آیین نامه واردات خودرو ابطال می‌شود؟

0

سخنگوی وزارت صنعت در واکنش به ۳ ایراد رئیس مجلس به مصوبه واردات خودرو گفت: این ایرادات مطرح شده به آیین‌نامه واردات خودرو سبب ابطال آن نخواهد شد.

۱۲ مهرماه قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در قالب نامه ای ایرادات سه‌گانه مصوبه دولت درخصوص واردات خودرو را به رئیس‌جمهور ابلاغ کرده است.

در این نامه تأکید شده براساس ماده ۴ قانون ساماندهی صنعت خودرو ـ مصوب ۱۴۰۱ «واردات خودرو برابر آیین‌نامه‌ای که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت با رعایت شرایط پیشنهاد می‌شود و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد مجاز است». بنابراین، بند ۸ مصوبه که تدوین و ابلاغ دستورالعمل اجرایی این تصویب‌نامه را به‌جای کمیسیون‌های متشکل از چند وزیر، صرفاً به وزارت صنعت، معدن و تجارت محول نموده از حیث تغییر مرجع تعیین، مغایر قانون است.

علاوه بر این نظر به تبصره ۲ ماده ۷ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ـ مصوب ۱۳۹۲ ـ که مقرر می‌دارد: «دولت حدود و مقررات استفاده از ارز را تعیین می‌کند» بنابراین بند ۸ مصوبه ناظر به تفویض این امر به وزارت صنعت، معدن و تجارت از حیث تغییر مرجع تعیین، مغایر قانون است.»

امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت در همین ارتباط گفته است: این ایرادات مطرح شده به آیین‌نامه واردات خودرو سبب ابطال آن نخواهد شد. بلکه اشکال‌های وارده به این آیین‌نامه به زودی اصلاح و نتیجه آن در اسرع وقت تقدیم مجلس خواهد شد.

وی تأکید کرده است که عزم دولت و مجلس برای واردات خودرو جدی است و قطعا واردات انجام خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.