بیمه شخص ثالث؛ کام صاحب خودرو را تلخ کرد

0

خرید نقدی خودروی صفر از محصولات ایران خودرو و الزامی بودن بیمه ثالث گلایه شهروند خبرنگار ما را در پی داشت.

بیمه شخص ثالث از پرمخاب‌ترین بیمه‌هایی است که در کشور ارائه می‌شود. در صورتی که وسیله نقلیه‌ای، تحت پوشش این بیمه نباشد، مسلما مشکلات و عواقب سنگینی برای راننده در پی خواهد داشت. اما مشکلی که این روز‌ها صاحبان خودرو با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، این است که بسیاری از کارخانه‌هایی که اقدام به فروش خودرو می‌کنند، با وجود اینکه خودرو به صورت نقدی پرداخت می‌شود و پول بیمه نیز به صورت نقدی است، اما کارخانه اقدام به اقساطی کردن بیمه کرده است و برای این موضوع شهروند خبرنگار ما با ارسال پیامی خواستار رسیدگی شد.

متن پیام شهروند خبرنگار

سلام و عرض ادب بنده حدود ۲۵ روز پیش خودروی صفر از محصولات ایران خودرو تحویل گرفتم که کلیه قیمت خودرو و خدمات کارت طلایی و نوع نمایندگی بیمه ثالث که با تصمیم خودم انتخاب کردم بصورت نقد طی حواله واریزی به شرکت ایران خودرو خریداری کردم. حال باتوجه به اینکه با گذشت زمان حدود سه هفته کاری مدارک خودرو اعم از سند کارخانه و بیمه ثالث که توسط نمایندگی به بنده تحویل دادند متوجه اقساطی بودن بیمه ثالث شدم و اعتراض کردم که بیمه ثالث نقدی پرداخت کردم و گزینه اقساطی بودن در برگه پرینت شده است، ولی نمایندگی انکار کرد و به نمایندگی بیمه استان شهر خودم مراجعه کردم با استفاده از شماره بیمه نامه در سیستم بیمه مربوطه متوجه اقساطی بودن بیمه ثالث به تعداد سر رسید موجود در پرونده بیمه ثالث خودرو بنده شدم و اولین سر رسید اقساط بیمه ثالث ماشین بنده ۱۵ مهر ۱۴۰۱ می‌باشد، ولی متاسفانه در تاریخ هجدهم مهر ماه مراجعه مجدد نمودم ببینم آیا سررسید اولین قسط پرداخت شده، ولی از سوی شرکت ایران خودرو پرداخت نگردیده است و خیلی هم پیگیر هستم از نمایندگی ایران خودرو و دفتر منطقه ایران خودرو در شهر خودم و طی تماس تلفنی با مرکز پاسخگویی ایران خودرو و ثبت شکایت، ولی متاسفانه کسی پاسخگوی اینجانب نیست فقط با کلمه‌ای به فرموده کارشناسان مربوط ایران خودرو که اقساط بودن بیمه ثالث ربطی به مالک خودرو ندارد جالب اینجاست که خودروی بنده نه لیزینگی خریداری شده نه مجانی به بنده دادند، چون خرید بصورت نقدا بوده و اگر اقساط بیمه ثالث پرداخت نگردد بیمه ثالث ماشین من از اعتبار ساقط نخواهد شد و چه کسی و با چه قراردادی می‌خواهد اقساط را پرداخت کند، چون در سیستم شرکت بیمه گذار خودرو بنده با شماره شاسی و شماره موتور ثبت است.
یعنی دراین وسط خودرو بنده گیر می‌باشد و اگر شرکت ایران خودرو به تعهدات پرداخت اقساط بیمه ثالث عمل نکند چه اتفاقی خواهد افتادو شرکت بیمه هزینه بیمه ثالث را با خسارت تاخیر و تادیه از مالک خودرو خواهد گرفت. با تشکر عنایت کنید و پیگیری بصورت اخبار و رسانه‌ای شدن این موضوع هستم چرا مصرف کننده همیشه باید متضرر و دوندگی ناشی گری‌های شرکت سازنده داخلی باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.