۷ نکته برای سالم نگه داشتن جلوبندی ماشین

10

یکی‌ از عوامل‌ مهم‌ در راحتی سرنشینان‌ و همچنین‌ سهولت‌ رانندگی، برخورداری از سیستم‌ جلوبندی و تعلیق‌ سالم‌ است‌.

دلایل اصلی آسیب‌دیدگی جلوبندی اهمیت جلوبندی در خودرو سیستم تعلیق و جلوبندی خودرو آموزش سیر تا پیاز جلوبندی خودرو عیب یابی جلوبندی سمند اموزش جلوبندی ماشین آموزش جلوبندی خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو مجله خودرو کارستان جلوبندي پرايد جلوبندي پژو

یکی‌ از عوامل‌ مهم‌ در راحتی‌ سرنشینان‌ و همچنین‌ سهولت‌ رانندگی‌، برخورداری از سیستم‌ جلوبندی و تعلیق‌ سالم‌ است‌. چنانچه‌ لاستیک ها را هم‌ از اجزاء این‌ بخش‌ محسوب‌ کنیم‌، بنابراین‌:

۱) مجموعه‌ جلوبندی شامل‌ سیبک‌ها، چپقی ها،اتصالات‌ چندگانه‌، میله‌ تعادل‌، طبق‌ و… بسته‌ به‌ نحوه‌ رانندگی و ناهمواری مسیر حداکثر هر ۲۰۰۰۰ کیلومتر نیازبه‌ بازدید و سرویس‌ دارند.

۲) هر دو هفته‌ یکبار فشار باد تایرها را مطابق‌ دستورات‌ سازنده‌ خودرو، تنظیم‌ کنید که‌ این‌ عمل‌ باید هنگامی که‌لاستیک‌ها سرد هستند و در شروع‌ حرکت‌ صورت‌ گیرد.

۳) بین‌ هر ۸۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ کیلومتر کارکرد رینگها ولاستیک‌ها را مجددا بالانس‌ کرده‌ و آنها را بصورت‌ ضربدری‌ با یکدیگر جابجا نمایید ولی‌ چنانچه‌ جهت‌ گردش‌ در آنها تعریض‌ شده‌ است‌، به‌ تعویض‌ تایرهای محور جلو با محور عقب‌ در همان‌ سمت‌ اکتفا کنید.

۴) کمک‌ فنرها تضمین‌کننده‌ نرمی‌ و سواری راحت‌ خودرو هستند، برای‌ اینکه‌ همیشه‌ در بهترین‌ حالت‌ باشند، پس‌ از پیمودن‌ هر ۲۰۰۰۰ کیلومتر آنها را از لحاظ نشت‌ روغن‌ و صحت‌ عملکرد بازدید نمایید.

۵) بسته‌ به‌ نوع‌ لاستیک‌ها برای جلوگیری از هر نوع‌پیشامد ناگوار، بین‌ ۵۰۰۰۰ تا ۶۰۰۰۰ کیلومتر تایرهای جدید را با لاستیکهای فرسوده‌ عوض‌ کنید.

۶) به‌ یاد داشته‌ باشید که‌ همواره‌ در هر محور از لاستیکهای هم‌ نوع‌، هم‌ نام‌ و هم‌ اندازه‌ استفاده‌ نمایید.

۷) بازدید میزان‌ گیریس‌ بلبرینگ‌ چرخ ها می بایست‌ باتوجه‌ به‌ دفترچه‌ راهنمای هر خودرو و مطابق‌ با دستورکمپانی سازنده‌ صورت‌ گیرد.

اقتصاد آنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید
10 نظرات
  1. سینا می گوید

    سرعت گیرهای متعدد ومسخره وبیحساب وکتاب مگه میذاره که جلوبندی سالم بمونه،
    با این مملکت قشنگی که ما داریم!!☹

  2. فریبرز می گوید

    من دویست هزار کیلومتر ماشینم کار کرده ، هنوز این کارایی که گفتی رو انجام ندادم ، فقط لاستیک ها رو بادشون تنظیم میکنم دو ماهی یه بار ، هر وقتم لاستیک جدید میخرم بالانس میکنم ، تمام شد

    ماشینمم هیچ مشکلی نداره

  3. Hosin می گوید

    قبلا سالی یبار افزایش قیمت بود الان هرروز افزایش داریم نه فقط خودرو ، من کارم بازسازی ملک ، ۴ماه پیش با ۳۰۰ملیون واحد ۱۲۰متری تحویل دادم و الان باهمون مبلغ و متریال واحد ۷۰ متری

  4. احمد.الحاجد می گوید

    مشتی صدات ازجای گرم درمیاد.ازاوضاع مردم خبر نداری انگار.مگه تواین مملکت زندگی نمیکنی.

  5. ادیب می گوید

    داداش چی میزنی .مثلا پراید با جلوبندی سالم و ناسالم فک کردی تفاوت سواریش چیه .خخخخ راحتی سرنشینان

  6. متین می گوید

    آقا گرانه شدیدو وحشتناک هم لوازم هم دستمزدا

  7. صفا می گوید

    این حرفاچیه تحویل ملت بدبخت میدی.ملت نون شب وندارن بخورن بعدادمین که صددرصدجلوبندی سازه یاکسی ازخانوادش این کارست توقع داره ملت این همه هزینه کنن.این حرفابرای کشورای دیگه است که جون مردم براشون ارزش داره همه چیم ارزانه نه برای ما..

  8. ایمان می گوید

    چشم حتما مردم تمام این مسائل را میدانند ولی گران بودن اجناس به آنها اجازه انجام چنین کاری را نمی‌دهد .تازه اگر هم طبق گفته شما بخواهند انجام دهند به دلیل بی کیفیت و چینی بودن لوازم موجود در بازار هم به پیمایش های که اشاره کردید هم نمی‌رسند وزودتر از این پیمایش باید تعویض کنند

  9. اصفهانی می گوید

    اقتصاد سیاسی = کار کردن مردم و خوردن سرمایه دار (خصوصی، خصولتی، دولتی) به کارکن کاری
    ندارد.
    09131869609

  10. امیر اسماعیلی می گوید

    چشم حتما این ماشینهای اشغال ایرانی خرج کردن هم داره

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.