علت ریپ زدن ماشین در شرایط مختلف

2

ریپ زدن اتومبیل و خراب شدن آن

ریپ زدن خودرو به اصطلاحی گفته می شود که اتومبیل در آن مدام از حرکت بایستد و حرکت آن با مشکل دچار ود در این شرایط می بایست از سلامت خودرو مطمئن شوید. اتومبیل ها سیستم های پیچیده ای دارند و ریپ زدن آن ها هم دلایل مختلفی خواهد داشت و بنابر این می بایست با استفاده از بهترین مکانیک ها مراجعه کنید تا بتوانند این علت را پیدا کنند.

معرفی قطعات خودرو مولد قدرت چیست اجزای موتور خودرو مجله خودرو کارستان آموزش مکانیک خودرو

علت ریپ زدن ماشین در شرایط مختلف به نوع اتومبیل هم بستگی دارد و گاهی اوقات اتومبیل هایی که دارای سیستم ضعیف تری هستند در شرایط دشوار به این مسئله دچار می شوند.

قبل از اینکه هر کاری انجام دهید میزان سوخت اتومبیل را چک کنید چرا که اگر سوخت اتومبیل کم شده باشد خودرو به ریپ زدن می افتد و یکی از دلایل ریپ زدن اتومبیل هم همین است و می بایست مواظب کم شدن میزان سوخت باشید و اگر متوجه شدید که اتومبیل دارای سوخت کافی است، در این هنگام است که می بایست کمی نگران شوید چرا که احتمالا یک مشکل بزرگ تری می باشد و این را بدانید که کم شدن میزان سوخت و ریپ زدن اتومبیل کاملا طبیعی است و علت خرابی خودرو به حساب نمی آید.

دلایل رایج ریپ زدن ماشین

مجله مکانیک مجله خودرو کارستان مجله خودرو سایت تخصصی خودرو دانستنی های فنی خودرو تعمیر و نگهداری خودرو دانستنی های جالب خودرو آموزش نکات فنی خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش تعمیر خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو آدرس تعمیرگاه های تهران آموزش مکانیک خودرو

گفتیم که از اصلی ترین علت ریپ زدن ماشین در شرایط مختلف که می توان به آن توجه کنید این است که میزان سوخت اتومبیل را چک کنید اما اگر این کار را انجام دادید و میزان سوخت اتومبیل کافی بود می بایست مشکل بزرگ تری در موتور یا قسمت های دیگر اتومبیل وجود داشته باشد.

از این قسمت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیستم لوله اگزوز

یکی از دلایل ریپ زدن اتومبیل سیستم لوله اگزوز می باشد. سیستم اگزوز دارای لوله های مختلفی است که دود های ناشی از احتراق را به بیرون می فرستند و اگر این لوله ها دارای گرفتگی باشند و یا مسدود شوند این احتمال وجود دارد که اتومبیل شما ریپ بزند و می بایست حتما آن را بررسی کنید.
علت های ریپ زدن اتومبیل

 

  • مشکل در سیستم سوخت رسانی

 

علت ریپ زدن ماشین در شرایط مختلف می توان به سیستم سوخت رسانی اشاره کرد که یکی از اصلی ترین و رایج ترین مشکلات در این باره به حساب می آید چرا که هنگامی که سوخت به درستی به موتور نرسد و احتراق به درستی صورت نگیرد اتومبیل ریپ می زند.

  • خرابی تسمه تایم

اتومبیل ها برای اینکه بتوانند حرکت کنند به یک وسیله ای به نام تسمه تایم نیاز دارند این تسمه باعث می شود که دینام بتواند خوب کار کند و برق مورد نیاز باتری را تامین کند و اگر این تسمه دچار خرابی شود احتمال اینکه اتومبیل ریپ بزند وجود دارد و علت ریپ زدن ماشین در شرایط مختلف می تواند خرابی تسمه تایم باشد.

علت ریپ زدن ماشین در شرایط مختلف به عوامل دیگری هم بستگی دارد که در هر کدام از این شرایط اتومبیل می تواند ریپ بزند و حرکت آن دچار مشکل شود این دلایل به شرح زیرمی باشد و در صورتی که میخواهید آن ها را بر طرف کنید می توانید به مکانیکی های معتبر بروید.

  1. نشتی در چند راهه لوله اگزوز

چند راهه لوله اگزوز که به آن منیفولد نیز گفته می شود ممکن است بشکند یا سوراخ شود در این هنگام گاز های سمی و بسیار داغ از آن خارج می شوند که هم صدای موتور تغییر میکند و هم اینکه چراغ چک روش می شود و اتومبیل هم شروع به ریپ زدن میکند.

 

  • خرابی کاتالیزور

 

اگر کاتالیزور اتومبیل که در سیستم اگزوز است خراب شود بوی بدی شبیه به تخم مرغ فاسد شده به مشام شما می رسد و این به این معنی است که نتوانسته گوگرد ناشی از انفجار های اتومبیل را دفع کند و خوب کار نمی کند و در اثر جریان داشتن مداوم آن ممکن است که کاتالیزور مسدود شود و اتومبیل ریپ بزند و از حرکت بایستد و این امر با روشن شدن چراغ چک هم همراه می باشد.

  1. سیستم الکتریکی

خرابی سیستم الکتریکی که شامل سنسور ها و باتری و دینام و سیم کشی اتومبیل هستند می توانند باعث ریپ خوردن اتومبیل شوند و این امر باعث میشود که علت ریپ زدن ماشین در شرایط مختلف متوجه اتومبیل شما شود.

در صورت ریپ زدن اتومبیل می بایست این موارد را هم چک کنید.

دلایل رایج ریپ زدن ماشین در هنگام روشن کردن

عوامل بسیار دیگری هم وجود دارند که می توانند باعث ریپ زدن اتومبیل در هنگام استارت زدن شوند و علت ریپ زدن ماشین در شرایط مختلف می تواند به دلایل زیر هم باشد.

  • تسمه تایم

یکی از دلایلی که پیش تر هم به آن اشاره کردیم و این نشان از اهمیت این موضوع دارد تسمه تایم می باشد و بنابر این می توانید با بررسی این قطعه از سلامت آن اطمینان حاصل کنید و اگر این تسمه دچار مشکل باشد اتومبیل شما در هنگام استارت زدن ریپ خواهد زد.

علت روشن نشدن خودرو

دانستنی های سفر ابزار لازم برای مسافرت ابزار مورد نیاز برای خودرو جعبه آچار خودرو آموزش بستن زنجیر چرخ آموزش نکات ایمنی آچارهای لازم خودرو

  • فیلتر های سوخت

اگر فیلتر های سوخت کهنه باشند می تواند علت ریپ زدن ماشین در شرایط مختلف باشد و می بایست حتما در ای شرایط آن ها را بررسی کنید.

  • وجود رطوبت در درپوش دلکو

وجود رطوبت در درپوش دلکو یکی از علت ریپ زدن ماشین در شرایط مختلف می باشد و این احتمال در شرایط بارانی بیشتر وجود دارد که این رطوبت باعث اختلال در سیستم احتراق می شود و اتومبیل ریپ می زند.

سخن آخر

در آخر باید به شما بگویم که می توانید با استفاده از روش های مختلف متوجه شوید که چرا اتومبیل شما ریپ می زند اما این را باید بدانید که این عوامل بسیار زیاد هستند و می بایست اطلاعات کافی در این مورد را داشته باشید تا بتوانید عیب یابی آن را انجام دهید و هم آن را تعمیر کنید.

علت ریپ زدن ماشین در شرایط مختلف می تواند این تجربه را برای شما فراهم کند که بتوانید علت ریپ زدن اتومبیل را تشخیص دهید اما این را باید بدانید که با استفاده از آموزشگاه برق خودرو می توانید این کار را به راحتی انجام دهید.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. محمد می گوید

    سلام سایپا وایران خودرو همیشه خودروهای معیوب وخراب را به مشتری تحویل میدهند برای اثبات ادعایم ماشین نو تحویل گرفتم ازسایپا گیربکس معیوب دارد.

  2. محمد می گوید

    عالی وکاربردی بود…ماشینای ایرانی همه همین مشکلات ودارندمتاسفانه سایپا وایران خودروهمیشه خودرومعیوب ب مصرف کننده میدهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.