اصلی ترین دلایل روشن نشدن ماشین در هوای سرد

1

علت روشن نشدن ماشین در زمستان و هوای سرد

این روزا که هوا پائیزیه، اگه در قرارتون با یار با مشکل روشن نشدن ماشین در هوای سرد مواجه شدید، می‌تونید قدم زدن رو انتخاب کنید و خش خش برگ‌ها و کلا این هوا نهایت استفاده رو ببرید. اما همیشه قضیه اینجوری حل نمیشه و ممکن تو یه روز خیلی سرد زمستونی به این مشکل بخورید و بهتون قول میدم که کسی باهاتون تو اون هوا قدم نمی زنه. به همین دلیل بهتره تا هر چه زودتر علت روشن نشدن ماشین در زمستان رو بدونید و رفعش کنید.

دلایل لرزش پدال ترمز دلایل لرزش اتاق 405 تشخیص خرابی باطری ماشین آموزش مکانیک و برق خودرو آموزش عیب یابی ماشین مجله خودرو کارستان ریپ زدن خودرو در دنده 2

اغلب اوقات روشن نشدن ماشین در هوای سرد برای راننده‌هایی پیش میاد که پارکینگ ندارند و مجبورند ماشین‌شون رو تو بیرون از خونه یا در فضای باز حیاط پارک کنند. عوامل مختلفی باعث میشن که ماشین ما تو هوای سرد روشن نشه و ما رو لنگ بزاره. برای جلوگیری از این مشکل اول باید این عوامل رو بشناسیم و بدونیم که چجوری باعث این اتفاق میشن‌. با ما همراه باشید. تو این مطلب توضیح میدیم که علت روشن نشدن ماشین در زمستان چه چیزایی می‌تونه باشه و برای هر مورد چه راه‌حلی وجود داره و چطوری میشه ماشین رو در این مواقع روشن کرد.

اصلی‌ترین علت روشن نشدن ماشین در زمستان

خدمات فنی خودرو آموزش عیب یابی ماشین آموزش سرویس و نگهداری خودرو سرویس کولر ماشین اصول نگهداری از خودرو آموزش شارژ گاز کولر خودرو دلایل جوش اوردن خودرو آموزش تعویض ترموستات سمند فواید ضدیخ برای موتور ایرادات سیستم تعلیق کاهش استهلاک خودرو

اگه یه روز سرد زمستانی خواستید برید بیرون برای کار یا دانشگاه و دیدید که نمی‌تونید ماشین‌تون رو روشن کنید، بهتره بدونید که دلایل مختلفی می‌تونن درنهایت باعث بشن تا خودرو روشن نشه، یکی از اولین و معمول‌ترین این دلایل، غلیظ و سفت شدن روغن موتوره که در اثر هوای سرد اتفاق میافته. در نتیجه روغنی که خیلی غلیظ شده در بین اجزای موتور جاری میشه و قطعات موتور هم نمی‌تونند اون طور که باید راحت و روان کار کنند و اصطکاک زیادی در بینشون ایجاد می‌شود. درنتیجه ماشین روشن نمیشه‌.

دومین دلیل که اون هم خیلی رایجه، عملکرد نامناسبه باتریه. هوای سرد می‌تونه عملکرد باتری ماشین رو با اختلال مواجه کنه و درنتیجه باتری کار نکنه و موتور هم به دنبالش روشن نشه.

حالا بیایید ببینیم در هر یک از این موارد کدوم یک از اجزای ماشین رو باید بررسی کنیم تا متوجه بشیم که اشکال از کجای کاره. در هر مورد راه‌حل مشکل رو هم آوردیم تا در صورت امکان بتوانید اون رو رفع کنید.

۱. باتری خوابیده علت روشن نشدن ماشین در زمستان

خالی شدن باتری خودرو زمان تعویض باتری خودرو طول عمر باتری خودرو علت خوابیدن باتری خودرو علت خرابی باتری خودرو معایب باتری خودرو عمر باتری خودرو چقدر است خوابیدن باطری ماشین بهترین باطری ماشین علت سولفاته شدن سر باطری ماشین قیمت باطری ماشین افزایش عمر باتری ماشین

خیلی از مواقع هوای سرد باعث میشه که سرعت انجام فرآیند های شیمیایی داخل باتری خودرو که وظیفه تولید و ذخیره انرژی الکتریکی رو دارند، کم بشه و با سرعت کمتری انجام بگیره. این امر درنتیجه باعث میشه که باتری ضعیف بشه و به خواب زمستونی بره. اما اگه باتری در حال حاضر ضعیفه، در اثر سرما ممکنه بخوابه و نتونه موتور خودرو رو روشن کنه. اغلب اوقات باتری‌هایی که سه سال از عمرشون گذشته، بیشتر در معرض این مشکل قرار می‌گیرند.

 از کجا بفهمیم باتری ماشین خوابیده؟

مکانیک ها یه مَثَل جالب دارن که میگه باتری رو که خوابیده میشه بیدار کرد، اما باتری که خودشو به خواب زده هرگز! اما چجوری بفهمیم که باتری خوابیده. یکی از علامت‌های خوابیدن باتری ماشین، استارت نخوردن ماشینه. با اینکه استارت نخوردن به علت مشکل در دینام یا سیستم استارت هم رخ میده، اما می‌تونه نشانه‌ای از خرابی باتری هم باشه. همچنین اگه زمانی که استارت می‌زنید یه صدای ناله‌ای ضعیف یا صدای تق تق می‌شنوید اما موتور روشن نمیشه، میشه گفت که ایراد از باتریه. در این حالت باتری یا ضعیف شده یا مرده.

دقت کنید در صورتی که باتری به طور کامل تخلیه بشه یا کابل‌های متصل به باتری شل شده باشند، ممکنه که دیگه هیچ صدایی به گوش نرسه. از دیگر نشانه‌های تخلیه‌شدن کامل باتری، اینه که چراغ‌های داشبورد روشن نشوند و یا با ریموت قفل مرکزی هم باز نشوند.

چاره چیه؟

اول از همه باید ببینید که آیا علت روشن نشدن ماشین در زمستان واقعا از باتریه و به بخش دیگه ای مربوط نیست. پس برای این که مطمئن بشید، قبل از هر چیزی، ماشین‌تون رو هل بدید تا موتورش روشن بشه. سپس سیم های متصل به باتری رو جدا کنید. تو این موقعیت اگه دینام با این وضعیت نتونه سیستم برقی ماشین رو شارژ کنه، موتور بعد از چند ثانیه خاموش میشه و به این نحو شما متوجه میشید که علت روشن نشدن موتور و استارت نخوردنش باتری نیست و مربوط به بخش‌های دیگه‌ای مثل دینام مربوطه.

اما اگه دیدید که موتور روشنه و کار میکنه دلیل اون به احتمال زیاد، خوابیدن باتری خودرو هستش. دقت کنید که خرابی و خوابیدن باتری ماشین خیلی با هم فرق دارن و مثل هم نیستند. اگه باتری خراب شده باشه میشه اون رو عوض کرد؛ اما اگه باتری خوابیده باشه با استفاده از شارژ مجدد میشه دوباره اونو راه‌اندازی کرد و نیازی به تعویض ‌باتری‌ نیست. در کنار این راه حل شما می‌تونید از راهکارهای دیگه‌ای هم برای به کار انداختن باتری استفاده کنید.

یکی از این راه‌ها اینکه پدال کلاچ رو نگه دارید و استارت بزنید. هیچ کدوم از اجزایی که باتری ماشین رو مصرف می‌کنند رو از جمله رادیو، پلیرهای صوتی و تصویری، بخاری و چراغ‌ها روشن نکنید. چند بار استارت بزنید اما این کار رو با فاصله انجام بدید و پشت هم و به سرعت این کار رو نکنید. با این روش به احتمال زیاد بعد از چند بار استارت زدن ماشین روشن میشه. در کنارش کابل‌ها و گیره‌هایی که به باتری وصل هستند رو بررسی کنید که شل نشده باشند و تو جای خودشون محمکشون کنید.

اگه ماشین بازم روشن نشد، می‌تونید با امداد خودرو آقای امداد تماس بگیرید و درخواست امداد باتری کنید که خیلی سریع مشکلتون رفع بشه و یا اینکه می‌تونید از خودتون باتری به باتری رو در صورت داشتن یه خودروی دیگه در کنار لوازم و تجهیزات انجام بدید. برای این کار ماشین‌ها رو از سمت کاپوت کنار هم قرار بدید، بعد با کابل‌ها قطب منفی دو باتری رو به هم و قطب مثبت اونا رو هم به همدیگه وصل کنید.

تو مرحله بعد ماشین سالم رو روشن کنید و ماشین خودتون رو هم روشن کنید. نکات ایمنی رو به خوبی رعایت کنید و با احتیاط دو باتری رو از هم جدا کنید. حواستون هم باشه که به بخش‌های فلزی باتری و موتور دست نزنید و تو اولین فرصتی که پیدا کردید پیش مکانیک برید. باتری با شارژ دوباره یه مدت براتون کار میکنه اما دائمی نیست و باید باتری رو تعویض کنید. شما می‌تونید این مراحل رو به امدادرسانان باتجربه آقای امداد بسپارید و نگرانی از خطرات احتمالی نداشته باشید.

با چه روش‌هایی می‌تونیم از خوابیدن باتری جلوگیری کنیم؟

خوابیدن باتری اصلی‌ترین علت روشن نشدن ماشین در زمستانه و مراقب از اون اهمیت زیادی داره. دقت کنید هر چی که خودروها پیشرفته‌تر بشوند و تجهیزات الکترونیکی بیشتری در اونا وجود داشته باشه، نگهداری از باتری هم اهمیت بیشتری پیدا می‌کنه. به همین دلیل بهتره تا به طور مداوم تحت بررسی و مراقب باشه. از روش‌های جلوگیری از خوابیدن باتری در زمستان می‌تونیم به موارد زیر اشاره کنیم:

اگه پارکینگ ندارید، در صورت امکان در فصل‌های سرد سال یه بخشی رو برای ماشین‌تون در نظر بگیرید که تا حدممکن گرم باشه. حتی می‌تونید از کاورهای گرم یا پتو استفاده کنید و ماشین‌تون رو بپوشونید تا گرم بمونه. دقت کنید که هیچ وقت پتو رو به طور مستقیم روی موتور قرار ندید.

بهتره تا هر چند وقت یبار و به طور معمول هر سه سال، باتری ماشین‌تون رو عوض کنید؛ حتی اگه کاملا تخلیه نشده باشه. اگه به طور منظم از ماشین‌تون برای سفرهای کوتاه استفاده می‌کنید، بهتره تا در زمستان حداقل هفته‌ای یبار باتری رو شارژ کنید تا به مشکل نخورید؛ مخصوصا اگه عمر باتری‌تون بیشتر از سه ساله.

همیشه کابل‌ها و گیره‌ها رو بررسی کنید که دچار خوردگی یا زنگ‌زدگی نشده باشند. وقتی که موتور خاموشه می‌تونید اونو با یه برس سیمی تمیز کنید یا اینکه به مکانیک بگید که این کار رو براتون انجام دهد.

حواستون به مصرف کننده های باتری هم باشه. مسیریاب‌ها، پلیرهای صوتی و تصویری و … رو هر بار چک کنید چون اگه اونارو همین طور روشن ول کنید و ماشین‌تون رو خاموش کنید، ممکنه که باعث تخلیه باتری بشوند. اگه شارژر گوشی هم دارید حتما دقت کنید که اتصال اون رو قطع کرده باشید. همچنین چراغ‌های داخلی رو هم از جمله چراغ‌های صندوق عقب رو چک کنید که روشن باقی نمونن.

قبل از خاموش‌کردن موتور، هر چی رو که تو ماشین‌تون روشنه از جمله رادیو، بخاری، چراغ‌ها و برف‌پاک‌کن رو خاموش کنید.

۲. دینام به مشکل خورده

آموزش باتری سازی آموزش مکانیک خودرو علائم خرابی دینام بهترین باطری ساز تهران آموزش تعمیر دینام خودرو اجرت تعمیر دینام پراید

همون طور که می‌دونید دینام یا آلترناتور یه مولد الکتریکی تأمین‌کننده جریان برق متناوب تو ماشینه که در زمان کارکردن موتور، وظیفه شارژ کردن باتری رو داره. یکی از علت‌های روشن نشدن ماشین در زمستان هم خرابی دینامه. اگه باتری ماشین‌تون نسبتا تازه‌ست ولی تو روزهای سرد و مخصوصا صبح‌ها، ماشین روشن نمیشه به احتمال زیاد مشکل از دینام ماشینه که باعث شده تا باتری تخلیه بشه.

 چطور متوجه بشم که دینام خرابه؟

وقتی دینام مشکل داشته باشه از طریق راه‌های مختلفی این موضوع ‌رو نشون میده. یکی از این راه‌ها، ضعیف‌شدن نور چراغ‌های جلو و چراغ‌های داشبورده. اگه داخل کابین بوی سوختگی حس کردید و یا دیدید که کیلومترشمار یا دور موتور و بقیه بخش‌های این صفحه به صورت نامنظم کار می‌کنند، میشه گفت که مشکل از دینام ماشینه. حتی اگه از باتری به باتری یا جامپ استارت هم کمک گرفتید ولی موتور بلافاصله خاموش شد، بهتره بدونید که دینام مشکل داره و براش دنبال راه‌حل باشید.

 چرا دینام می سوزه یا خراب میشه؟

از علت‌های خرابی دینام ماشین میشه به مواردی مثل جدا شدن سیم‌پیچ دینام و اتصال آن‌ها به روتور در اثر گرما، گیرپاچ کردن بلبرینگ‌های دو سر دینام یا خرابی اون‌ها، خراب شدن آفتامات دینام و از بین رفتن زغال دینام اشاره کرد که با تعویض این قطعات میشه مشکل رو برطرف کرد. گاهی اوقات هم میشه که وسایل برقی با حداکثر ظرفیت خودشون کار میکنن و باعث میشن تا ذخیره برق باتری تموم بشه و این کمبود برق رو درنتیجه دینام جبران میکنه.

دقت کنید بعضی مواقع هم خرابی دینام در اثر سوختن سیم‌پیچ داخلی دینام اتفاق میوفته میکنه که تو این شرایط دیگه باید قید دینام رو بزنید و اون رو تعویض کنید. وقتی که دور موتور پایین میاد، دینام نمی‌تونه به طور دائم باتری رو شارژ کنه و برق وسایل توسط دینام تامین میشه، در نتیجه فشار زیادی به دینام وارد و این فشار در طولانی مدت باعث میشه تا دینام بسوزه طفلکی. جالبه بدونید که بیشتر مواقع خرابی دینام به علت سوختن دیود و یا سیم پیچی آرمیچر و یا استاتور رخ میده.

اما چاره چیه؟

اگه علت روشن نشدن ماشین در زمستان، دینام باشه باید یا تعمیر و یا تعویض بشه. دینام به باتری و موتور وصله، حساسه، پیچده‌ست و بهترین کار اینه که توسط یه متخصص بررسی بشه و تعمیرات لازم روش انجام بگیره. شما می‌تونید در این مواقع با امداد خودرو آقای امداد تماس بگیرید تا تیم امداد در محل شما حاضر بشن و اقدام به تعمیر خودروی شما بکنند و یا حتی اون رو براتون به تعمیرگاه برسونن. کار تعویض و تعمیر دینام تقریبا تو کمتر از دو ساعت انجام میشه.

 با این کارها نزارید دینام ماشین‌تون خراب بشه!

دینام بخش حساسی تو ماشینه و عوض کردنش هم گرون تموم میشه، پس بهتره خوب ازش نگهداری کنیم.‌ برای این کار این نکات می تونید کمک بگیرید:

  • قرار دادن دور فن کولر در پایین ترین درجه
  • خودداری از روشن کردن چراغ ها در زمان های غیر ضروری
  • استفاده از باطری هایی با ظرفیت بیشتر از ۶۵ آمپر
  • فشار دادن پدال گاز و بالا بردن دور موتور تا حدود ۲۰۰۰ دور در دقیقه در مدت توقف طولانی
  • بررسی مداوم وضعیت شل یا سفت بودن تسمه دینام

۳. آب وارد شلنگ بنزین یا سیستم سوخت شده

علت روشن نشدن ماشین در زمستان رو میشه تو سیستم سوخت هم جستجو کرد. جالبه بدونید که به مرور زمان همیشه مقداری آب وارد سیستم سوخت اتومبیل از جمله شیلنگ‌های بنزین که انژکتورها رو تغذیه می‌کنند میشه. این شیلنگ‌ها نازک هستند و وقتی که تو سرما قرار می‌گیرند، آب داخلشون که اونقدرا هم زیاد نیستن و کوچیکن، یخ میزنن. درنتیجه همین عامل باعث میشه تا سوخت به موتور نرسه و فرآیند سوختن بنزین به مشکل بخوره و درنهایت ماشین روشن نشه.

▪چطور متوجه شویم که آب وارد سیستم سوخت شده؟

وقتی که آب وارد سیستم سوخت میشه، موتور اونطور که باید کار نمیکنه و قدرت لازمه رو نداره. در زمان گاز دادن گیر داره، ممکنه روشن نشه و حتی در زمان رانندگی به طور ناگهانی خاموش بشه. در واقع یکی از شایع ‌ترین نشانه‌ های وجود آب در سیستم سوخت، سخت شتاب گرفتن ماشینه. علاوه بر این ممکنه که پیشرانه خودرو گیرپاژ بشه و شمع‌ها جرقه نزنن.

با وجود اینکه چراغ چک برای مشکلات مختلفی در ماشین روشن میشه، در صورت وارد شدن آب به سیستم سوخت هم امکانش هست که چراغ چک موتور در داشبورد روشن بشه. یکی دیگه از نشانه‌هایی که میتونه ما رو نسبت به وجود آب در شلنگ یا باک بنزین مشکوک کنه، خارج شدن بخار آب از اگزوزه. وقتی که در محفظه پیشرانه خودرو و یا اگزوز آب وجود داشته باشه، می‌تونیم انتظار داشته باشیم که آب در دمای بالا سوختن بنزین تبخیر بشه. پس اگه شاهد خروج بخار آب از اگزوز بودید، بهتره تا به یه تعمیرکار ماهر مراجعه کنید.

در کنار این موارد، ماشین خیلی سخت استارت می‌خوره و حتی امکان داره که اصلاً استارت نخوره. در واقع لحظه استارت زدن برای پیشرانه هر خودرویی یه لحظه مهم و بحرانیه. اگه مخلوط سوخت/هوا تو چنین لحظه‌ای خالص و کامل نباشه، شمع ‌ها هم نمی‌تونن جرقه بزنن و درنتیجه در سیلندر انفجار رخ نمیده و ماشین استارت نمی‌خوره.

راه‌حلش چیه؟

موقعی که متوجه شدید آب حالا به هر نحوی وارد سیستم سوخت شده، اول از همه باید سیستم سوخت رو بدید به یه مکانیک ماهر تا کامل شست‌وشو و پاک بشه. البته بعضی از افزودنی‌های الکلی هم می‌تونن مشکل آب‌رفتگی داخل شیلنگ‌ها رو برطرف کنند. در واقع الکل آب رو تو حالت تعلیق نگه میداره و بعدش اون رو از اگزوز خارج می‌کنه.

 چطوری از آب‌رفتگی در سیستم سوخت جلوگیری کنیم؟

اگه می‌خواهید که هیچ وقت با این مشکل مواجه نشید، بهتبین کار اینه که همیشه بنزین ماشین‌تون رو نزدیک به پر نگه دارید. با این کار هیچ فضای خالی نمی‌مونه که آب اونجا جمع بشه. البته این راه حل همیشگی نیست و بهتره تا ماشین‌تون رو برای معاینه به یه مکانیک ماهر نشون بدید.

شاید خودروهای با سوخت دیزلی، با این مشکل مواجه نباشن، اما خود گازوئیل تو هوای سرد غلیظ‌تر میشه و یه حالت ژله‌ای به خودش می‌گیرد، درنتیجه به سختی در سیستم سوخت موتور جریان پیدا میکنه. این عامل درنتیجه باعث میشه تا ماشین تو هوای سرد روشن نشه و کار نکنه.

۴. روغن موتور نامناسب علت روشن نشدن ماشین در زمستان

آدرس تعمیرگاه های تهران روغن موتور سرامیکی چیست روغن موتور نانو چیست آموزش تعویض روغن آموزش تعویض روغن پژو 206 انتخاب روغن موتور انواع روغن موتور بهترین روغن موتور خودرو تعویض روغن گیربکس پراید آموزش تعمیر خودرو

علت روشن نشدن ماشین در زمستان می‌تونه نوع روغن موتوری که استفاده می‌کنید هم باشه. روغن موتور یکی از مایعات مهم و ضروری برای ماشینه. اگه روغن موتور به خوبی و با توجه به نوع ماشین انتخاب نشه می‌تونه آسیب‌های خیلی زیادی رو به خودرو وارد کنه و هزینه گذافی رو هم رو دستتون بزاره. اگه روغن موتوری که استفاده می‌کنید برای هوای سرد مناسب نباشه، باعث میشه که ماشین تو هوای سرد روشن نشه و کار نکنه.

از کجا بفهمیم که روغن موتور‌ مناسب نیست؟

اگه موتور روشن نشد و موارد بالا رو بررسی کردین و متوجه شدین که مشکل در باتری، دینام و یا حتی سیستم سوخت نبود، بهتره که روغن موتورتون رو بررسی کنید. وقتی که روغن موتور نامناسب باشه، دنده چرخ ماشین سفت میشه. در واقع روغن کثیف و باعث میشه تا دنده چرخ سفت بشه به طوری که شما احساس کنید موتور می لرزه و همیشه لرزش داره.

یکی دیگه از نشانه‌های استفاده از روغن موتور نامناسب، کاهش شتاب ماشینه. وقتی روغن نامناسب، کثیف و یا قدیمیه، روغن ریزی به خوبی انجام نمیشه و روغن به طور مناسب به بخش های مختلف ماشین نمی‌رسه و باعث میشه تا نتونه طبیعی و آرام حرکت کنه. در نتیجه شتاب ماشین پایین میاد. همچنین ممکنه که چراغ فشار روغن هم روشن بشه. اگه چراغ روغن ماشین روشن شد، به این معنیه که روغن ماشین مدت طولانیه که افت کرده و نمی‌تونه امنیت لازم رو به وجود بیاورد. پس این علامت رو پشت گوش نندازید و در اولین زمان اقدام به بررسی اون کنید.

یکی دیگه از نشانه های روغن موتور نامناسب یا کهنه اینه که موتور ماشین صدای ضربه ای میده. وقتی این اتفاق می‌افته به این معناست که شما مدت زمان زیادی رو بدون توجه به روغن موتور گذروندید. دقت کنید که صدای ضربه ای در موتور ماشین می‌تونه سبب نوسان در عمق موتور بشه و باعث تکون خوردن چرخ دنده و در نتیجه افزایش صدای موتور بشه. تو این موقعیت به احتمال زیاد، موتور آسیب‌های جبران‌ناپذیری دیده.

 خب چیکار کنیم؟

باید بهترین روغن رو برای ماشین‌تون پیدا کنید. برای این کار برید سراغ دفترچه راهنمای ماشین‌تون. اونجا نوشته که روغن موتور مناسب این ماشین باید چه ویژگی‌هایی داشته باشه. مثلا یکی از این ویژگی‌های مهم، ویسکوزیته روغن موتوره که می‌تونه علت روشن نشدن ماشین در زمستان رو پیدا کنه. اگه روغن موتور از ویسکوزیته مناسبی در هوای سرد برخوردار نباشه، ماشین روشن نمیشه. درنتیجه روغن موتور تو هوای سرد، سفت و غلیظ میشه و نمی‌تونه به خوبی بین اجزای موتور جریان پیدا کنه.

در زمستان سعی کنید از روغن موتورهایی استفاده کنید که رقیق‌تر باشند. بهترین روغن موتور برای زمستان ۵W-20 شناخته میشه که حرف دبلیو به معنای زمستانه و هرچه عدد کنارش کوچکتر باشد، یعنی روغن رقیق‌تره. در صورتی که روغن‌های غلیظ‌تر با ویسکوزیته (۱۰W-30) شناخته میشن و در هوای سرد نمی‌تونن خودرو رو روشن کنند. اما اگه تو جایی با آب‌وهوای خیلی سرد هستید، توصیه ما به شما روغن‌های 0W هستند.

۵. کاربراتور یخ زده

کاربراتور که معرف حضورتون هست. این قطعه تو ماشین‌ها قدیمی به کار میره و امروزه تو خودروهای تازه استفاده نمیشه. چرا که وسایل نقلیه جدید با سیستم انژکتوری کار می‌کنند و کاربراتور ندارند. در واقع کار کاربراتور اینه که میاد اکسیژن رو با کمی بنزین مخلوط میکنه تا داخل موتور احتراق بدون مشکل انجام بگیره. با این وجود این قطعه در برابر سرما و یخ‌زدگی خیلی حساسه. علت روشن نشدن ماشین در زمستان می‌تونه کاربراتور هم باشه، اما اول باید بررسی کنید که این مشکل به خاطر موارد مهم‌تری مثل باتری و دینام اتفاق نیافتاده باشند.

▪ کاربراتور یخ زده چه علائمی داره؟

اگه شک دارید که علت روشن نشدن ماشین در زمستان به خاطر کاربراتوره، باید کاربراتور رو بررسی کنید. کاربراتور یخ زده کاملا از ظاهر قابل تشخیصه، می‌تونه شکسته یا فرسوده شده یا نازل‌ها یا سرشیلنگ‌های اون با یخ مسدود شده باشه. در اثر این موارد هم موتور نمی‌تونه روشن بشه.

▪ از چه روشی کمک بگیریم؟

اگه کاربراتور یخ زده بود، می‌تونید پای چپ‌تون رو روی کلاچ بذارید و با پای دیگه‌تون به آرامی پدال گاز رو فشار بدید تا موتور روشن بشه. این کار باعث میشه تا مقدار کمی از سوخت به موتور برسه. البته حالا که همه‌ی خودروهای جدید به ‌جای کاربراتور، انژکتور دارند،

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. رضاعباسی می گوید

    این حرف ها همش دروغ هست
    فقط دوتا دلیل هست
    یکی وارد شدن سوا در مسیر سوخت که بخاطر انبساط بیشتر میشه
    و دوم سفت بودن فیلر یا شم ماشین
    باتری خراب باشه که استارت نمیزنه همه هم میدونن باتری خوابیده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.