تویوتا GR86 سوپراسپرت جذاب +عکس

0

تویوتا GR86 از همان بدو معرفی تاکنون جزو محبوب‌ترین خودروها برای صنعت تیونینگ بوده و به تازگی شرکت آدرو ADRO یک کیت بدنه کامل را برای این خودروی دوست‌داشتنی تدارک دیده است.

کیت شرکت آدرو شامل گلگیرهای بسیار پهن و سپرهای سفارشی خواهد بود. GR86 به‌طور ویژه موردتوجه تیونرهای ژاپنی قرار دارد و کیت ظاهری آدرو را می‌توان جزو گیراترین و مخوف‌ترین پکیج‌های تیونینگ ظاهری برای این خودرو دانست. در واقع این کیت ارتقای ظاهری شبیه رندرهای عجیب و خاصی است که هر از گاهی در فضای مجازی دیده می‌شوند

در بخش جلوی تویوتا GR86 می‌توانیم دماغه‌ای تیزتر و کم ارتفاع‌تر را ببینیم که با ورودی‌های بزرگ سپر برجسته می‌شوند. به این موارد باید اسپلیتر یکپارچه را اضافه کنیم که فاصله چندانی با سطح زمین ندارد. سپر جلو هم با گلگیرهای بسیار پهن همراه شده است تا فاصله اضافی بین چرخ ها را پوشش دهد. رکاب‌های جانبی و گلگیرهای دارای پرچ‌ها و پیچ‌های مشهود در نمای جانبی جزو دیگر موارد قابل‌ذکر هستند. بال عقب چشمگیر نیز از فیبر کربن ساخته شده و با دیفیوزری متمایز همراه می‌شود. یکی دیگر از بخش‌های کیت بدنه آدرو برای این خودرو رینگ‌های افترمارکتی و سیستم تعلیق بادی است.

این کیت بدنه از پلیمر تقویت شده با فیبر و فیبر کربن تولید می‌شود و کار تکمیل آن با دست بیش از ۴۰ ساعت زمان می‌برد. کار طراحی کیت آدرو در کالیفرنیا کامل می‌شود اما فرایند ساخت آن در کشور کره انجام خواهد شد. کار توسعه این قطعات با اسکن سه‌بعدی تویوتا GR86 شروع می‌شود تا با این کار بتوان قطعات اضافی را نیز روی خودرو نصب نمود.

عملکرد آئرودینامیکی این پکیج با استفاده از تحلیل CFD بررسی می‌شود. اسکات بیتون یکی از مدیران آدرو می‌گوید کیت بدنه این شرکت ۹۰ کیلوگرم داون فورس بیشتری را نسبت به نسخه استاندارد خودرو تولید می‌کند و البته ۱۱۳ کیلوگرم به وزن خودرو اضافه خواهد کرد.

این تیونر تغییری در شاسی یا پرفورمنس تویوتا ایجاد نمی‌کند بنابراین افرادی که خواهان بهبود قدرت ۲۲۸ اسبی پیشرانه ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی هستند باید به دنبال تیونر دیگری باشند. تویوتا GR86 آدرو در نمایشگاه سما امسال به نمایش درخواهد آمد. در همین ماه پیش‌فروش کیت نیز با قیمت ۴۷۵۰ دلار شروع می‌شود. کیت یاد شده علاوه بر تویوتا روی سوبارو BRZ نیز قابل‌نصب است تا مشتریان زیادی بتوانند از آن استفاده کنند.

منبع:پدال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.