علت روشن شدن و چشمک زدن چراغ روغن ماشین چیست ؟

8

علت روشن نشدن چراغ روغن پشت آمپر ،علت چشمک زدن چراغ روغن و استپ پژو 405 ،روشن شدن چراغ روغن پراید ،چراغ روغن سمند ال ایکس ،چراغ روغن پیکان ،علت روشن شدن چراغ روغن در حالت درجا ،علت روشن شدن چراغ روغن و استپ پژو پارس ،علت روشن شدن چراغ روغن رانا

از موارد مهم که در مانیتور خودرو نشان داده می‌شود، روشن شدن و چشمک زدن چراغ روغن ماشین است که به چند علت مانند کم شدن سطح روغن، یاتاقان، اویل پمپ، فیلتر روغن و … این اتفاق صورت می‌گیرد.

تعمیر خودرو مکانیک خودرو عیب یابی خودرو علت روشن شدن چراغ روغن پراید دلایل روشن شدن چراغ روغن علت روشن شدن چراغ روغن 405 بهترین تعمیرگاه پراید
در صفحه نمایش یا مانیتور خودرو در کنار نمایشگر سرعت، علامت‌هایی وجود دارد که تا زمانی که خودرو در حالت عادی و سلامت باشد، آن علامت‌ها خاموشند و به چشم نمی‌آیند. زمانی که خودرو دچار مشکل فنی شود؛ معمولا در صفحه نمایش، علامت مخصوص به آن قسمت خودرو روشن شده و به رنگ نارنجی یا قرمز در می‌آید. یکی از موارد مهم که باید به آن توجه شود روشن شدن و چشمک زدن چراغ روغن ماشین است که بسیاری افراد آن را به اشتباه با چراغ چک موتور اشتباه می‌گیرند. علامت مخصوص روغن در صفحه نمایش معمولا به شکل یک روغندان است.

علت روشن شدن و چشمک زدن چراغ روغن ماشین

دلایل روشن شدن چراغ روغن روشن شدن چراغ روغن ۲۰۶ روشن شدن چراغ روغن ال۹۰ روشن شدن چراغ روغن رانا علت روشن شدن چراغ روغن ۴۰۵ علت روشن شدن چراغ روغن پراید علت روشن شدن چراغ روغن پیکان علت روشن شدن چراغ روغن سمند فیلم آموزش مکانیکی

روشن شدن چراغ روغن نباید نادیده گرفته شود مخصوصا زمانی که خودرو در حرکت است و چراغ روغن روشن می‌شود. در این زمان باید حتما خودرو را سریعا پارک و خاموش کنیم و به عیب یابی آن بپردازیم.
در ادامه به مواردی که باعث روشن شدن و چشمک زدن چراغ روغن ماشین می‌شوند و روش عیب یابی این مورد می‌پردازیم.

۱. کمبود روغن

تعمیر و نگهداری h30 cross تعمیر و نگهداری ال 90 تعمیر و نگهداری برلیانس تعمیر و نگهداری پراید تعمیر و نگهداری پژو 206 تعمیر و نگهداری خودرو آموزش مکانیک خودرو آموزش نکات فنی خودرو زمان تعویض روغن موتور

از دلایل عمده روشن شدن چراغ روغن، کمبود سطح روغن است. روغن خودرو حتما باید در بازه زمانی مشخصی چک شود تا از میزان روغن در خودرو اطلاع داشته باشیم. این بازه حدودا یک بار در ماه است.
دقت کنید که؛ روغن خودرو را نباید زمانی که خودرو روشن است یا زمانی که خاموش است ولی مدت زمان کوتاهی از خاموش کردن آن گذشته است چک شود. باید حتما خودرو سرد باشد تا میزان دقیق روغن را نشان دهد.
اگر روغن خودرو کمبود داشت با روغن مناسب آن کمبود را جبران کنید.

۲. مرغوبیت روغن موتور

آموزش نکات فنی خودرو آموزش تعمیر خودرو زمان تعویض روغن کیا اپتیما زمان تعویض روغن موتور پراید

همانطور که می‌دانید، روغن نقش خنک کنندگی موتور و روان کاری در قطعات موتور را دارد و موتور خودرو نیز حکم قلب خودرو را دارد. بنابراین برای سلامت خودرو باید حتما به آن توجه داشت. زمانی که روغن مرغوب نباشد عمل روان کاری و خنک کنندگی به مشکل خورده و بین قطعات خودرو اصطکاک ایجاد می‌شود که بسیار مخرب است و در این زمان چراغ روغن روشن می‌شود.

۳. ایجاد مشکل در فیلتر روغن

فیلتر روغن باید محکم و به درستی بسته شود تا بتواند به خوبی روغن را از فیلتر عبور داده و روان کاری و خنک کنندگی را انجام دهد. اگر فیلتر به درستی بسته نشده باشد، باعث نشتی روغن می‌شود. در نتیجه سطح روغن پایین می‌رود و چراغ روغن روشن می‌شود.
جنس فیلتر روغن نیز بسیار مهم است. اگر فیلتر از جنس مرغوب نباشد سرعت چرخش روغن درون موتور کم شده، سطح فشار روغن پایین می‌آید و باعث روشن شدن و چشمک زدن چراغ روغن ماشین می‌شود.

۴. مخلوط شدن آب یا بنزین با روغن

علت روغن سوزی خودرو چیست علائم روغن سوزی هزینه تعمیر روغن سوزی پراید رنگ دود روغن سوزی چطوریه علت خروج رنگ آبی از پراید چرا ماشین روغن کم می کند روغن کم کردن پراید روغن کم کردن پژو 405 تعمیرکار آموزش عیب یابی خودرو

مخلوط شدن آب یا بنزین با روغن، از دیگر علت‌های روشن شدن چراغ روغن است. زمانی که آب یا بنزین با روغن ترکیب شود از مرغوبیت روغن کاسته شده، عمل روان کاری و خنک کنندگی به خوبی انجام نمی‌شود و اصطکاک ایجاد می‌گردد که این موضوع باعث روشن شدن چراغ روغن می‌شود.
عمده‌ترین دلیل مخلوط شدن آب یا بنزین با روغن، خرابی یا سوختن واشر سر سیلندر خودرو است. در خودرو‌های امروزی که اکثرا انژکتوری هستند، ایجاد مشکل در انژکتور باعث این اختلاط و روشن شدن چراغ روغن می‌شود.

۵. اویل پمپ یا پمپ روغن

روغن به خودی خود درون موتور نمی‌تواند به گردش در آید و به یک نیرو برای به گردش در آمدن نیاز دارد. این نیرو توسط موتور تامین می‌شود و اگر دینام و تسمه پروانه درست عمل نکنند، گردش روغن دچار مشکل شده و باعث می‌شود تا فشار روغن در قسمت‌های مختلف کم شده و چراغ روغن روشن شود.
در این موقعیت نباید سریعا اقدام به تعویض پمپ کرد؛ قبل از تعویض آن باید ابتدا بلبرینگ، تسمه و پولی پمپ تست شود و در صورتی که این قطعات سالم بودند، آن وقت برای تعویض اویل پمپ اقدام گردد.

۶. یاتاقان

یکی از پر هزینه‌ترین مشکلاتی که می‌تواند برای خودرو به وجود بیاید ایجاد مشکل در یاتاقان است که باعث روشن شدن چراغ روغن می‌شود و حتما باید توسط تعمیرکار تعمیر یا تعویض شود.

افزایش عمر باتری ماشین آموزش عیب یابی ماشین آموزش مکانیک و برق خودرو افزایش عمر موتور ماشین دلایل یاتاقان زدن موتور انواع صداهای ماشین صدای خرخر ماشین از کجاست چرا موتور می کوبد دانستنی های فنی خودرو

جمع بندی

استفاده مداوم از لوازم‌آرایش، هوای آلوده و خواب ناکافی باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصبت سفت کنندگی این کرم‌ها از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

گاهی در دورموتورهای بالا و کم شدن دور موتور، چراغ روغن ماشین، روشن و خاموش می‌شود که حتما باید به آن توجه نمود و سریعا خودرو پارک شود و عیب یابی انجام گیرد.

در واقع باید گفت که روشن شدن و چشمک زدن چراغ روغن ماشین، به منزله‌ی اعلام خطر است و برای مدیریت هزینه‌ها و اتفاق‌های پیش رو حتما باید جدی گرفته شود. راننده گرامی؛ در صورتی که به تازگی قصد خرید باتری برای خودروی خود دارید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب مفید «مقایسه باتری اتمی و باتری اسیدی» را نیز در ستاره بخوانید و سپس تصمیم بگیرید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
8 نظرات
  1. امیر می گوید

    سلام.من هم دقیقا این مشکل رو دارم. استفاده از فیلتر روغن خوب میتونه این مشکل رو خیلی خیلی کم کنه و عقب بندازه.

  2. حامد می گوید

    سلام. من یه پژو ۴۰۵ مدل ۸۸ دارم. چراغ روغن و استپ ماشین بعد از گرم شدن موتور و در حالت درجا چشمک میزد. بعد از تعویض انواع روغن، فیلتر روغن، تعویض فشنگی، تعویض اویل پمپ و در نهایت تعمیر اساسی موتور این مشکل همچنان پابرجا بود. به صورت مقطعی درست میشد ولی دوباره بعد از یه مدت شروع میشد. در نهایت بعد از سه سال این مشکل با روغن بهران پیشتاژ ۲۰۵۰ ( قوطی فلزی قرمز رنگ) و فیلتر روغن ۸ سوراخه سرکان این مشکل حل شد.

    1. Sardar می گوید

      فقط از فیلتر روغن هشت سوراخه سرکان استفاده کنید ، تنها راه حل همین هست و بس….

  3. محسن می گوید

    از آموزش های شما نکات خوبی یاد گرفتم و بعضی مواقع برایم یادآوری شده ،

  4. مجید می گوید

    کی اسم تسمه آورد دلایلی که آورد کاملا صحیحه و فشنگی یکی از دلایل هست آقای مهندس

  5. ابی می گوید

    واقعا مسخرس تسمه هیچ کاری به روشن شدن چراغ روغن نداره امتحان کنید بدون تسمه در ضمن اکثرا فشنگی روغن خراب میشه که چراغ روشن میشه فیش فشنگی روغن رو بردارید ببینید چطور چراغ روغن روشن میشه خواهشا چیزایی که نمیدونید رو الکی نگید من خودم مکانیک هستم. وسلام نامه تمام

    1. محسن شاکرمی می گوید

      پرایدمدل ۸۴ انژکتور چراغ روغنش مدتی خاموش شده وقتی سویچ روبازمیکنم اصلاروشن نمیشه کسی دلیلش میدونه

    2. مهندس ظهیری می گوید

      سلام ـ ببخشید من ۲۰۶ اس دی اتومات دارم مدتی هست ماشین استفاده میکنم کمی گرم میشه ـ در دست انداز و یا سرعت گیر یا ترمز ناگهانی یا گاهی در ترافیک که ماشین درجا کار میکند چراغ روغن و استپ چشمک میزند بردم میکانیکی
      مهر روغن و مهره فشنگی را تعویض کرد باز هم کمی راه رفتم همون اتفاق افتاد به مکانیک اطلاع دادم گفت مشکل اور پمپ
      باید فشارشو از استاندارد ۷رو ۸بزاریم بازم اینجوری شد فرار روغن داره ماشین باس موتور پیاده کنی نظر شما راجب این موضوع چی ممنون میشم راهنمایی کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.