رشد ۲۱.۹ درصدی صنعت خودرو و قطعات در نیمه اول ۱۴۰۱

0

سخنگوی وزارت صمت گفت: صنعت خودرو و قطعات در نیمه امسال به رکورد رشد ۲۱.۹ درصدی رسید.

امید قالیباف گفت: بالاترین نرخ رشد در بین بخش‌های مختلف اقتصاد در ۶ ماهه امسال به بخش خودرو و قطعات با حدود ۲۲ درصد رشد تعلق دارد و بعد از آن ماشین‌آلات و تجهیزات با ۱۶.۲ درصد رشد در رتبه دوم قرار می‌گیرد.

سخنگوی وزارت صمت بیان داشت: صنعت خودرو و قطعات در نیمه امسال به رکورد رشد ۲۱.۹ درصدی رسید.

وی  افزود: در مورد صنعت خودرو و قطعات رشد شهریور امسال نسبت به مرداد( ماه قبل) ۱۱.۵ درصد بود که نشان می‌دهد، تولید خودرو در مسیر درست و افزایشی قرار دارد.

سخنگوی وزارت صمت  اظهار داشت: شرکت‌های صنعتی بورسی در آخر شهریور امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۵ درصد رشد مثبت داشتند که رشد ۵.۱ درصدی ۳ ماهه در گزارش مرکز آمار ایران را تایید می‌کند.

مشاور وزیر صمت گفت: گروه فلزات اساسی نیز در آخر شهریور امسال نسبت به سال قبل ۹.۴ درصد رشد داشت که این رشد نسبت به ماه قبل ( مرداد) ۱۱ درصد محاسبه شده است.

قالیباف با اشاره به اینکه رشد بالای صنعتی عمدتا در صنایع بزرگ اتفاق افتاده است، بیان داشت: صنایع کوچک و متوسط در نیمه ۱۴۰۱ رشد ۱.۹ درصدی داشتند که نسبت به رشد ۶ درصدی صنایع بزرگ کمتر است.

وی در مورد شاخص فروش شرکت‌های معدنی بورسی نیز اظهار داشت: این شاخص در آخر شهریور امسال نسبت به سال قبل ۵۸.۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

شرکت‌های صنعتی بورسی ۲۸۰ شرکت را شامل می‌شود که حدود ۵۰ درصد بخش صنعت را شامل می‌شوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.