باورهای نادرست در مورد روغن موتور

10

مکانیک وعیب یابی خودرو
اگر خودرو در سرعت های مختلف و علی الخصوص دورهای بالا و البته بیشتر در دنده های پایین ریپ زد،چکار کنیم

اگر دیدید که باک نیمه پر یا نزدیک به خالی شدنه و موتور داره ریپ میزنه یا لرزش های کوچیک داره،باک رو پر کنید
اگه موتور صاف تر کار کرد و ریپ ها از بین رفت ایراد
یا از ضعیف شدن پمپ هست یا
خرابی رگلاتور سوخت.

ولی قبل از اینها از نو بودن صافی بنزین مطمئن شوید.

مکانیک و عیب یابی
حین بنزین زدن در خودرو رو قفل کنید، شیشه هارو پایین نزارید
حتی زمانی که با موبایل تو ماشین در حال حرکت هم صحبت میکنید شیشه بالا باشه سرقت گوشی کیف بالا رفته!

مکانیک و عیب یابی خودرو : باور های نادرست در مورد روغن موتور:

آموزش مکانیک خودرو نحوه صحیح چک کردن روغن موتور عوارض روغن زیاد در موتور عوارض کم بودن روغن موتور چک کردن خودرو قبل از استارت

1⃣ روغن موتوری خوب است که غلیظ باشد، چرب باشد و شل نباشد.

2⃣ از مواد غلیظ کننده در روغن موتور استفاده شود.

3⃣ هنگام کار در موتور دیر سیاه شود یا اصلا سیاه نشود.

4⃣ رنگ آن عسلی باشد.

5⃣ هر هزار کیلومتر تعویض شود.

6⃣ هر روغنی برای هر موتوری مناسب است.

تمام موارد بالا بر اساس دانش کنونی و پیشرفت سطح تکنولوژی کاملا نادرست است.

مکانیک وعیب یابی خودرو : آپشن اتو هولد
هنگامی که در ترافیک و یا شیب جاده ایستاده اید با برداشتن پا از روی پدال ترمز مانع حرکت خودرو به جلو و عقب شده و با فشردن پدال گاز به صورت خودکار غیرفعال می شود
@IK_CO

مکانیک وعیب یابی خودرو
اقدامات لازم به هنگام بالا رفتن بیش از حد دمای موتور(جوش آمدن موتور)

1⃣هرگز موتور را خاموش نکنید.
2⃣هرگز در رادیاتور را باز نکنید.
3⃣بخاری را با فن دور بالا روشن کنید.
4⃣به آرامی روی بدنه رادیاتور آب بریزید.
5⃣بعد از پایین آمدن دمای موتور به زیر دمای نرمال می توان مایع خنک کاری به رادیاتورراضاف کرد.

مکانیک و عیب یابی خودرو : استارت موتور را نمی چرخاند (نور چراغ جلو کم است)

علت های احتمالی

باطری ضعیف است.
باطری را شارژ کنید، سیستم شارژ را کنترل نمایید.
باطری معیوب است.
باطری را تعویض نمایید.

کابل های باطری خورده و زنگ زده، یا اتصالها شل است.

بست های باطری را تمیز یا تعویض نمایید. اتصال برق باطری و موتور استارت را محکم کنید.

ترفندی برای  پنچرگیری تایر در مواقع ضروری

✅اولین مرحله یافتن محل بریدگی و یا سوراخ تایر خودرویتان می باشد که می توان از روش هایی مانند گوش دادن به صدای تخلیه هوا و یا با لمس کردن تایر ، این نقطه را تشخیص دهید. در صورتی که همچنان موفق به تشخیص این ناحیه نشده اید می توانید محلولی از آب و صابون درست کرده و به تایر بزنید دراین صورت در محل خروج هوا شاهد حباب هایی خواهید بود.

✅در مرحله بعدی ، برای خارج کردن شی ای که موجب پنچر شدن تایر خودرویتان گردیده باید پیچ های چرخ را شل و یا باز کنید و تایر را بچرخانید تا سوراخ در بالا قرار گیرد.

سپس با استفاده از ابزار #سوهان که احتمالا در بسته پنچرگیری ماشین موجود است ، محل سوراخ را تمیز کنید.

✅سرانجام با استفاده از ابزار مخصوص ، ماده پنچرگیری را با فشار به داخل محل پنچر شده وارد کرده و قسمت بیرونی و اضافی را از آن جدا می کنیم . همچنین بهتر است در پایان کار برای پوشش دادن درزهای احتمالی روی محل مورد نظر اسپری پنچرگیری بزنید.

✅در انتها اینکه تایر را با استفاده از تلمبه مناسب باد کنید. حال برای اطمینان یافتن از اینکه سوراخ پر شده است و هوا از آن خارج نمی شود ، می توانید با کمک محلول آب و صابون ، محل پنچرگیری شده را #تست کنید.

مکانیک و عیب یابی خودرو:پرسش پاسخ فنی خودرو

قیمت شاتون عظام قیمت شاتون پژو 206 قیمت شاتون سمند انواع شاتون پیستون و شاتون کجای موتور هست دلیل شاتون زدن موتور شاتون پراید شاتون زدن چیست شاتون زدن خودرو صدای شاتون علائم خرابی شاتون صدای شاتون زدن موتور علائم شاتون زدن پژو ۲۰۶ علت شاتون زدن دنا علت شاتون زدن سمند علت شاتون زدن ماشین علت شکستن شاتون علت شاتون زدن موتور پراید علت شق شق موتور سمند علت صدای شق شق موتور علت صدای شره موتور چیست آموزش تعمیر خودرو آموزش مکانیک خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو مجله مکانیک

توان موتور کمتر از مقدار استانداردش است!

📍سوپاپ‌ها را در صورت لقی بیش از اندازه فیلرگیری کنید.
📍در صورتی که واشر سرسیلندر معیوب شده از جمله سوختگی، آن را تعویض کنید.
📍اگر سوپاپ‌ها سوخته شده بودند یا خوردگی بیش از حد داشتند، سوپاپ‌های نو را جایگزین کنید.
📍در صورت مشاهده عیب در رینگ پیستون‌ها که شامل فرسودگی بیش از حد و شکستگی می‌شود، آن را رفع عیب کنید.
📍مدارات سوخت‌رسانی موتور (انژکتورها، کاربراتور، لوله‌ها و…) را بررسی و رفع عیب کنید.
📍موانع ورود هوای مورد نیاز را برطرف کنید. (از جمله خرابی فیلتر هوا)
📍سیستم جرقه‌زنی را نیز بررسی کنید.
📍سیلندرها را کمپرس‌گیری کنید.
📍آوانس و ریتارد را تنظیم کنید.

دکمه EV Modeخودروهای هیبریدی  تویوتا
در این حالت خودرو صرفا به یک خودرو برقی تبدیل شده و تنها موتور برقی در مدار قرار دارد،این حالت جهت فضاهای بسته و پارکینگ‌ها استفاده می شود.

مکانیک وعیب یابی خودرو, مزایای ریمپ ECU خودرو

1⃣ افزایش شتاب و گشتاور خودرو

2⃣ کاهش مصرف سوخت با تنظیم و استاندارد سازی پاشش انژکتور

3⃣ کاهش دمای آب و کارکرد فن

4⃣ رفع کوپ سرگاز

5⃣ رفع محدودیت سرعت

با مزایا و معایب جک s5 آشنا شوید

🔖 جک s5 جزو کراس اوورهای پرطرفدار بازار است که نمونه اولیه و پیش از فیس‌لیفت آن در دو نسخه دنده‌ای و مجهز به گیربکس اتوماتیک در کشورمان حضور دارد؛ بنابراین مزایا و معایب جک s5 قطعا مورد توجه بسیاری از مشتریان این خودرو قرار دارد و آنها تمایل دارند نسبت به نقاط ضعف و قوت محصول کرمان موتور بیشتر بدانند. اگر شما هم جزو خریداران یا علاقمندان جک اس۵ هستید، بهتر است مقاله تخصصی همراه مکانیک در زمینه مزایا و معایب این ماشین چینی را از دست ندهید و در ادامه با ما همراه باشید.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
10 نظرات
  1. علی می گوید

    چه مهندسای اینجا پیدا میشن شمارو باید ناسا ببره فضا کلک رشتی و مرغابی میزنن😂🤣😂😂🤣

  2. رسول می گوید

    گرونی که از حد بگذره آدم چه کارها میکنه.!!! ها ها ها

  3. حسین دایی می گوید

    این که چیزی نیس من کلک مرغابی زدم اصلا روغن نمیریزم تو موتور، دروغ که کنتور نداره

  4. مهرداد شجاعی می گوید

    من یک سوال دارم.اگر کاری بکنیم که روغن ماشین سیاه نشه وغلظتش هم حفظ بشه میسه واسه مسافت بیشتری از روغن ماشینی که احساس تازگی داره استفاده کرد یا نه؟جواب بدین تا منم بگم نزدیک به 4ساله روغن ماشینو عوض نکردم وهنوزتازه هستش.یک کلک رشتی زدم وهمیشه با یه استارت هم روشن میشه.یهو زد به کله ام و این حرکت رو انجام دادم وازدست تعویض روغن راحت شدم

    1. ابراهیم می گوید

      همچنین چیزی سابقه نداشته.مگه میشه ؟بهر حال هر روغنی بعد از استفاده کیفیتش از دست میده .امکان نداره . مگر اینکه به صورت علمی و آزمایش بتونی ثابت کنی .حرفت درسته

    2. saman می گوید

      اشتباه فکر میکنی،هرروغنی یه محدوده کارکرد خاصی داره و بعد مدتی خاصیت اولیه خودش رو از دست میده،به هیچ عنوان تغییر رنگ ندادنش نشان از کیفیت خوبش رو نیست،به طور میانگین برای سلامت بیشتر هر پنج هزارتا تعویض کنید اگر در جاده ها رانندگی میکنید میتونید شش هزارتا هم تعویضش کنید

  5. رسول می گوید

    با سلام
    لیفان ۶۲۰ دارم روغن کم می‌کند
    میگویند شمع ها را باز کن مقداری روغن ترمز سر پیستون ها بریز یک روز بماند و سپس شمع ها را ببند و ماشین را روشن کن
    اگر رینک چسبانده باشد آزاد می‌شود و اگر احیانا رسوبات هم داشته باشد از بین می‌رود
    این کار درست است یا نه؟
    با تشکر عبدالله زاده

    1. محمد می گوید

      من ۵۳۰ دارم منم این کارو انجام دادم رفع نشد،ولی بسته به شانسته دیگه،بازم با توجه به هزبنه های بالا باز کردن و تعمیر موتر امتحانش ضرر نداره ی وقت دیدی جواب داد و نیاز به تعمیر موتور و تعوبض ررنگ و پیستون و اینا نداشتی

  6. مرتضی می گوید

    روغنی که زود سیاه میشه نشون میده که داخل موتور رو میشوره پس روغنی که زود سیاه میشه روغن خوبیه

    1. کامران می گوید

      سلام وقت به خیر، فلسفه استفاده از روغن برای روانکاری و نه شستشو، دلیل زود سیاه شدن روغن علاوه بر بررسی مشکل فنی موتور به کیفیت روغن و نیاز به شستشوی داخل موتور با گازوئیل دارد، به این صورت که در محدوده زمانی هر شش ماه یک بار(هر ۱۰.۰۰۰ کیلومتر)بعد از تخلیه روغن بدون تعویض فیلتر قبلی دولیتر گازوئیل داخل موتور بریزید و بعد تخلیه کنید.
      برای بهتر تخلیه شدن گازوئیل از مسیر سوراخ های احتمالی میل لنگ و… بهتر است از دهانه درب روغن و استفاده از دستمال تمیر باد گیری انجام پذیرد تا تخلیه گازوئیل به شکل مناسب انجام پذیرد.
      سربلند و تندرست باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.