خودروی برقی SC-01 شیائومی

0

خودرویی که در تصویر مشاهده می کنید SC-01 نام دارد که یک بازیکن تازه وارد در سگمنت خودروهای برقی اسپرت و ارزان قیمت است.

این خودروی الکتریکی توسط یک کمپانی کوچک چینی طراحی شده که شرکت شیائومی غول تکنولوژی چینی در آن سرمایه گذاری کرده است. خودروی برقی SC-01 شیائومی وزنی معادل 1300 کیلوگرم داشته و قدرتی فراتر از 400 اسب بخار دارد. قیمت ماشین برقی SC-01 شیائومی در حدود 42 هزار بوده که در ادامه به بررسی ویژگی های آن می پردازیم.


خودروی برقی SC-01 محصول یک کمپانی بی نام و نشان چینی به نام Tianjin Gongjiangpai Auto Technology است. این شرکت در سال 2016 به عنوان یک استارت آپ فعال در زمان تیونینگ خودرو تاسیس شده است. این کمپانی چینی تا به امروز خودروهای زیادی را از جمله خودروهای برقی تیونینگ کرده است. موسس این شرکت یعنی فنگ شیائوتانگ یک کامال یوتوبی به نام چاینا کار کاستوم را از سال 2018 مدیریت می کند و چندین اکانت هم در شبکه های اجتماعی مختلف چینی دارد.

به گفته رسانه های چینی گروه تکنولوژی شیائومی چین سرمایه گذاری سنگینی در این شرکت داشته و مهمتر اینکه Liu Dezheng مدیرعامل و موسس شیائومی از این پس نقش یکی از تصمیم گیرندگان این شرکت چینی را هم ایفا می کند.

فنگ شیائوتانگ در 21 سپتامبر اعلام کرد که تیم وی پروژه جدیدی را شروع کرده که به نظر می رسد این پروژه در قالب برند خودرویی جدیدی به نام Xiaopaoche که به معنای خودرو اسپرت کوچک بوده اجرا می شود. در حال حاضر نام بین المللی این برند خودرویی هنوز اعلام نشده است. در 25 سپتامبر هم این شرکت چینی اولین خودروی خود به نام SC-01 یعنی همین خودرو که در تصویر مشاهده می کنید را رونمایی کرده است. دو حرف SC کوتاه شده عبارت Sport Car بوده و 01 هم به معنای اولین خودروی طراحی شده توسط این استارت آپ چینی فعال زیر چتر شیائومی است.

ظاهر خودرو برقی شیائومی SC-01

خودروی برقی SC-01 شیائومی یک ماشین اسپرت دو درب اسیت. این خودرو طراحی تیپیکال و معمولی داشته و المان های اسپرتی در طراحی آن لحاظ شده است. خودروی SC-01 شیائومی در نمای جلو سپری اسپرت داشته که در گوشه های آن ورودی هوا طراحی شده است. ضمن اینکه ارتفاع کاپوت بسیار کم بوده و نحوه طراحی چراغ های جلو نیز حالتی اسپرت به این خودرو بخشیده اند. نکته جالب اینجاست که این خودروی برقی جمع و جور تنها دارای یک تیغخ برف پاک کن برای شیشه جلوست. خودروی شیائومی Sc-01 در نمای عقب هم دارای دو چراغ ساده دایره ای شکل است.

مشخصات فنی خودرو SC-01 طراحی شده توسط شیائومی

همانطور که پیشتر اظهار کردیم خودروی برقی SC-01 ابعاد جمع و جوری دارد. خودروی برقی SC-01 شیائومی دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4085، 1820 و 1162 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن 2500 میلی متر اعلام شده است. البته این خودروی برقی آنقدرها هم کوچک نیست و حدود 658 میلی متر کشیده تر و 164 میلی متر عریض تر از اسمارت رودستر است. وزن خالص خودروی برقی SC-01 هم 1300 کیلوگرم اعلام شده که تقریبا دو برابر اسمارت است.

خودروی SC-01 دارای دو موتور برقی بوده که روی هم رفته قادر به تولید 435 اسب بخار قدرت هستند. این خودرو قادر است طی 3.9 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابند. قطعا خودروهای الکتریکی با شتاب صفر تا 100 حدود 4 ثانیه ای نمی تواند برای مشتری چندان جذاب باشد. چراکه تسلا مدل اس قادر است طی 2.3 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و خودروهای الکتریکی دیگری با شتاب های مشابه تسلا در بازار جهانی حضور دارند.

البته فنگ شیائوتانگ در رسانه های عمومی اظهار کرده که بسیاری از کمپانی های تولید کننده خودرو نیاز مشتری از یک خودروی اسپرت را نمی دانند! به گفته وی خواسته افراد از خودروهای اسپرت ابعاد جمع و جور، رانندگی ساده، جذاب و قیمت مقرون به صرفه است. از همین اظهار نظر می توان متوجه شد که مدیرعامل این استارت آپ چینی دید کاملا متفاوتی نسبت به خودروهای برقی دارد. در حال حاضر ظرفیت باتری خودروی برقی SC-01 شیائومی اعلام نشده، ولی این خودرو در حالت شارژ کامل قادر به پیمایش مسافتی در حدود 500 کیلومتر است.

قیمت خودروی برقی شیائومی SC-01 به گفته مدیر این استارت آپ کمتر از 42 هزار دلار خواهد بود. این شرکت هم اکنون پیش فروش این خودروی اسپرت برقی را آغاز کرده و قرار است که در سه ماه سوم سال 2023 این خودرو را به مشتریان تحویل دهد./خودرونویس

منبع: carnewschina

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.