترین آنها احتمالا دور موتور از راه دور است که به مشتریان اجازه می دهد ماشین خود را روشن کنند و موتور را از طریق جا کلیدی بچرخانند. ترمز رانش الکترونیکی جدید فقط کمی کاربردی تر است.

این ترمز که در کنار فن مشهور موستانگ و استاد دریفت وان گیتین جونیور توسعه یافته است، ظاهر یک ترمز دستی مکانیکی سنتی را به خود می گیرد، اما به گفته فورد می تواند دریفت های تازه کار را شبیه به حرفه ای ها کند. جزئیات زیادی در مورد نحوه عملکرد آن وجود ندارد، اما ما مشتاقانه منتظر آزمایش آن هستیم.

از تغییرات مکانیکی که بگذریم، هیچ کمبودی برای به روز رسانی در جاهای دیگر وجود ندارد. قضاوت بیرونی را به عهده شما خواننده عزیز می گذاریم . اما تاکید مجددی بر سفارشی سازی وجود دارد.

فورد ۱۲ طرح مختلف چرخ، رنگ‌های کالیپر چندگانه برای ترمزهای برمبو پک پرفورمنس و رنگ‌های بیرونی معمولاً قوی موستانگ ارائه می‌کند. سری طراحی برنز تغییری تازه‌تر از بسته‌های مشکی معمولی است که نشان‌ها و چرخ‌ها را با رنگ‌های غنی رنگ‌آمیزی می‌کند.

کابین از بافت‌های ظریف‌تری بهره می‌برد و روی چرم و پلاستیک، با تمرکز گسترده‌تر بر کیفیت مواد در سراسر صفحه، تکمیل می‌شود. انواع روکش های صندلی، گزینه کمربندهای ایمنی رنگی یا کمربندهای با راه راه های نامتقارن، و دوخت های برجسته موجود، سبک دلپذیری را اضافه می کند. اما طراحی داخلی تغییرات اساسی‌تری را شاهد است، با فرمان کف تخت و صفحه‌نمایش به‌سبک دال در بیشتر تریم‌ها در مرکز توجه قرار می‌گیرد.

یک دسته ابزار دیجیتال ۱۲.۴ اینچی در بالای ستون فرمان به یک صفحه نمایش لمسی ۱۳.۲ اینچی متصل شده است که به سمت راننده خم شده است. این نرم افزار ترکیبی از سیستم دوست داشتنی و سریع فورد Sync 4 است، اما موتور Unreal Engine را اجرا می کند.

مانند GMC Hummer EV ، Unreal به لطف نرخ فریم چشمگیر، گرافیک خیره کننده اطلاعات سرگرمی موستانگ را با انیمیشن عالی ارائه می دهد. در صفحه نمایش همگام‌سازی، گزینه‌های جدید و متنوع‌تری برای سیستم MyColor وجود دارد و رانندگان همچنین می‌توانند گیج‌های کمکی را به جای نگه داشتن آن‌ها در دسته ابزار به آنجا منتقل کنند.

نسل جدید فورد موستانگ ۲۰۲۴ در تابستان ۲۰۲۳ وارد نمایندگی‌ها می‌شود، در حالی که ما اولین نسخه خود را در اواخر بهار سال آینده خواهیم داشت. پیش از آن، انتظار می‌رود که به‌روزرسانی‌های زیادی در نسل هفتم موستانگ، از جمله مشخصات فنی و جزئیات کامل قیمت‌ها، ارائه شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.