چرا هنگام کولر گرفتن از پژو 405 و روشن بودن دور تند فن هنوز آمپر بالاست

2

خودرو پژو GLX405 مدل 94 دارم و زمانی که کولر خودرویم را روشن می‌کنم، دمای موتور بالا می‌رود. این درحالی است که فن خودرویم روی دور تند کار می‌کند، اما آمپر همچنان بالاست. علت چیست؟

قیمت پژو 405 GLX قیمت پژو 405 SLX دلایل افزایش قیمت خودرو قیمت محصولات ایران خودرو قیمت پژو

سیستم کولر خودرو برای عملکرد، نیروی خود را از سرمیل‌لنگ دریافت می‌کند. این موضوع سبب شده است در زمان فعال کردن سیستم کولر، کمپرسور خودرو به‌ کمک تسمه متصل به‌فولی میل‌لنگ، نیروی مورد نیاز را برای به‌گردش درآوردن سیال دریافت کند.

 

این عامل منجر به‌تحت‌فشار قرار گرفتن موتور می‌شود. در این شرایط پیشرانه برای جبران افت قدرت موتور مجبور به‌افزایش مقدار پاشش سوخت در سیلندر است.

علائم خرابی زغال استارت قیمت استارت پژو پارس تعمیرات تخصصی پژو پارس تعمیرات تخصصی سمند آموزش باز کردن استارت سمند آموزش تعویض ذغال استارت آموزش مکانیک و برق خودرو استارت نخوردن سمند عیب یابی استارت خودرو اجرت تعمیر استارت سمند

به‌هرمیزان که پاشش سوخت افزایش یابد، تنش حرارتی نیز افزایش می‌یابد. درپاسخ به‌قسمت دوم سوال شما باید گفت عملکرد فن خودرو روی دور تند برای خنک‌سازی بهتر گاز کولر و سیال خنک‌کاری است که درنهایت این دمای بالا منجر به‌جوش آوردن و خرابی پیشرانه نشود. البته این مورد در پیشرانه‌های چهارسیلندر بیشتر احساس می‌شود. اما با توجه به‌این‌که شما بیان کردید دور فن خودرو شما روی حالت تند کار می‌کند، اما دمای موتور همچنان بالاست، برای عیب‌یابی باید به‌نمایندگی یا تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید.

مقایسه خودرو مجله خودرو مقایسه تیبا با پژو 405 slx مقایسه ساینا با پژو 405 معایب سایپا ساینا مشخصات ساینا قیمت ساینا مشخصات پژو 405 SLX قیمت پژو 405 SLX معایب و مزایای پژو 405 کدام خودرو ایرانی بهتر است پژو 405 بخرم یا ساینا مقایسه ایران خودرو با سایپا

زیرا ممکن است خرابی در خودرو شما در دو ناحیه باشد. نخست آن‌که اگر ترموستات خودرو شما معیوب باشد، دیگر ورود آب با دمای پایین‌تر به‌مدار خنک‌کاری امکان‌پذیر نیست. بر این اساس برای رفع مشکل باید ترموستات خودرو شما تعویض شود.

همچنین می‌تواند به‌خرابی یونیت فن خودرو شما مربوط باشد؛ زیرا با توجه به‌افزایش دور فن، همچنان آمپر خودرو شما دمای بالایی را نشان می‌دهد. بنابراین نیاز است که یونیت فن تعویض شود تا دیگر دمای موتور درسطح بالایی قرار نگیرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. محمد می گوید

    والا من ۴۰۵ مدل ۹۵ دارم هیچ راضی نیستم الان فقط شکل ۴۰۵ داره مجبور شدم خیلی از سنسور ها رو باز کنم تا ماشین ماشین بشه
    الان ترمستات رو ۳سال باز کردم
    سنسور اکسیژن باز کردم
    سنسور دریچه گاز نداره
    کاتالیزر رو خورد کردم و دراوردم
    دوتا کلید گذاشتم خودم دستور میدم فن کی دور کند بشه و کی دور تند
    بابا یک ماشین کاربراتوری رو اومدین به زور انژکتوری کردین
    ۱۰۰۰ تا عیب پیدا کرده تو عملکرد ☹☹☹

  2. علیرضا می گوید

    پژو مدل ۹۴ یونیت فن داره؟؟🙁🙁🙁

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.