کباب حسینی با سینه مرغ یا بوقلمون

0

کباب حسینی یک کباب سنتی ایرانی است و از زمان‌های بسیار قدیم طبخ می‌شده است. در گذشته برای درست کردن کباب حسینی به جای سیخ چوبی، از چوب درخت انار استفاده می‌کردند.

طرز تهیه انواع کباب طرز تهیه کباب حسینی طرز تهیه کباب مرغ آشپزی ساده سریع آموزش غذای مجلسی آموزش غذای خوشمزه مجله آشپزی کتاب آشپزی طرز تهیه کباب خوشمزه

کباب حسینی به روش‌های مختلفی پخته می‌شود؛ با گوشت گوسفندی، گوشت گوساله، گوشت چرخ کرده و گوشت بوقلمون یا مرغ. کباب حسینی مشهدی و هندی از انواع مشهور کباب حسینی محسوب می‌شوند. دراین بخش طرز تهیه کباب حسینی با گوشت سینه مرغ یا بوقلمون را بخوانید.

 

مواد لازم برای ۴ نفر تا ۶ نفر

سینه مرغ خرد شده:  ۱ کیلوگرم

پیاز: ۲ عدد متوسط

زعفران دم‌کرده غلیظ: نصف لیوان

رب گوجه‌فرنگی: ۲ قاشق چای‌خوری

نمک و فلفل و زردچوبه و آبلیمو : به مقدار لازم

گوجه‌فرنگی خرد شده یا گوجه گیلاسی: به مقدار لازم

هویج حلقه‌حلقه شده و فلفل دلمه‌ای: به مقدار لازم

سیخ چوبی به تعداد

 

طرز تهیه

مرحله اول

ابتدا سینه مرغ خردشده را با پیاز، نمک، زعفران، آب لیمو، زردچوبه و فلفل خردشده به مدت ۳ الی ۴ ساعت مزه‌دار می‌کنیم. سپس قطعات مرغ را با کمی روغن سرخ می‌کنیم.

مرحله دوم

بعد از سرخ‌کردن سینه مرغ، آنها را به ترتیب در سیخ‌های چوبی قرار می‌دهیم؛ البته ترتیب در دست شماست و به سلیقه شما بستگی دارد؛ اما باید آن را رعایت کنید. توجه داشته باشید که ابتدا نباید گوجه‌فرنگی را در سیخ بگذارید.

مرحله سوم

سپس پیاز متوسط ​​را رنده کرده و با کمی روغن در ماهی‌تابه سرخ کنید و ۱ قاشق رب به آن اضافه کنید. البته استفاده از رب هم اختیاری است. سپس نمک و زردچوبه را به آن اضافه کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله، سیخ‌ها را داخل تابه قرار دهید. سپس نصف لیوان آب زعفران اضافه کرده و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا خوب بپزد. پس از گذشت نیم ساعت، گوجه‌فرنگی‌ها را به سیخ‌ها اضافه کنید و اجازه دهید تا گوجه‌ها بپزند. در آخر، مقداری فلفل سیاه به دلخواه روی جوجه‌ها بریزید. به جای گوشت مرغ از گوشت سینه بوقلمون به همین روش هم می‌توانید استفاده کنید. کباب حسینی مرغ را مثل کوبیده مرغ یا جوجه کباب با برنج سرو کنید.

منبع : کوروش

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.