مشکل رایج کولر ، عوامل ایجاد باد گرم خودروها

0

یکی از مشکلات بسیار رایجی که خودروها با آن مواجه می شوند در سیستم تهویه آن هاست. گاهی سیستم کولر خودرو باد گرم می زند. همواره این سوال مطرح می شود که علت باد گرم کولر چیست؟ در پاسخ باید گفت دلایل مختلفی ممکن است سبب این امر شوند.

عوامل ایجاد باد گرم کولر

آگاهی از کولر خودرو آموزش تعمیر کمپرسور کولر خودرو آموزش تعمیر کولر ام وی ام آموزش تعمیر کولر پژو 405 آموزش تنظیم دریچه کولر آموزش شارژ گاز کولر خودرو افتر کولر چیست اجزای تشکیل دهنده سیستم کولر علت باد سرد بخاری پژو پارس کولر باد گرم می زند علت باد گرم کولر پراید خنک نکردن کولر پژو 206 خنک نکردن کولر پژو پارس خنک نکردن کولر سمند دلایل خنک نکردن کولر ماشین علت خنک نکردن برلیانس علت خنک نکردن کولر پراید علت خنک نکردن کولر پژو

بیشتر افراد در برابر گرما نمی توانند مقاومت کنند و دوست دارند در هنگام رانندگی فضای خودرویشان خنک باشد. اما زمانی که کولر خودروی خود را روشن می کنند متوجه می شوند که به جای باید خنک کولر باد گرم می دهد. علت باد گرم کولر چیست؟

خرابی کمپرسور و کندانسور عوامل مهم ایجاد باد گرم

آموزش مکانیک خودرو آموزش شستشوی سوزن انژکتور معایب شستشوی انژکتور روکار هزینه شستشوی انژکتور پراید محلول شستشوی انژکتور کیپ شدن کاتالیزور روش شستشوی انژکتور پراید روش صحیح شستشوی سوزن انژکتور مواد شوینده انژکتور آموزش باز کردن سوزن انژکتور علائم خرابی سوزن انژکتور

عوامل مختلفی هستند که ممکن است سبب ایجاد مشکل در سیستم تهویه خودرو شوند. از عوامل مهم ایجاد کنند نه باد گرم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کندانسورخرابی کندانسور رایج ترین علت ایجاد باد گرم است. اولین قسمتی هم که باید بعد از متوجه شدن باد گرم کولر بررسی شود کندانسور است.
  • کمپرسوربعد از کندانسور خرابی کمپرسور رایج ترین علت ایجاد باد گرم در کولر خودرو است. کمپرسور وظیفه اش توزیع هوای خنک است.
  • نشت گازخنک کردن درون خودرو از طریق گاز خنک کننده انجام می شود. این گاز از درون کندانسور بیرون می آید و سیستم را خنک می کند.
  • شل بودن تسمه کمپرسوراگر تسمه کمپرسور به خوبی در جای خود قرار نگیرد سبب تولید باد گرم در خودرو می شود.
  • بالا رفتن آمپرزمانی که موتور خودرو بیش از حد گرم می شود آمپر خودرو بالا می رود. در پی گرم بیش از حد موتور بقیه قطعات هم تغییر دما می دهند. این تغییر دما سبب ایجاد باد گرم می شود.

برای اینکه به راحتی بتوانید از پس این تعمیرات بر بیایید و بتوانید قسمت های مختلف ماشین خود را به آسانی تعمیر کنید و همچنین مدرک معتبر شرکت در دوره را نیز دریافت کنید.

خرابی کمپرسور و رفع عیب آن

در پاسخ به سوال علت باد گرم کولر چیست؟ باید گفت کمپرسور خودرو را چک کنید. خرابی کمپرسور بسیار رایج است و سبب ایجاد باد گرم در خودرو می شود. زمانی که کمپرسور خراب می شود فرایند فشرده سازی گاز انجام نمی شود و باد گرم جایگزین باد خنک می شود.
کمپرسور خودرو

آموزش تعمیر کولر گازی انواع کولر گازی بهترین کولر گازی قیمت کولر گازی کولر گازی پرتابل مشخصات کولر گازی اسپلیت نحوه کار کولر گازی معایب و مزایای کولر گازی اسپلیت تعمیر لوازم خانه سرویس کولر ماشین تعمیرات تخصصی کولر ماشین مجله خودرو کارستان

علائمی که نشان دهنده خرابی کمپرسور هستند عبارتند از:

  • خراب شدن رله
  • داغی بیش از حد کمپرسور
  • نشتی پیدا کردن روغن
  • تولید صدای بیش از حد

این علائم همگی نشان دهنده مشکلی در کمپرسور هستند و باید برای رفع این عیب ها به تعمیرکاران مراجعه کنید.

چگونه باید نشتی گاز خودرو را برطرف کرد؟

علت باد گرم کولر چیست؟ نشتی گاز مبرد سبب می شود تا به جای باد سرد باد گرم از سیستم تهویه خودرو خارج شود. گاز مبرد در کمپرسور فشرده می شود و وارد کندانسور می شود سپس از طریق فن به داخل خودرو هدایت می شود.

اگر در مسیر این گاز نشتی داشته باشد منجر به تولید باد گرم می شود. برای اینکه نشتی را برطرف شود باید تست نشتی گرفته شود. زمانی که نشتی گاز گرفته شد گاز کولر باید شارژ شود تا این مشکل رفع شود.

رفع مشکل نوسانات آمپر

نوسانات شدید آمپر باعث می شود تا باد گرم از سیستم تهویه خارج شود. زمانی که موتور خودرو داغ شود آمپر خودور بالا می رود و باد گرم خارج می شود. عواملی مانند مشکل در رادیاتور و مشکل در فن خودرو می تواند سبب داغ شدن موتور و بالا رفتن آمپر شود.

برای رفع عیب این مشکل باید رادیاتور خودرو باز شده و به خوبی تمیز شود. معمولا با تمیز کردن رادیاتور مشکل به راحتی حل می شود.

تسمه کمپرسور

آموزش تعمیر کمپرسور کولر خودرو اجزا کمپرسور انواع کمپرسور باد انواع کمپرسور کولر باز کردن کمپرسور کولر باز کردن کمپرسور کولر سمند تعمیر کمپرسور کولر برلیانس تعویض کمپرسور کولر تیبا تعمیر کمپرسور کولر پژو 405 حجم روغن کمپرسور کولر قیمت کمپرسور باد قیمت کمپرسور کولر پژو 405 قیمت کمپرسور کولر پژو 206 تعویض کمپرسور کولر پراید تعویض کمپرسور کولر سمند تعمیرات تخصصی خودرو آموزش برق خودرو آگاهی از کولر خودرو آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش مکانیک خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو کمپرسور کولر چیست

شل شدن و لق شدن این تسمه سبب می شود تا تسمه از جای خود خارج شود. زمانی که تسمه کمپرسور دچار مشکل می شود گاز کولر در کمپرسور پمپاژ نمی شود و باد گرم از سیستم تهویه خارج می شود.

لق شدن تسمه کمپرسور

زمانی که تسمه کمپرسور شل شده باشد و خودرو شود صداهایی از خود تولید می کند. برای رفع این مشکل شما باید نسبت به سفت کردن تسمه اقدام کنید تا مشکل برطرف شود.

عوامل دیگر تولید باد گرم

عوامل دیگری هم هستند که می توانند باعث خرابی سیستم تهویه و خروج باد گرم می شود. این عوامل عبارتند از:

  • خرابی فن کندانسور
  • خراب شدن یا شکستن پره های کندانسور
  • کمبورگاز کندانسور
  • خرابی دریچه های کولر
  • خراب شدن سنسور فشار گاز
  • معیوب شدن ترموستات

این عوامل هم می توانند سبب تولید باد گرم شوند. برای رفع این عیوب باید به تعمیرکاران مراجعه کنید.

سخن پایانی

تولید باد گرم در سیستم تهویه ی خودرو از مشکلات بسیار رایج دارندگان وسایل نقلیه است. علت باد گرم کولر چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت خرابی کمپرسور و کندانسور از عوامل اصلی در تولید باد گرم هستند.

سوالات متداول

  1. برای جلوگیری از خرابی سیستم خنک کننده خودرو چه کاری باید انجام داد؟
    برای این منظور باید هفته ای یکبار حتی در فصل زمستان برای چند دقیقه سیستم تهویه خودرو را روشن کرد.
  2. چگونه از گرم شدن موتور خودرو جلوگیری کنیم؟
    برای این کار حتما از ضد یخ و ضد جوش استفاده کنید و میزان آب رادیاتور را همواره چک کنید.
  1. چه زمانی باید سیستم تهویه را سرویس کنیم؟
    بهترین زمان برای سرویس سیستم تهویه قبل از شروع فصل تابستان است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.