عبور ایران‌خودرو از رکورد تولید ۳۰۰هزار دستگاهی

0

با جهش 100هزار دستگاهی در مقایسه با نیمه‌نخست پارسال رقم خورد:

گروه صنعتی ایران‌خودرو موفق شد تا روز دوازدهم مهرماه، با عبور از رکورد تولید ۳۰۰هزار دستگاه، رکورد جدیدی را در تولید خودرو سواری بر جای بگذارد.

اخبار ایران خودرو پیش فروش محصولات ایران خودرو قیمت محصولات ایران خودرو شرایط ثبت نام محصولات ایران خودرو شرایط فروش سمند شرایط فروش پژو 206 فروش ویژه ایران خودرو

گروه صنعتی ایران‌خودرو موفق شد تا روز دوازدهم مهرماه، با عبور از رکورد تولید ۳۰۰هزار دستگاه، رکورد جدیدی را در تولید خودرو سواری بر جای بگذارد. بزرگ‌ترین خودروساز کشور از ابتدای سال تا روز دوازدهم مهرماه بیش از ۳۰۱هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو سواری تولید کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۰۰هزار دستگاه افزایش داشته است. در همین حال، گروه صنعتی ایران‌خودرو اسناد بیش از ۲۹۵هزار دستگاه خودرو را صادر کرده و بالغ بر ۲۹۷هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو تحویل مشتریان داده است.

شتاب بخشیدن به تولید در نیمه دوم سال

خودروساز برتر کشور که در ماه‌های اخیر دستاوردهای مختلفی در حوزه تولید، توسعه و ارتقای شاخص‌های کیفیت داشته، در نیمه دوم سال تحقق اهداف تولید را دنبال کرده و در صدد است به عدد تولید ۷۵۰هزار دستگاه در دو حوزه سواری و تجاری دست یابد. در این میان ایران‌خودرودیزل، بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای تجاری سنگین و نیمه‌سنگین کشور سهم ۲۵هزار دستگاهی از برنامه تولید امسال گروه صنعتی ایران‌خودرو را به خود اختصاص داده است. شرکت ایران‌خودرو خراسان که تولید خودروهای شاسی‌بلند ایران‌خودرو را برعهده دارد نیز با افزودن محصول جدید و افزایش ظرفیت تولید محصولات فعلی، تیراژ تولید شاسی‌بلندهای ایران‌خودرو را تا پایان سال به ۴۰هزار دستگاه خواهد رساند. حذف دو محصول قدیمی پژو ۴۰۵ و سمند و جایگزینی با محصولات جدید و به‌روزتر نیز گام مهمی در ارتقای سطح کیفیت محصولات و تولید براساس سلائق و انتظارات مشتریان به شمار می‌رود. بر همین اساس سمند جای خود را در خطوط تولید ایران‌خودرو تبریز به محصول سورن داد تا با تیراژ تولید روزانه ۴۰۰ دستگاه، بخشی از سبد متنوع محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو را تامین کند. مجموعه کارکنان گروه صنعتی ایران‌خودرو و زنجیره تامین این خودروساز، عزم خود را جزم کرده‌اند تا در نیمه دوم سال با شتاب بخشیدن به تولید، هدف تعیین‌شده امسال را محقق کند و گامی در مسیر تامین نیاز بازار و مشتریان واقعی بردارند.

پایان خودروهای ناقص در ایران‌خودرو

با پایان یافتن خودروهای ناقص سایت تبریز، گروه صنعتی ایران‌خودرو با معضل خودرو ناقص برای همیشه خداحافظی کرد. خودروهای ناقص گروه صنعتی ایران‌خودرو در بهمن‌ماه سال گذشته بیش‌از ۸۰هزار دستگاه بود که با رویکردهای نوین ایجادشده در این خودروساز، از ابتدای خردادماه با عبورمستقیم از خط به دست مشتریان، تولید خودرو ناقص متوقف شد و در دهم مهرماه نیز خودروهای ناقص دپوشده در پارکینگ‌ها به صفر رسید. خودروساز بزرگ کشور با توقف تولید خودرو ناقص گام مهمی در مسیر ارتقای کیفیت خودروها برداشته و از این پس نیز دستیابی به اهداف توسعه و کیفیت محصولات را با جدیت بیشتری دنبال خواهد کرد تا رضایت مشتریان از مصرف خودروهای داخلی را جلب کند. یکی از دلایل اصلی زمان‌بر بودن تکمیل و تجاری‌سازی خودروهای ناقص؛ اهمیت بالای حفظ شرایط کیفی خودرو و حساسیت بالای ایران‌خودرو در تحویل خودرو باکیفیت و بدون ایراد به مشتریان بوده که در این فرآیند نظارت‌های کیفی دقیق و بالایی صورت گرفته است.

رشد ۵۰درصدی تیراژ با تکیه بر تولید خودرو کامل

افزایش ۵۰درصدی تولید خودرو طی نیمه نخست سال درحالی رقم خورده که از ابتدای خردادماه، خودرو ناقصی از خطوط تولید ایران‌خودرو خارج نشده و آمار تولید کامل و قابل عرضه به‌جای محصول در جریان تولید و ناقص به عنوان عملکرد این گروه صنعتی اعلام شده است. از دستاوردهای آنی این اقدام نیز افزایش ۲۵درصدی کیفیت محصولات و کاهش قابل‌توجه مراجعات به تعمیرگاه‌های خدمات پس از فروش بوده است.
گروه صنعتی ایران‌خودرو با تعریف و اجرای ۲۷۹ پروژه، ارتقای کیفیت محصولات را دنبال می‌کند تا در پایان امسال، عملکرد درخشانی را در حوزه‌های مختلف تولید، کیفیت، توسعه و خدمات پس از فروش بر جای گذارد.

پروژه‌های کیفی ایران‌خودرو در ایستگاه ۵۹

در همین حال، مدیر طرح‌ریزی و ارزش‌یابی کیفیت ایران‌خودرو، از بهبود کیفیت قطعات حاصل از به ثمر رسیدن ۵۹ پروژه بهبود کیفیت در نیمه دوم سال خبر داد. محمود مهرگان‌فر مهم‌ترین دغدغه نمایندگی‌ها در مراجعات مشتریان را کیفیت محصولات دانست و گفت: «از بهمن‌ماه سال گذشته نظارت‌های دقیقی در کیفیت محصولات صورت گرفته و ۲۷۹ پروژه به اجرا گذاشته شده است و با ادامه روند فعلی به زودی نتایج این اقدامات در محصولات ملموس خواهد بود و مراجعات مشتریان برای دریافت خدمات ناشی از کیفیت خودروها کاهش قابل‌توجهی خواهد یافت.»
وی تصریح کرد: «از ابتدای امسال تاکنون، ٧٣ پروژه ارتقای کیفیت محصول و ۵۹ پروژه مرتبط با بهبود قطعات در محصولات مختلف اجرا شده است.» مدیر طرح‌ریزی و ارزشیابی کیفیت ایران‌خودرو افزود: «اطلاعات لازم درخصوص کیفیت محصولات و قطعات را از شبکه نمایندگی‌ها به‌صورت آنلاین دریافت می‌کنیم و با انجام اقدامات اصلاحی، به دنبال بهبود کیفیت هستیم.» مهرگان‌فر ادامه داد: «با اجرای پروژه‌های بهبود کیفی، میزان برگشت خودروها به شبکه خدمات پس از فروش نسبت به متوسط سال قبل ١٨درصد بهبود را نشان می‌دهد.» مدیر طرح‌ریزی و ارزشیابی کیفیت ایران‌خودرو بر لزوم ارائه اطلاعات لازم به مشتریان در نحوه استفاده از امکانات خودرو تاکید کرد و گفت: «کارکنان نمایندگی‌ها برای تحویل محصولات جدید ایران‌خودرو نیز آموزش‌های لازم را خواهند دید تا اطلاعات مناسبی را در اختیار مشتریان قرار دهند.»

منبع:اخبارخودرو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.