نقش روغن موتور در افزایش شتاب خودرو

0

اگر به دنبال افزایش شتاب خودرو خود هستید، می توانید به جای مراجعه به تعمیرگاه ها و پرداخت هزینه های بالا، اقدام به گذراندن دوره آموزشی مکانیک خودرو در یک موسسه ی حرفه ای کنید. چراکه با فراگیری علم خودرو خود به تنهایی می توانید شتاب خودروی خود را افزایش دهید. امروزه افزایش شتاب خودرو یکی از مهم ترین دغدغه های جوانان و رانندگان حرفه ای می باشد. اگر به دنبال روش هایی برای افزایش شتاب خودرو خود هستید، ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید.

درباره شتاب خودرو

بک‌ فایر پراید بک فایر پراید بک فایر چیست بک فایر رگباری پژو ۲۰۶ بک فایر مسلسلی سمند علت بک فایر خودرو چینی آموزش نصب بک فایر پراید مقالات آموزشی خودرو مقالات تخصصی خودرو مقالات تخصصی مکانیک

یک نکته قابل توجه این است که بسیاری از شرکت های تولید خودرو، شتاب و سرعت خودرو های خود را به دلیل موارد امنیتی، محدود می کنند. یعنی این شرکت های خودروسازی هستند که با اعمال یک سری تغییرات موجب محدود سازی شتاب خودرو می شوند. اما شرکت های خودروسازی برای انجام این محدودیت ها 3 علت دارند که عبارت اند از:

تاثیر کاهش شتاب خودرو در کاهش میزان تصادفات

کم بودن شتاب خودرو که موجب کاهش مصرف سوخت برای خودرویتان می شود.
برخی از کمپانی های خودرو سازی، افزایش شتاب خودرو را یک آپشن در نظر گرفته و برای انجام آن پول اضافی می گیرند.

اطلاعاتی درباره شتاب خودرو

به خاطر وجود این دلایل بسیاری از کمپانی های خودروسازی از محدود بودن شتاب خودرو های تولیدی خود سود بسیار زیادی کسب می کنند. اما علاوه بر موارد فوق دلایلی دیگری برای کاهش پیدا کردن شتاب خودرو وجود دارد، مثلا در تمامی خودرو ها پس از استفاده ی طولانی مدت از خودرو، موجب فرسودگی برخی از قطعات داخل خودرو می شود که به همین علت شتاب تمامی خودروها پس از مدت طولانی ای کاهش پیدا می کند، اما شما می توانید با انجام یک سری اقدامات شتاب خودروی خود را افزایش دهید. این اقدامات عبارت اند از:

روغن موتور در افزایش شتاب خودرو

آب بندی پراید آب بندی ساینا آب بندی تیبا 2 آب بندی خودرو تازه تعمیر آب بندی ماشین پس از تعمیر موتور بهترین روش آب بندی ماشین تازه تعمیر آب بندی پژو 405 آب بندی دنا ef7

اگر قصد افزایش شتاب خودرو خود را دارید، یکی از مهمترین مواردی که باید به آن توجه داشته باشید، توجه به روغن موتور و فیلتر آن می باشد. چرا که هرچه کیفیت روغن موتور داخل خودروی شما بهتر باشد، قطعات خودرو با سرعت و کیفیت بیشتری حرکت می کنند. همچنین از مزایای دیگر روغن موتور، کاهش گرما و همچنین خنک کردن قطعات داخل موتور می باشد. برای خرید یک روغن موتور با کیفیت باید توجه داشته باشید که روغن موتور هر خودرو با خودروی دیگری متفاوت است و باید روغن مخصوص به موتور خودروی خود را تهیه کنید.

نکات مهم برای روغن موتور

همچنین باید توجه داشته باشید که حتما روغن موتور خود را بسته به نوع آن، پس از طی مسافت معینی تعویض نمایید تا موتور شما آسیب نبیند. همچنین یک نکته بسیار مهم که باید به آن توجه داشته باشید این است که پس از تعویض روغن موتور خودروی خود اقدام به تعویض فیلتر روغن موتور خودروی خود را تعویض نمایید.

توجه به فیلتر هوا در افزایش شتاب

فیلتر هوای خودرو از ساده ترین قطعات هر خودرو بوده که از گذشته تا به امروز تغییرات خاصی به خود ندیده است. اما کیفیت این قطعه تاثیر بسیار زیادی بر افزایش شتاب خودرو دارد. چرا که مهمترین وظیفه ی این قطعه در خودرو، تصفیه هوای خودرو از آلودگی ها و رساندن آن به موتور می باشد که موجب احتراق سوخت به صورت یکنواخت در موتور می شود.

تاثیر فیلتر هوا در شتاب ماشین /اهمیت استپر خودرو

از مهمترین کاربرد های استپر خودرو می توان به پاکیزه کردن هوای مورد نیاز برای سیلندر ها اشاره کرد. چنانچه این قطعه مهم در خودریتان دچار مشکل شود، شتاب خودرو بسیار کاهش پیدا می کند. یکی از رایج ترین دلایلی که موجب کاهش شتاب خودرو به مرور زمان می شود، کثیف شدن استپر در موتور می باشد چرا که این قطعه ارتباط مستقیمی با سوخت در حال احتراق دارد. که می توانید این قطعه را به سادگی باز کرده و تمیز نمایید تا شتاب خودریتان افزایش پیدا کند.

تاثیر لاستیک در شتاب خودرو

همچنین یکی دیگر از عواملی که شتاب یک خودرو را تعیین میکند، لاستیک ها و رینگ های آن می باشد. هرچه لاستیک شما پهن تر و یا سنگین تر باشد، موجب کاهش شتاب خودروی شما می شود. چرا که لاستیک های پهن، اصطکاک بسیار زیادی با زمین داشته که موجب کاهش شتاب خودروی شما می شود. پس اگر می خواهید شتاب خودروی خود را افزایش دهید، استفاده از لاستیک های معمولی و سبک بسیار کاربردی می باشد.

تقویت ECU

همچنین یکی دیگر از روش هایی که می توانید با استفاده از آن به افزایش شتاب خودروی خود بپردازید، تقویت کامپیوتر خودرو و یا همان ECU می باشد. مکانیک کاران با استفاده از دیاگ و همچنین تعویض یک ماژول اقدام به تقویت ECU خودروی شما می کنند. چرا که کمپانی های ساخت خودرو به دلیل کاهش مصرف سوخت، کامپیوتر خودرو ها را به گونه ای تنظیم می کنند که موجب افت فشار خودرو می شود. که شما می توانید با شرکت در یک دوره آموزشی برق خودرو در موسسه کارورکس، خود اقدام به تقویت ECU خودروی خود کنید.

تقویت ECU برای افزایش شتاب خودرو

جمع بندی برای افزایش شتاب خودرو

امروزه تمامی خودرو های موجود در بازار پس از طی مسافتی دچار افت شتاب خودرو می شوند، که شما می توانید با رعایت و انجام موارد بالا اقدام به افزایش شتاب خودرو خود کنید. اما امروزه هزینه تعمیرات خودرو بسیار بالا بوده و به صرفه نیست، پس بهتر است با شرکت در یک دوره آموزشی مکانیک خودرو، شتاب خودروی خود را تقویت نمایید. ناگفته نماند که صنعت خودروسازی در ایران بسیار پر سود بوده و با فراگیری حرفه مکانیکی می توانید به درآمد های بسیار بالایی دست پیدا کنید.

سوالات متداول

چه نوع از لاستیکی موجب کاهش شتاب خودرو می شود؟
لاستیک های پهن به دلیل برخورد زیادی که با زمین دارند موجب چسبندگی بیش از حد خودرو به زمین می شوند.در نتیجه شتاب خودرو با افت شدیدی مواجه می شود.
علت محدود کردن شتاب خودرو توسط شرکت های خودرو سازی چیست؟
علت این کار کاهش مصرف سوخت، دلایل امنیتی، کاهش تصادفات و گاها افزایش درآمد برای خود می باشد.
معایب افزایش شتاب خودرو چیست؟
یکی از مهمترین معایب تقویت شتاب ماشین، افزایش پیدا کردن مصرف سوخت می باشد که ممکن است برای برخی از افراد غیر قابل تحمل باشد.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.