قبل از خرید ماشین دست دوم چگونه موتور ماشین را چک کنیم

0

یکی از مهمترین موارد در آزمایش ماشین دست دوم بررسی موتور آن است. زمانی  که ماشین روشن است کاپوت را بازکنید.

اگر دود مشاهده کردید نشان دهنده  فرسوده بودن رینگ‌‌های پیستون ماشین یا سیلندرهای خودرو میباشد . درب محفظه روغن را بردارید و ببینید که آیا دودی از آنجا خارج می‌شود یا نه  اگر درآن منطقه دودی وجود داشت اشکال بزرگ و جدی است .

خروج دود آبی از اگزوز ماشین نشان دهنده مشکل موتور ماشین است، این دود آبی رنگ معمولا هنگام استارت خودرو از اگزوز خارج می‌شود. برای مشاهده این دود خودتان پشت ماشین باشید و از فردی بخواهید که ماشین را روشن کند.

اگر محفظه قرارگیری موتور خودرو کثیف باشد،نشان دهنده  این است که از ماشین به درستی مراقبت نشده . روغن ماشین  را با چک کردن گیج روغن چک کنید. روغن غلیظ و کثیف به نشان دهنده  موتور کثیف است.

اگر روغن به رنگ شیری یا خاکستری بود در داخل موتور احتمالا آب وجو دارد ، که این اتفاق اکثرا  به دلیل شکستگی واشر سرسیلندر میباشد . تعمیر این ماشین با این مشکل بزرگ ممکن است هزینه سرسام آوری داشته باشد.

اگر وضعیت روغن ماشین خوب باشد روغن نیمه‌ شفاف و به رنگ عسلی میباشد . روغن مانده و قدیمی به رنگ مشکی و معمولا بوی سوختگی دارد . اگر روغن ماشین مانده و قدیمی بود نشان دهنده این است که از ماشین به خوبی مراقبت و رسیدگی نشده.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.