تیرآهن هاش چیست؟ تیرآهن H از کجا بخریم؟

0

تیرآهن هاش معمولاً در ساخت ساختمان‌ها و همچنین تریلرها و پل‌های بزرگ و…. استفاده می‌شوند. این نوع تیرآهن به دلیل شکل مقطع کمی متفاوت، تار مرکزی ضخیم‌تر و فلنج‌های پهن‌تر می‌توانند بارهای بزرگتری را نسبت به تیرهای I تحمل کنند. 

برای خرید آهن آلات من جمله تیرآهن‌ هاش کافیست به وب سایت آهن اسپات مراجعه نمایید زیرا این سایت مرجعی معتبر و قابل اعتماد بوده و تمامی ویژگی‌های محصول به همراه قیمت روز در آن درج شده است.

تیرآهن هاش چیست؟

تیر فولادی مقطع H نوعی تیرآهن مقرون به صرفه با توزیع سطح مقطع بهینه‌ و نسبت مقاومت به وزن معقول‌ است. سطح مقطع تیرآهن هاش همان‌طور که از نامش مشخص است به صورت حرف انگلیسی H است. با توجه به چینش زاویه راست تمام قسمت‌های تیرآهن H، به دلیل مقاومت خمشی قوی، ساخت ساده، صرفه‌جویی در هزینه و وزن سازه سبک در تمام جهات، به طور گسترده در ساختمان‌های سازه‌های فولادی مورد استفاده قرار می‌گیرند. تیرآهن هاش به تیرهای H نورد گرم و تیرهای H جوشی تقسیم می‌شوند. تیرهای هاش نورد گرم به تیرآهن‌های هاش با فلنج عریض (HW)، تیرهای هاش با فلنج میانی (HM) و تیرهای هاش با فلنج باریک (HN) تقسیم می‌شوند. 

تیرآهن هاش یک تیرچه فولادی جدید برای ساخت و ساز فولادی اقتصادی است. شکل مقطع تیر H مقرون به صرفه و معقول با خواص مکانیکی بالا است. امتداد هر نقطه روی مقطع یکنواخت است و تنش داخلی در هنگام نورد کم است. 

این تیر در مقایسه با تیرهای I معمولی، دارای مزایای مدول بخش بزرگ، وزن سبک و صرفه‌جویی در وزن فلز است که می‌تواند وزن ساختمان سازه را 30-40٪ کاهش دهد. 

برای استعلام قیمت تیرآهن میتوانید وارد وبسایت آهن اسپات شده و قیمت انواع تیرآهن را مشاهده نمایید.

مزایای تیرآهن هاش (H)

  •  فلنج عریض
  • مقاومت خمشی قوی
  • اتصال، پردازش و نصب راحت به دلیل  موازی بودن دو سطح فلنج با یکدیگر
  • کم هزینه
  • دقت بالا
  •  تنش پسماند کم
  •  بدون نیاز به مواد جوشکاری گران قیمت و بازرسی جوش 
  • وزن سازه فولادی H نورد گرم 15 تا 20 درصد سبک‌تر از سازه فولادی سنتی

ویژگی‌های تیرآهن هاش

استحکام ساختاری بالا 

در مقایسه با I-beam ، مدول مقطع تیر هاش بزرگتر است و فلز را می‌تواند 10-15٪ در شرایط باربری مشابه ذخیره کند. سبک طراحی انعطاف‌پذیر در مورد ارتفاع باعث می‌شود تا ساختمان انعطاف‌پذیرتر شود.

وزن سازه سبک 

در مقایسه با سازه بتنی، وزن سازه فولادی کاهش می‌یابد که باعث کاهش نیروی داخلی طراحی سازه، ساده سازی ساخت و کاهش هزینه می‌شود.

پایداری ساختاری بالا

سازه فولادی عمدتاً از فولاد مقطع H ساخته شده است و دارای ساختار علمی و معقول با انعطاف‌پذیری خوب و پایداری ساختاری بالا است. برای سازه‌هایی که در برابر ارتعاشات و بارهای ضربه‌ای زیاد مقاومت می‌کنند مناسب است.

 افزایش سطح کاربری موثر سازه

این تیرآهن در مقایسه با سازه بتنی و ستون اسکلت فلزی دارای سطح مقطع کمی است که می‌تواند سطح کاربری موثر ساختمان را افزایش دهد.

صرفه‌جویی در کار و مواد

جوشکاری فولاد H شکل، می‌تواند در کار و مواد صرفه‌جویی کند و مصرف مواد خام، انرژی و نیروی کار را کاهش دهد.

پردازش آسان توسط ماشین

 تیر هاش مراحل اتصال و نصب و همچنین از بین بردن و استفاده مجدد بسیار آسانی دارد.

حفاظت از محیط زیست

استفاده از تیرآهن H شکل می‌تواند به طور موثر از محیط زیست محافظت کند، به ویژه در سه جنبه: اولاً، سازه فولادی را می‌توان با ساخت و ساز خشک نصب کرد که در نتیجه صدای کمتر و گرد و غبار کمتری ایجاد می‌شود. ثانیاً به دلیل کاهش وزن خود، مقدار خاک گرفته شده برای پی‌سازی کم است که آسیب کمی به منابع زمین وارد می‌کند. علاوه بر این، مقدار بتن به شدت کاهش می‌یابد و میزان حفر سنگ کاهش می‌یابد که برای حفاظت از محیط زیست مفید است. ثالثاً، پس از پایان عمر مفید سازه ساختمان، سازه برچیده می‌شود و در نتیجه مقدار کمی زباله جامد ایجاد می‌شود.

کاربرد تیرآهن هاش

تیرآهن هاش عمدتاً برای اعضای تیر و ستون در سازه‌های صنعتی و عمرانی استفاده می‌شود. عمده‌ترین کاربردهای این تیرآهن به شرح زیر است:

  1. پشتیبانی باربر سازه‌های صنعتی
  2. شمع‌های فولادی و ساختار پشتیبان مهندسی زیرزمینی
  3.  ساختار تجهیزات صنعتی مانند پتروشیمی و برق
  4.  اجزای پل فولادی با دهانه بلند
  5. ساختار قاب کشتی و ماشین‌آلات
  6.  پشتیبانی از تیرهای قطار، اتومبیل و تراکتور
  7. تسمه نقاله بندر، براکت بافل با سرعت بالا
  8. و ……

استعلام قیمت تیرآهن  H در آهن اسپات

اگر قصد خرید تیرآهن‌ هاش دارید و به دنبال مرجعی معتبر جهت استعلام قیمت می‌گردید، آهن اسپات بهترین گزینه برای انتخاب شما است. در وب سایت آهن اسپات قیمت محصولات به صورت به روز شده و لحظه‌ای موجود است و کاربران می‌توانند استعلام دقیق قیمت آهن آلات مورد نظر خود را به سادگی بگیرند. قیمت تیرآهن هاش با توجه به موارد متعددی مانند کارخانه تولیدکننده، کیفیت، متریال استفاده شده، قیمت و… متفاوت است به همین دلیل نمی‌توان قیمت واحدی را برای این محصول در نظر گرفت.

نتیجه‌گیری:

تیرآهن‌های هاش دارای کاربردهای بسیاری در صنایع مختلف هستند. ازجمله مهم‌ترین کاربرد آن‌ها در صنعت ساختمان‌سازی است. اگر قصد خرید این تیرآهن اقتصادی و مقرون‌به صرفه را دارید، آهن اسپات با دارا بودن بستری امن و قابل اعتماد  شرایطی را برای شما مهیا ساخته تا تجربه خریدی ایده‌آل و شیرین را برای خود رقم بزنید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.