بهترین آب رادیاتور، چه آبی است و چه خصوصیاتی دارد؟

18

آب رادیاتور مایعی است که درون رادیاتور خودروها ریخته می شود

در موتور خودرو اجزای بسیار مهمی وجود دارد که یکی از آن ها رادیاتور می باشد. رادیاتور موظف است که برای خنک نگه داشتن اجزای داخلی، آب درون موتور را به گردش درآورد و از جوش آوردن خودرو جلوگیری کند. بدون شک، رادیاتور به آب نیاز دارد تا بتواند اجزا را خنک نگه دارد. در این مطلب از سرپوش با ویژگیهای بهترین آب رادیاتور آشنا می شوید.

آب رادیاتور

تعمیر خودرو آموزش مکانیک خودرو دانستنی های فنی خودرو جوش آوردن پژو 207 دلایل جوش آوردن پژو پارس علت جوش آوردن پراید علت جوش آوردن پژو 405 تعویض واشر سرسیلندر پژو 206 دلایل سوختن واشر سر سیلندر آموزش تعویض واتر پمپ

نام دیگر آب رادیاتور، مایع خنک کننده رادیاتور می باشد. آب رادیاتور در بازار توسط بسیاری از شرکتهای لوازم جانبی خودرو عرضه می شود. عقیده و باور بسیاری از افراد اینست که همیشه باید از آب رادیاتوراستفاده کنند؛ به این خاطر که محصولی استاندارد و تائید شده می باشد. مایع خنک کننده رادیاتور در اثر ترکیب ۵۰ درصد آب و ۵۰ درصد مواد شیمیایی نظیر اتیلن و پروپیلن گلیکول بوجود می آید.

نقطه جوش آب رادیاتور، بالاتر از آب است. از این رو شما می توانید از مایع خنک کننده برای جلوگیری از جوش آوردن خودرو استفاده کنید. با این حال در شرایط خاص میتوان از آب مقطر به جای آب رادیاتور استفاده کرد. از بهترین آب رادیاتور ماشین می توان به آب مقطر اشاره کرد؛ به این علت که املاحی در آن وجود ندارد و به بدنه رادیاتور و مکانیک آن اسیب نمیزند.

بهترین آب رادیاتور

با توجه به نقش انواع آب رادیاتور، استفاده از بهترین آب رادیاتور ماشین، بسیار مهم است. بهترین آب رادیاتور ماشین، اجزای داخلی موتور را با گردش درون موتور ماشین، خنک نگه می دارد. بنابراین برای جلوگیری از جوش آوردن ماشین در تابستان و یخ زدن آن در زمستان باید از بهترین مارک آب رادیاتور و بهترین آب رادیاتور خودرو استفاده کنید.

ویژگی های بهترین آب رادیاتور

آب بندی پراید آب بندی ساینا آب بندی تیبا 2 آب بندی خودرو تازه تعمیر آب بندی ماشین پس از تعمیر موتور بهترین روش آب بندی ماشین تازه تعمیر آب بندی پژو 405 آب بندی دنا ef7

خالص بودن آب رادیاتور و بدون املاح بودن آن، از مهم ترین ویژگی های یک آب رادیاتور خوب محسوب میشود. پس آب رادیاتور باید متفاوت از آب لوله کشی شهری حاوی املاح مختلف باشد. بنابراین اگر شما نمیخواهید که رادیاتورتان رسوب بگیرد و دچار زنگ زدگی بخاطر وجود املاحی چون آهک شود باید ناخالصی و املاحی که در آب وجود دارد؛ بطور کامل از بین برود.

آب رادیاتور برای سرد کردن موتور مورد استفاده قرار می گیرد

مایع مخصوص رادیاتور خودرو آبی است که به هیچ وجه نباید آب لوله کشی باشد بلکه باید خاص و متفاوت باشد. وقتی که آب لوله کشی را بطور مستقیم در درون قسمت خنک کنندگی بریزیم به علت داشتن رسوبات زیاد موجود در آن، این رسوبات، پس از مدتی ته نشین میشوند و به رادیاتور و صدمات جبران ناپذیری به اجزای داخلی خودرو وارد میشود. در زمان روشن کردن بخاری خودرو در زمستانها متوجه میشوید که گرمای آنچنانی ندارد و پس از مدتی می بینید که رسوب زدایی کرده یا به حدی رادیاتور، بسته شده که باید نسبت به تعویض رادیاتور ماشین اقدام کرد.

توصیه ی افراد متخصص در این زمینه اینست که حتماً از ضد یخ در کنار آب مقطر استفاده کنید تا در فصل زمستان، موتور خودرو یخ نزند یا در فصل تابستان ، جوش نیاورد. توجه کنید که ضد یخ به طولانی‌تر شدن عمر خودرو کمک میکند؛ چون خاصیت ضد زنگی دارد.

ترکیب آب مقطر، آب خالص( H2O) و سیال ضدیخ- ضدجوش به عنوان بهترین ترکیب برای آب رادیاتور در کل جهان محسوب میشود.

تفاوت آب رادیاتور با آب معمولی

PEUGEOT 2008 راهنمای خرید خودرو قیمت پژو 2008 مشاوره خرید خودرو مشخصات پژو 2008 معایب و مزایای پژو 2008 مقایسه پژو 2008 مقایسه خودرو MG GS امکانات ام جی GS قیمت ام جی GS معایب و مزایای ام جی GS مقایسه ام جی GS مقایسه ام جی GS با پژو 2008

افراد زیادی برای آب رادیاتور از آب معمولی استفاده می کنند که درست نیست. املاح و ترکیبات گوناگونی در آب معمولی وجود دارد ( تمام آب خالص، یعنی H2O، نیست). بخشی از این آب در اثر حرارت تبخیر می شود. املاح و ترکیبات درون این آب در اثر این تبخیر در رادیاتور رسوب می کند و لوله های آن دچار گرفتی یا خوردگی می شوند.

تفاوت آب رادیاتور با ضد یخ

ضد یخ با اضافه شدن به آب رادیاتور، موجب کاهش دمای انجماد آن میشود. آب رادیاتور با کاهش دمای انجماد، در زمستان ها سخت تر یخ می زند. یکی از مشکلات بزرگ خودروها در زمستان، یخ زدگی آب رادیاتور می باشد. ماده ضدیخ- ضدجوش برای جلوگیری از خوردگی، کف کردن، بهبود کیفیت، زنگ زدگی آب و رنگ، از ترکیب یک سیال پایه به نام اتیلن گلیکول و مواد افزودنی تشکیل شده است.

در وسایل نقلیه بهترین انتخاب، خنک کننده یا ضد یخ بر پایه ی گلیکول میباشد؛ اگر شما به تنهایی از ضد یخ های بر پایه ی گلیکول استفاده کنید؛ خیلی مناسب نیست بلکه باید آن را با مقدار مشخصی از آب بسته به منطقه ی آب و هوایی خود مخلوط کنید.
اساسی ترین ویژگی آب رادیاتور خالص بودن و بدون املاح بودن آن است

آب رادیاتور سبز

بهترین مارک ضدیخ تعویض ضدیخ پراید ضدیخ چیست طریقه مصرف ضدیخ قیمت ضدیخ مواد تشکیل دهنده ضدیخ دلایل جوش آوردن 206 علت داغ شدن موتور پراید علت رسوب بستن داخل موتور

رنگ آب رادیاتور به این دلیل ، سبز است که مایع خنک کننده به آن اضافه شده است. گاهی اوقات، شما انواع آب رادیاتور قرمز و یا نارنجی را به غیر از آب رادیاتور سبز رنگ دیده اید. درواقع ضد یخ، هیچ رنگی ندارد و این رنگ های متفاوت در هنگام خرید آب رادیاتور، ارائه دهنده ی اطلاعاتی اضافی به ما هستند که از آن ها می توان به دمای انجماد، توانایی مقابله با خوردگی اشاره کرد. البته آب رادیاتور سبز رنگ یا قرمز، تأثير به سزایی در پیدا کردن نشتی دارند.

آب کولر گازی حکم آب رادیاتور دارد؟

گاهی اوقات شنیده اید که به جای آب رادیاتور، از آب کولر گازی استفاده می کنند. ضد و نقیض های بسیاری در این رابطه وجود دارد. آب کولر گازی بر اساس گفته ها سمی است و در صورت ثابت بودنش به مدت چند وقت، املاح آن ته نشین می شود که موجب خرابی رادیاتور می شود. طبق گفته ی برخی از افراد، آب کولر گازی، بهتر از آب لوله کشی است چون به آب مقطر، شباهت دارد اما باز هم بهتر است که برای خنک کردن رادیاتور و اجزای موتور از روش ها و محصولات قابل اطمینانی استفاده کنید.

طرز تهیه آب رادیاتور در خانه

اگر در موقعیت خاصی نتوانستید آب رادیاتور را بخرید و از آن استفاده کنید، بهتر است که چندین مرتبه آب لوله کشی را بجوشانید و تا هنگام تهیه بهترین آب رادیاتور ماشین از آن استفاده کنید.

دقت کنید که برای تهیه ی آب رادیاتور در خانه باید حتماً آبی که استفاده می کنید نرم، فاقد کلسیم و منیزیم باشد. بنابراین آب را از رزین عبور دهید. درصورت استفاده از دستگاه تصفیه آب در خانه، این کار توسط دستگاه برای شما انجام می شود که آبی کاملاً نرم است و حالت لیز دارد. چنین آبی در ترکیب با صابون، سریعا کف می کند و در رادیاتور، هیچ رسوبی بوجود نمی آورد. این طرز تهیه آب رادیاتور، بهتر از آب مقطر است.

استفاده از بهترین آب رادیاتور ماشین، با توجه به نقش انواع آب رادیاتور اهمیت زیادی دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
18 نظرات
  1. محمود می گوید

    سلام.آب تصفیه خانگی چطور است؟

  2. جلال می گوید

    بهترين آب برای رادیاتور آب مقطر پزشکی هستش من برای ماشینم استفاده می کنم وداخل کشتی های هم ازش استفاده می کنیم وقایقهای که موتورشون اینبردهستش مثل قایقهای یات چون رسوب نمیزنه

  3. علی می گوید

    آب باران برای رادیات ماشین عالیه امتحان کنید ونتیجه اش را ببینید

    1. داریوش می گوید

      پس باید وایسیم تا بارون بیاد😁

  4. محسن می گوید

    قیمت دلار داره میره بالا هی از این بحث های چل بازی بکنید

  5. مهرداد شجاعی می گوید

    یه ظرف آب رادیاتور نیست عتیقه.حساب کن چقدر ماشین هستش.واقعا مغز متفکری داری ومملکت واقعا به تو وامثال تو نیاز داره.آب بدون املاح بریزین.والسلام

  6. بیزینس من ایران می گوید

    همه رو میدونستم ، ولی عالی بود ، بسیار ممنون

  7. حيدر رمضانی نژاد می گوید

    بابا مگه یه ظرف آب رادیاتور چقدره که اینقدر روش بحث میکنید؟

    1. صالح از پردیس می گوید

      دمت گرم

  8. علی می گوید

    بهترین آب برای رادیاتور برفک یخچال میباشد

  9. mr fadaee می گوید

    آب کولر گازی در واقع آب مقطر است شاید در این بین آلودگی وارد آن شود ولی کاملاً بدون املاح است .
    ضمناً کاملاً مطلبتون درباره آب رادیاتور خامگی اشتباه است !
    آب جوشانده شده آن هم چند بار باعث تغلیظ املاح شده و املاح بیشتری دارد چون مقدار زیادی از آب بدون املاح آن بخار می شود .فقط میکروب کشی میشود که برای ماشین فرقی ندارد.

  10. ابی می گوید

    بهترین و مطما ترین اب مخلوط اب تصفیه که از دستگاه تصفیه اب خانگی بدست می اید و ضد یخ میباشد

  11. Hamid می گوید

    بسیار عالی ،مطلب مفیدی بود جهت تهیه آب رادیاتور

  12. Amie55 می گوید

    آب کلر گازی حتی قابل خوردنه چون از رطوبت هوا گرفته میشه حتی اگه جوشانده هم بشه هیچ ته نشینی تو اون جایی که جوشانده شده نمیبینید

    1. مهدی می گوید

      اطلاعات ناقص نده اقااا
      آب کولرگازی سمی و پر از املاح و باکتری می‌باشد

    2. ایرانی می گوید

      آبی که کولر گازی از هوای اتاق می گیرد عرق بدن افراد ساکن در اتاق به اضافه گرد و خاک و سایر آلودگی های محیط است ولی املاح ندارد

  13. Shayan می گوید

    مطلب مفیدی بود مخصوصا نکات پایانی.

    1. mr fadaee می گوید

      هرگز از آب لوله کشی استفاده نکن
      مگر که تصفیه شده باشد .
      آب شهر ها معمولاً بالای ۵۰۰ tds سختی دارند ولی tds آب در دستگاه تصفیه خانگی زیر ۱۰۰ میباشد .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.