درخواست ۳۰۰ کسب‌وکار برای واردات خودرو

0

آیین‌نامه واردات خودرو در دولت مصوب و شرایطی برای واردات خودرو پیش‌بینی شده است. نزدیک‌به ۳۰۰ کسب‌وکار درخواست دادند واردات را انجام دهند.

اخبار گمرک گمرک تهران احتکار خودرو دپو محصولات ایران خودرو اخبار واردات خودرو اخبار ایران خودرو اخبار خودرو اخبار بازار خودرو اخبار خودروسازان اخبار وزارت صنعت معدن و تجارت

وزیر صنعت، معدن و تجارت درخصوص آخرین وضعیت واردات خودرو با بیان این‌که برخی واحدهای متقاضی شرایط واردات خودرو را ندارند، اظهار کرد:«تا چند هفته آینده شرکت‌های واجد شرایط مشخص می‌شوند.» سیدرضا فاطمی‌امین گفت: «آیین‌نامه واردات خودرو در دولت مصوب و شرایطی برای واردات خودرو پیش‌بینی شده است. نزدیک‌به ۳۰۰ کسب‌وکار درخواست دادند واردات را انجام دهند.»

وی افزود: «برخی از این واحدها شرایط واردات خودرو را ندارند و تا چند هفته آینده شرکت‌های واجد شرایط مشخص می‌شوند.» همچنین وزارت صمت اعلام کرده است در بخش خودرویی چند برنامه ویژه در سال جاری پیگیری شده است تا بتوان عرضه و تقاضا را کنترل کرد. افزایش عرضه موضوع نخست است که در سال جاری نسبت تولید افزایش پیدا کرده، هرچقدر عرضه افزایش یابد فاصله عرضه و تقاضا کاهش پیدا می‌کند و خودرو به مصرف کنندگان اصلی می رسد.

این وزارتخانه همچنین با اشاره به واردات خودرو اظهار کرد باید فاصله بین عرضه و تقاضا را با واردات خودرو کم کرد و این موضوع هم در وزارت صمت با جدیت در حال پیگیری است. در صورتی که بخش‌های دیگر مانند بانک‌مرکزی و سازمان‌های مرتبط در موضوع تامین ارز همراهی لازم را داشته باشند می‌توان امیدوار بود واردات خودرو امسال انجام شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.