گرانترین خودروی خارجی حراج شده در مزایده

0

خودروهای خارجی توقیف شده در گمرک مدتی قبل به حراج گذاشته شدند اما از میان این خودروها کدامیک توانست لقب گرانترین ماشین را به خود اختصاص دهد؟

اخیرا خودروهای خارجی توقیف شده در گمرک به شکل رسمی به حراج گذاشته شدند. در میان خودروهای وارداتی مختلف تعدادی از خودروهای پورشه ماکان مدل ۲۰۱۷ توانستند لقب گران‌ترین خودروهای باقی مانده در گمرک را از آن خود کنند.

گفتنی است در حال حاضر پورشه ماکان مدل ۲۰۱۷ در بازار ایران با قیمت حدود ۸ تا ۹ میلیارد تومان به فروش می‌رسد و به همین دلیل باید آن را یکی از گرانترین خودروهای موجود در بازار کشورمان دانست.

پورشه ماکان مدل ۲۰۱۷ که قبل از ممنوعیت طرح واردات به بازار ایران راه پیدا کرده در میان تمام پورشه‌های موجود در بازار از محبوبیت زیادی برخوردار است. این شاسی بلند که در دو مدل پایه اس و توربوشارژ وارد بازار ایران شده را می‌توان یکی از بهترین شاسی بلندهای بازار ایران نیز دانست چرا که از سیستم تعلیق، سیستم چهار چرخ محرک و فرمان بسیار باکیفیتی بهره می‌برد.

مدل پایه پورشه ماکان مدل ۲۰۱۷ از یک موتور ۳ لیتری خورجینی بهره می‌برد که قدرتی برابر با ۳۴۰ اسب بخار و گشتاور ۴۶۰ نیوتن‌متر را به همراه دارد. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس ۷ سرعته به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود. این مدل ظرف مدت ۶.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند.

مدل توربوشارژ این خودرو نیز به یک موتور ۶.۳ لیتری توربوشارژ مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با ۴۰۰ اسب بخار و گشتاور ۵۵۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. این مدل به دلیل قدرت بیشتر می‌تواند ظرف مدت ۴.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و لقب سریع ترین شاسی بلند بازار را از آن خود کند. قدرت تولیدی این نسخه نیز مانند مدل پایه توسط گیربکس ۷ سرعته به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود.

منبع: گجت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.