ایران جزء ثروتمند ترین کشورهای جهان

0

برآوردها نشان می‌دهد نزدیک به ۴میلیون ایرانی ثروتی بالای ۱۰۰هزار دلار دارند.

آمار و اقتصاد اقتصاد آمریکا ثروتمندترین کشور جهان ذخایر طلای آمریکا ذخایر طلای ایران قویترین اقتصاد جهان قیمت طلا کل ذخایر طلای جهان مهم ترین اخبار اقتصادی میزان ذخایر طلای آلمان میزان ذخایر طلای ایتالیا میزان ذخایر طلای روسیه میزان ذخایر طلای فرانسه

جدیدترین گزارش کردیت‌سوئیس از توزیع ثروت در دنیا نشان می‌دهد آمریکای‌شمالی ثروتمندترین منطقه جهان و در مقابل، قاره آفریقا فقیرترین جای دنیاست. چین، بالاترین جمعیت با ثروت متوسط را در اختیار دارد و هند در کشورهای فقیر دسته‌بندی می‌شود.

در مورد ایران نیز آماری وجود دارد که تصورات عموم را تایید می‌کند نظیر اینکه ثروتمندان بسیاری در آن زندگی می‌کنند. ایران از نظر تعداد ثروتمند در جایگاه بیستم جهان قرار دارد. نزدیک به ۴‌میلیون نفر در ایران ثروتی بالای ۱۰۰‌هزار دلار دارند و ۱۴۷‌هزار نفر ‌میلیونر حقیقی با مقیاس جهانی در آن هست، یعنی افرادی که ثروتی بیش از یک‌میلیون دلار دارند.

اما آمار خلاف‌تصور عموم این گزارش می‌گوید؛ ایران به‌طور کلی ملتی ثروتمند است. بر اساس آمار کردیت سوئیس هم بر پایه ناخالص تولید که نزدیک ۲۵‌هزار دلار برای هر بزرگسال است و هم برپایه ناخالص ثروت که در سال‌۲۰۲۱، رقمی بالاتر ۳۹‌هزار دلار برای هر بزرگسال گزارش شده است، ایران، مجموعا و در سطح جهان کشوری در گروه کشورهای با درآمد بالاتر از متوسط محسوب می‌شود.

دنیای اقتصاد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.