ایرادات سیستم جلوبندی
پروژه ABS و ESP
ماهیت تمامی ABS این است که باعث کنترل تمامی چرخ ها می گردد تا یکسان به صفر برسند تا لیز خورگی نداشته باشیم.
مزیت:هدایت هنگام ترمزگیری، کاهش مسافت ترمزگیری،
پروژه مالتی پلکس:ایجاد سهولت در عیب یابی
برای انتقال سیگنال ها از دو رشته سیم استفاده می شود.
معایب مالتی پلکس : وابستگی کنترل یونیت ها به دستگاه عیب یاب
ایرادات سیستم جلوبندی
1.لاستیک سایی از بیرون یا داخل لاستیک (تنظیم نبودن لاستیک) 2. ساییدگی از دو طرف می تواند از کم بادی لاستیک- 3.تنظیم نبودن زوایای فرمان ،4. ضربه دیدن شاسی خودرو
پله پله شدن آج لاستیک : شکستگی فنر، خستگی و شکم دادن و تنظیم نبودن ارتفاع خودرو
لاستیک از وسط ساییده شود:1.باد زیاد است 2.بر اثر بار زیاد و افتادن در دست انداز (پیچیده شدن لاستیک یعنی از بالانس در می آید.)
خودرو در حین شروع حرکت به یک سمت انحراف پیدا می کند؟
کم بادی لاستیک (تنظیم نبودن فشار باد)، ضربه دیدن کمک فنر (کج شدگی کمک فنر، خرابی بوش و اتصالات جلوبندی)
در هنگام رسیدن به دست انداز نباید ترمز کرد چون باعث کج شدن کمک فنر می شود زیرا خودرو تمایل حرکت به جلو را دارد و چرخ و کمک فنر جا می ماند و باعث عدم تنظیم در زوایا میگردد.
در حین چرخش صدای تق شنیده می شود:
1.شل بودن جعبه فرمان
2.شل بودن اتصالات تلسکوپی فرمان
3.خرابی چپقی سیبک ها
4.خرابی بلبرینگ سر کمک
خرابی بلبرینگ چرخ:
باعث ایجاد صدا و لرزش می شود و همچنین گیجیچرخ می گردد(در زمان ترمز گیری فرمان دل دل میکند.)
خرابی کمک فنر باعث موار زیر می گردد:
1.لاستیک سایی چرخ 2.خرابی فنر ها (باعث پلگی در لاستیک می گردد) 3.خرابی بلبرینگ چرخ ها .سیبک ها.جعبه فرمان
تشخیص خرابی کمک فنر:
1.نشتی روغن 2.کوبش چرخ 3.در هنگام ترمز گیری شیرجه داریم 4.خرابی لاستیک های کمک فنر (عیب مشابه ای با خرابی کمک فنر دارد) (برای روغنکاری آن به همراه سوخت مقداری روغن وارده باک می نمایند)
خاصیت کمک فنر:
جذب ضربه ناگهانی فنر و کنترل فنر تا به آرامی و کنترل شده باز گردد.
خاصیت فنر:
جذب ضربه وارده از طرف زمین و باز پس دادن آن به طور ناگهانی.
یکی از عوامل خرابی می تواند بار زیاد بر روی خودرو باشد
با پریدن کد سوئیچ موتور استارت خورده اما روشن نمی شود (تمام سنسور ها وعملگر ها سالم اند).
منبع انبساط پژو 206:
در سیستم حنک کاری بسته برای کاهش دما اگر سیال از یک مدار وارد یک محفظه بزرگتر گردد باعث کاهش دما می گردد.
طرز ساخت کپسول گاز CNG:
از یک مکعب فلزی که در حالت خمیری است در داخل یک قالب کپسول قرار داده و با دور 7000 دور میچرخانند مکعب فلزی خمیری شکل قالب کپسول را به خود گرفنه ودو سر آن را با جوش گاز جمع می نمایند. اگر دوسر کپسول بوش دار ساخته شود فشار گاز
ورودی آن که در حدود 300 تا 400 بار است باعث ترکیدن کپسول می گردد.
مراحل کار موتور دو زمانه 360 درجه ودر چهار زمانه 760درجه از دوران میل لنگ است.
کارستان