راه های تقویت باتری خودرو چیست؟

1

نحوه نصب باتری تاثیر به‌سزایی در تقویت باتری ماشین دارد
یکی از مهم ترین اجزای ماشین که بر عملکرد و کارآیی ماشین، تأثير به سزایی دارد؛ باتری می باشد. خرید مجدد باتری به دلیل گران بودن قیمتش ممکن است که به شما فشار مالی وارد کند. همین امر باعث شده تا افراد بسیاری، باتری ماشین خود را تقویت کنند تا قادر به استفاده از آن در طولانی مدت باشند.

تقویت باتری خودرو

شارژ باتری با پاور کامپیوتر نحوه شارژ باتری اتمی خودرو تست وضعیت شارژ باتری دستگاه شارژ باتری شارژ باتری علت خالی کردن باتری خالی شدن باتری پراید علت خالی شدن باتری سمند خالی شدن باطری ماشین شارژر باتری آموزش برق خودرو آموزش تعمیر خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو

خودرو نیازمند سیستمی پیچیده از مدارهای الکتریکی برای عملکرد صحیح خود می باشد که از آن ها می توان به باتری، کوئل، دینام، دلکو، مدارهای الکتریکی، آفتامات، شمع و وایر آن، فیوزها، کنترل کننده ها و همچنین سوکت ها اشاره کرد. سیستم الکتریکی خودرو وظیفه دارد که انرژی الکتریکی را تامین و ذخیره کند و آن را به بخش های مختلف ماشین تقسیم کند. بنابراین باتری وظیفه دارد تا به شمع ها، برق ذخیره ی خود را بفرسد و آنها در زمان استارت زدن، با زدن جرقه، خودرو را روشن می کنند.

باتری خودرو دارای انواع مختلفی میباشد ولی عملکرد اصلی تمامشان یکسان است و تنها جزئیاتشان با یکدیگر فرق میکند. زمانی که خودروی شما حرکت میکند؛ انواع باتری ماشین، حکم ضربان ماشین شما را دارند که تداوم حرکت آنرا ممکن می کنند. باتری ماشین، بسته به کارایی و اهمیتش، قیمت بالایی دارد. بنابراین شما باید در انتخاب یک باتری مناسب برای اتومبیل خود دقت کنید و نحوه ی نگهداری از آن مهمتر است. برخی از افراد باتوجه به نقش اساسی باتری در اتومبیل، قصد دارند که با انجام روشهایی، باتری ماشین خود را تقویت کنند تا بتوانند برای مدت زمان طولانی، یک باتری با عملکرد عالی داشته باشند.

قیمت باتری بهترین باتری برای پراید بهترین باتری برای پژو 405 قیمت باتری اسیدی طول عمر باتری اسیدی باتری صباسان چیست طول عمر باتری صباسان طول عمر باتری اتمی

راه های تقویت باتری ماشین

شما نیازی به تهیه ابزار خاص برای تقویت باتری ماشین خود ندارید بلکه برای تقویت آن باید چند نکته ساده را رعایت کنید:

 نصب اصولی باتری:

نحوه ی نصب باتری به عنوان مهمترین روش تقویت باتری محسوب میشود. نحوه نصب باتری در طول عمر و کارایی باتری، بسیار مؤثر است؛ به همین دلیل باتری باید در جایگاه خود به نحو صحیح و محکم، متصل شود وگرنه کوچک ترین حرکت و لرزشی به اجزای داخلی خودرو از جمله باتری آن اسیب میزند. پس باتری را محکم در جایگاهش نصب کنید و مطمئن شوید که باتری در هنگام حرکت بر روی جاده های ناهموار و پرفراز و نشیب از محل قرارگیری اش جابجا نمی شود.

تعمیر خودرو آموزش مکانیک خودرو عیب یابی خودرو دلایل خراب شدن باتری آدرس تعمیرگاه های تهران خالی شدن باتری پراید انواع باتری

 تمیز کردن باتری خودرو:

تمیز کردن خوردگی های اطراف قطب های باتری، به عنوان یکی از راه‌های افزایش عمر باتری خودرو محسوب میشود. در واقع هیدروژن اسید باتری با گذشت زمان، دچار نشتی به بیرون می شود و خوردگی هایی سبزرنگ یا سفیدرنگ در اطراف قطب های باتری ایجاد میشود که مانع رسیدن برق به کابل ها میشود. از این رو میتوانید عمر باتری خودرو را با تمیز کردن آن افزایش دهید. از این رو توصیه ی ما اینست که باتری خودرو و خوردگی های آنرا در زمان تعویض روغن موتور، تمیز کنید.

شما به آسانی می توانید خوردگی های اطراف قطب های باتری را تمیز کنید؛ به این صورت که خوردگی ها را با استفاده از یک برس سیمی یا اسفنج از بین ببرید. محلول های تمیزکننده ای در بازار برای تمیز کردن باتری خودرو وجود دارد ، اما شما میتوانید با استفاده از آب و جوش شیرین، یک محلول ساده بسازید. پس از شستن خوردگی ها با این محلول، سطح تمیز شده را با مقداری آب بشویید و آنرا خشک کنید.
یکی از راه‌های تقویت باتری خودرو، تمیز کردن خوردگی‌های اطراف قطب‌های باتری است

 کمتر استارت بزنید:

درصورت خاموش و روشن کردن زیاد خودرو، میزان استارت زدن های شما افزایش می یابد و موجب مصرف برق زیادی از باتری میشود و به آن فشار می آورد. موتور خودرو باید برای شارژ باتری، مدتی کار کند تا قادر به تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی باشد. همچنین سفرهای کوتاه موجب افزایش استارت زدن های شما میشود و برای شارژ شدن باتری در این شرایط، فرصت کافی وجود ندارد.

محلول الکترولیتی درون باتری که در قسمت بالایی باتری قرار دارد؛ از اسید سبکی بهره می برد. نوعی اسید سنگین در نیمه پایینی نیز وجود دارد. لایه اسید سبک در زمانی که باتری در حالت شارژ بیش از حد استاندارد باشد، کارایی اش را از دست می دهد و در چنین شرایطی، اسید سنگین، برق خودرو را تامین می کند و عمر باتری خودرو را کاهش می دهد.

دلایل ضعیف شدن برق خودرو علت خالی کردن باتری دلایل سوختن فیوز ماشین آموزش باطری سازی آموزش مکانیک و برق خودرو عیب یابی برق خودرو چرا دینام شارژ نمی کند تعمیر و نگهداری خودرو برق و الکترونیک خودرو دلایل برق دزدی خودرو

 تست کردن باتری ماشین:

آزمایش پیشگیرانه باتری به شما در زمانی کمک می کند که باتری خودرو در جاده، خراب یا خالی میشود. مکانیک های واجد شرایط میتوانند برایتان باتری را تست کنند، اما اگر بخواهید باتری را بین دو نوبت سرویس ماشین خود، تست کنید؛ از یک دستگاه دستی در منزلتان استفاده کنید.

ولت متر، ساده ترین راه برای ازمایش ولتاژ باتری است. شما می توانید با ولت متر دیجیتال به راحتی کار کنید. برای دقیق خواندن، تست ولتاژ را حداقل دوازده ساعت پس از خاموش شدن خودرو انجام دهید.

به اینصورت که سر مثبت ولت متر را به ترمینال مثبت باتری و سر منفی آنرا به ترمینال منفی باتری وصل کنید. سپس عددی بعنوان ولتاژ باتری بر روی نمایشگر ولت متر ظاهر می شود. اگر عددی بین ۱۲.۴ تا ۱۲.۸ ولت باشد، باتری بطور کامل شارژ شده است وگرنه مکانیک باید باتری شما را به صورت حرفه ای بازرسی کند.

 دوری از سرما و گرمای شدید:

باتری سربی اسیدی، بطور مناسب دارای دمای ۱۹ تا ۳۲ درجه سانتیگراد می باشد. جنس باتری های سربی اسیدی که در محلولی از آب و اسید سولفوریک شناور است؛ از سرب و دی اکسید سرب میباشد و درون یک جعبه پلاستیکی قرار دارند. الکترون ها به دلیل وجود محلول الکترولیتی، قادر به حرکت در بین صفحه ها هستند و انرژی الکتریکی را تولید کنند، اما مواردی باعث ایجاد اختلال در این روند می شود که از آن می توان به کاهش یا افزایش دما اشاره کرد.

گرمای شدید مجب افزایش واکنش شیمیایی و کاهش عمر باتری میشود. در طرف مقابل، سرمای زیاد باعث کاهش قدرت باتری میشود و آن را در فصل سرما عایق بندی میکند. شما میتوانید از کیت های مخصوص برای عایق بندی باتری استفاده کنید. در واقع روکش های عایق بندی باعث گرم نگهداشتن باتری خودرو در فصلزمستان نگه دارند و خنک نگهداشتن آن در فصل تابستان میشود.

این روکش های عایق بندی، مقاومت بسیاری دربرابر گرما و اسید از خود نشان می دهد و هوا به خوبی از آنها عبور میکند. بهتر است که در هنگام خرید باتری، سایز کوچکش را انتخاب کنید تا قابلیت عایق بندی آن با روکش، وجود داشته باشد. براساس بررسی ها باتری کوچکی که عایق بندی دارد، عمر بیشتری نسبت به باتری های بزرگ دارد.
برای تقویت باتری ماشین راه‌های بسیاری وجود دارد

 چراغ های ماشین:

روشن ماندن چراغ های اتومبیل به صورت تصادفی از اتفاقات رایج به شمار می رود. منبع تغذیه ی همه ی چراغ های ماشین، باتری ماشین است که از این چراغها می توان به چراغ های داخلی، جلویی و پشتی ماشین اشاره کرد. درصورت خاموش نکردن چراغها پس از ترک اتومبیل خود، بزودی باتری ماشین شما خواب میشود. بنابراین پیشنهاد ما به شما اینست که در ماشینتان یادداشتی قرار دهید تا به شما یادآوری کند که چراغ های داخلی، پشتی و جلویی خودرو را پیش از ترک کردن اتومبیل، خاموش کنید.

با توجه به این که چراغ های ماشین با باتری خودرو رابطه دارد؛ بنابراین درصورت استفاده ی کم تر از چراغ های ماشین، کمک بسیاری به تقویت باتری ماشین خود کرده اید. البته نه این که از چراغ ماشینتان استفاده نکنید بلکه باید میزان استفاده از چراغ های ماشین خود را به حداقل برسانید تا عملکرد باتری ماشین شما بهبود یابد.

 بررسی موتور خودرو:

چنانچه موتور خودرو را بطور منظم بررسی کنید؛ نسبت به مشکلات موتور، آگاهی پیدا میکنید و میتوانید آنرا رفع کنید؛ زیرا، مطلوب نبودن کارکرد خودرو به باتری، فشار وارد می کند و در نتیجه عمر آن کاهش می یابد. پس از هر بار تعویض روغن موتور، وضعیت باتری را چک کنید تا خوردگی های موجود در قطب های باتری را تمیز کرده و به افزایش کارایی باتری کمک کنید.

 جلوگیری از خاموش بودن زیاد خودرو:

براساس بررسی ها درصورت خاموش بودن خودرو در مدت زمان زیاد، شارژش خالی می شود؛ بدین دلیل که موتور با خاموش بودن خودرو، غیرفعال میشود و دینام ها قادر به تامین شارژ باتری نیستند. از این رو بهتر است که خودرو را در بازه های زمانی مختلف به منظور شارژ باتری اش برای مدتی روشن کنید. درصورتی که باتری کاملاً شارژ شده باشد و خودرو را پس از مدتی روشن نکنید، شارژش به صورت خودکار پایان می یابد.
باتری که یکی از مهم‌ترین اجزای ماشین میباشد

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. مهرداد یاسمی می گوید

    مسخره بود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.