ترفند های جلوگیری از قاطی کردن آب و روغن خودرو

2

آبروغن قاطی کردن یکی از مشکلاتی است که در صورت بی توجهی به خودرو اتفاق می‌افتد.
آب روغن قاطی کردن ، یکی از اتفاقات ترسناک و پر هزینه برای هر خودرویی محسوب میشود. آب روغن قاطی کردن یعنی روغن به چرخه ی آب، وارد می شود. در این مطلب از سرپوش به بیان دلایل آب و روغن قاطی کردن خودرو می پردازیم با ما همراه باشید.

اطلاعات فنی خودرو علائم سوختن واشر سر سیلندر مشکلات موتور پژو 405 جنس واشر سرسیلندر بهترین جنس واشر سرسیلندر دلایل بخار کردن موتور آموزش تعمیر خودرو

قاطی کردن آب و روغن خودرو

اکثر اوقات آب روغن قاطی کردن ، مرتبط با واشر سرسیلندر خودرو می باشد. موقعیت این قطعه در بین سیلندر و سرسیلندرها می باشد.

درواقع واشر موجب اتصال سیلندر به سرسیلندرها میشود. جنس این قطعه از فولاد، پنبه و مس است که به عنوان مرزی در بین آب و روغن خودرو محسوب می شود. برای خنک نگهداشتن موتور، باید حتماً آب در قسمت رادیاتور خودرو وجود داشته باشد ولی گاهی اوقات، احتمال رفتن آن به داخل موتور به دلیل بی توجهی به شرایط آب رادیاتور وجود دارد که در این شرایط، متحمل هزینه زیادی میشوید.

درصورتی که آب و روغن ماشین با هم قاطی شود؛ موتور خودرو اسیب میبیند و شما ناچارا باید موتور خودرو را به منظور تعمیر باز کنید. از عوامل مؤثر در افت قیمت خودرو می توان به آچار خوردگی موتور و تعمیر موتور اشاره کرد.

دلایل خراب شدن واشر سرسیلندر

مشخصات واشر سرسیلندر قیمت واشر سرسیلندر 405 دلایل سوختن واشر سر سیلندر آموزش مکانیک خودرو آموزش تعمیر موتور خودرو

دلایل مختلفی باعث سوختن یا خراب شدن واشر میشود که از مهمترین دلایل سوختن و خراب شدن واشر سرسیلندر می توان به موارد زیر اشاره کرد :

* جوش آوردن خودرو:

دلایل متعددی موجب جوش آوردن موتور خودرو میشود که کم شدن آب رادیاتور و نشتی آب از موتور، از اصلی ترین این دلایل به شمار می رود. بعلاوه خطر جوش آوردن در آفتاب، درصورت عدم استفاده از ضدیخ در فصل گرما وجود دارد.

* کار نکردن فن:

فن موظف است که خودرو را خنک کند. درصورت عدم انجام این عمل بدرستی ، دمای موتور بالا می رود و اتفاقات دیگری علاوه بر جوش آوردن خودرو رخ می دهد.

* تعمیرات نادرست:

یکی از دلایل سوختن واشر سرسیلندر، تعمیر نادرست آن می باشد. اگر واشر سرسیلندر توسط تعمیرکار در جایش محکم نشده باشد؛ عملکرد این قطعه درست نیست و درنتیجه میسوزد. بنابراین بهتر است که یک تعمیرکار حرفه ای را در زمان تعمیر قطعات مهم خودرو انتخاب کنید.
خروج دود سفید از اگزوز نشانه ی آب روغن قاطی کردن خودرو است.

پایان عمر واشر سرسیلندر

با گذشت زمان، برخی از قطعات خودرو که مصرفی اند؛ از بین می روند. یکی از قطعاتی که دارای طول عمر مشخصی است واشر سرسیلندر میباشد که پس از پایان عمرش بدرستی کار نمی کند. به همین علت باید نسبت به سرویس های دوره ای خودرو اقدام کنید.

نشانه های آب روغن قاطی کردن

انواع بوش سیلندر تفاوت سیلندر بوش تر با بوش خشک بوش سیلندر پژو 405 بوش سیلندر پراید اورینگ بوش سیلندر بوش و پیستون خرابی اورینگ بوش پیستون قیمت بوش سیلندر آموزش مکانیک و برق خودرو مقالات تخصصی خودرو بلوکه سیلندر چیست شناخت اجزای داخلی موتور

یکی از مسائل و مشکلات موجود در هر خودرویی، آب روغن قاطی کردن ماشین( سوختن واشر سر سیلندر) میباشد که هزینه تعمیرات زیادی را متحمل میشوید.

مشاهده کردن روغن در داخل مخزن رادیاتور خودرو، از اصلی ترین نشانه های آب روغن قاطی کردن ماشین به شمار می رود.

دومین نشانه آب روغن قاطی کردن ماشین، اینست که در زمان کار کردن، رادیاتور سرد است درحالیکه باید داغ باشد.

نشتی خارجی واشر سرسیلندر باعث میشود که مایع خنک کننده از زیر منیفولد ورودی و اگزوز، خارج شود و معمولاً زمانی که موتور کاملاً گرم شده، این اتفاق می افتد. درصورت عدم وجود کانال مایع خنک کننده یا شلنگ دیگری نزدیک آن، احتمال نشتی واشر سرسیلندر وجود دارد ولی چنانچه کانال های مایع خنک کننده دیگری در اطراف وجود دارد باید رنگ UV را برای تشخیص نشتی به مایع خنک کننده اضافه کنید و با نور UV اطراف آنرا بررسی و منبع نشتی را بیابید.

مشاهده ی بخار آب در درب موتور، از دیگر نشانه های آب روغن قاطی کردن ماشین به شمار می رود. بعلاوه احتمال باد کردن شیلنگ های متصل به رادیاتور وجود دارد.

از دیگر نشانه های خرابی واشر سرسیلندرمیتوان به خروج دود سفید و غلیظ از اگزوز اشاره کرد که وقتی آب و مایع خنک کننده با بنزین مخلوط میشود؛ چنین اتفاقی رخ می دهد. البته درصورت مشاهده ی چنین نشانه ای سریعا خودروی خود را تعمیر کنید.

درصورت سوختن واشر سرسیلندر خودروی خود، موتور خودرو با رانندگی کردن طولانی مدت، داغ می کند؛ چون مایع خنک کننده به دلیل سوخته شدنش در پروسه احتراق، کاهش می یابد ولی از دیگرعوامل مؤثر در بروز این اتفاق می توان به گرمای اضافی گازهای اگزوز داخل مایع خنک کننده ، وجود مشکل در پروسه احتراق و عدم توانایی رادیاتور خودرو برای خنک کردن مایع خنک کننده کثیف، اشاره کرد.

داغ کردن موتور خودرو باعث بروز مشکلات بیشتری می شود. اسیب دائمی به سایر واشرهای موتور، یکی از اصلی ترین مشکلات ناشی از داغ کردن موتور میباشد که منجر به نشتی های دیگر میشود. درصورت بی توجهی به چنین مشکلی ممکن است که مجبور شوید موتور خودرو را تعمیر کنید که هزینه های آن زیاد است.
جوش آوردن آب موتور اتومبیل از نشانه های آب روغن قاطی کردن خودرو است.
معمولاً در اطراف الکترود با سوختن مایع خنک کننده داخل محفظه احتراق، نقطه های سفید ریزی تشکیل می شوند. البته مشکلات دیگری نیز باعث ایجاد این نقطه های سفید رنگ ریز میشوند و صرفا نشانه سوختن واشر سرسیلندر نیست ولی در غیر این صورت، با اطمینان بیشتری میتوان نتیجه گیری کرد.

اگر مایع خنک کننده به داخل محفظه احتراق، نشتی کند؛ این مایع از رینگ پیستون ها چکه می کند و وارد روغن موتور می شود. سپس آب و روغن با گذشت زمان با هم قاطی میشوند و رنگ روغن موتور به رنگ شیری تغيير می کند. برای تشخیص این مورد باید روغن موجود روی گیج و همچنین در موتور را چک کنید. روغن موتور در اثر ترکیب شدن آب و روغن، بدرستی کار نمیکند و موظف به انجام روغن کاری قطعات داخلی موتور است و نهایتاً برای دیواره سیلندرها و بلبرینگ های میل لنگ و میل سوپاپ، مشکلاتی را بوجود می آورد. حتی درصورت عدم رانندگی با خودرو، احتمال زنگ زدگی سطوح داخلی موتور به دلیل وجود آب داخل روغن وجود دارد که در چنین شرایطی باید موتور را تعمیر کرد.

در صورتی که نشانه های آب روغن قاطی کردن را مشاهده کردید نباید خودرو را حرکت دهید چون صدمات پرهزینه تری بر خودرو تحمیل میکند. همچنین انجام سرویس های دوره ای به عنوان بهترین راه برای جلوگیری از این اتفاق محسوب میشود که حتماً باید نزد تعمیرکاران حرفه ای بروید.

پیشگیری از آب و روغن قاطی کردن ماشین

همیشه باید سرویس های دوره ای خودرو را برای پیشگیری از آب روغن قاطی کردن ماشین و چنین اتفاقاتی، با دقت انجام دهید. شما باید برای هر گونه تعمیرات خودرو از مکانیک حرفه ای استفاده کنید و هیچ وقت به فکر صرفه جویی در خرید قطعات خودرو( در صورت نیاز) نباشید. همچنین به سراغ برندهای نامعتبر نروید که استحکام قطعاتشان کم تر است.

درصورت سوختن فیوز فن خنک کننده خودرو، دمای موتور بالا می رود و در نهایت واشر سر سیلندر میسوزد و باعث آب روغن قاطی کردن ماشین می شود. در زمان جوش آوردن خودرو باید قبل از خاموش کردن خودرو، مقداری آب بر روی رادیاتور بریزید تا دمای موتور، پایین بیاید. درصورت روشن شدن یا جوش آوردن ماشین شما، هرگز درب رادیاتور را باز نکنید که کار بسیار خطرناکیست.

وقتی روغن با آب قاطی شده چه کنیم ؟

– خودروی خود را سریعا خاموش و متوقف کنید.

– مقداری آب در رادیاتور خود به آرامی بریزد.

– برای خنک شدن خودرو، درب کاپوت را به آرامی باز کنید.

– بگونه ای که خودرو روشن نشود؛ در هر چند دقیقه، تک استارت بزنید.

– در آخر با تعمیر کار یا امداد جاده ای تماس بگیرید.
با قاطی شدن آب و روغن خودرو به مکانیزم موتور آسیب وارد می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. مجید ناصحی می گوید

    سلام کامل و عالی در مورد قاطی کردن آب روغن توضیح دادید
    تجربه بنده در این مورد
    زمانی که فنها هر ۲تا دور کار میکند و از جایی نشتی نداره آمپر آب بالاتر از وسط میرسه چه علتی داره؟
    این موقع به رادیاتور از داخل دست بزنید قطعا رادیاتور خنک است
    چرا خودرو جوش آورده ؟
    چون ترموستات باز نکرده در اینصورت اگر متوجه نباشید ادامه مسیر بدهید خودرو آب روغن قاطی میکند
    استاد گرامی فرمودند سرویس دوره ای
    ترموستات طول عمر دارد باید تعویض گردد
    سپاس از شما خوبان
    ارادتمند ناصحی

    1. محمد می گوید

      من الان ۵ سال هست ترموستات عوض نکردم و مشکلی نداره ،در صورتی که زمانی که وانت داشتم هر چند ماه یکبار خراب میشد ،ولی جلوی آب را مسدود نمی‌کرد، وظیفش این بود چند دقیقه اول مثل صبحهای سرد زمستون مانع از جریان آب به رادیاتور بشه تا آب درون موتور گرم بیافته بعد چند دقیقه جریان را برقرار میکنه ، اغلب وقتی خراب بشه جریان برقرار هست ، مانع جریان شدنش تا حالا برام‌اتفاق نیافتاده و نکته مهمی و قابل توجهی بود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.