تفاوت‌های ساینا و ساینا S در چیست؟

0

ساینا S در کارخانه ۴۵ میلیون گران‌تر از ساینا دنده‌ای فروخته می‌شود. این اختلاف در بازار آزاد به کمتر از ۱۰ میلیون می‌رسد.

قیمت ساینا S در کارخانه تقریبا ۱۷۰ میلیون است و سایپا نسخه معمولی آن را نزدیک ۱۲۵ میلیون تومان می‌فروشد. اختلاف ۴۵ میلیون تومانی ساینا معمولی و ساینا S در کارخانه، در بازار آزاد به کمتر از ۱۰ میلیون تومان می‌رسد. خرید ساینا S در بازار آزاد الان حدود ۲۱۴ میلیون تومان هزینه دارد و فروشنده‌های ساینا دنده‌ای با رقم ۲۰۶ میلیون تومان برای این خودرو دنبال مشتری می‌گردند. مقایسه ساینا S و ساینا دنده‌ای نشان می‌دهد مشخصات فنی آن‌ها تفاوتی ندارد و سایپا، اضافه شدن چراغ‌های دی‌لایت، طراحی مجدد جلوپنجره و صفحه کیلومتر جدید را جزو آپشن‌های ساینا S معرفی کرده است.

قیمت ساینا S ساینا se مشخصات ساینا S معایب و مزایای ساینا S مقایسه ساینا S محصولات جدید سایپا مقایسه ساینا تازه های خودرو در ایران معرفی خودرو

مقایسه قیمت ساینا و ساینا S در کارخانه

قیمت ساینا S در کارخانه تقریبا ۴۵ میلیون تومان بیشتر از ساینا معمولی است. ظرف ماه‌های گذشته ساینا S با قیمت ۱۶۹ میلیون و ۸۳۱ هزار تومان در طرح‌های پیش‌فروش سایپا عرضه شده و این رقم برای ساینا دنده‌ای ۱۲۴ میلیون و ۷۲۵ هزار تومان بوده است. رقم تقریبی ۱۶۹ میلیون تومان ساینا S این محصول را بعد از شاهین، کوییک پلاس اتومکاتیک و پراید وانت پلاس به چهارمین محصول گران‌قیمت سایپا در کارخانه تبدیل کرده است. از آن طرف قیمت ۱۲۴ میلیون تومانی ساینا دنده‌ای، فقط از ارزش تیبا صندوقدار -۱۲۴ میلیون تومان- کمتر است.

قیمت ساینا دنده‌ای و ساینا S در کارخانه

ساینا دنده‌ای ۱۲۴ ملیون و ۷۲۵ هزار تومان
ساینا S ۱۶۹ میلیون و ۸۳۱ هزار تومان

 

مقایسه قیمت ساینا و ساینا S در بازار آزاد

قیمت ساینا و ساینا S در کارخانه کمی بیش از ۴۵ میلیون فاصله دارد، اما این اختلاف در بازار آزاد به کمتر از ۱۰ میلیون تومان می‌رسد. ساینا دنده‌ای که با قیمت ۱۲۴ میلیون و ۷۲۵ هزار تومان در کارخانه عرضه می‌شود در بازار آزاد تقریبا ۲۰۶ میلیون تومان ارزش دارد. ساینا S نیز درحالی با رقم ۲۱۴ میلیون تومان در بازار آزاد دست به دست می‌شود، که ارزش آن در کارخانه ۱۶۹ میلیون و ۸۳۱ هزار تومان است. به‌این ترتیب اختلاف قیمت ساینا و ساینا S در بازار آزاد الان معادل هشت میلیون تومان است. به این ترتیب حاشیه سود خرید و فروش ساینا دنده‌ای چیزی نزدیک ۶۵ درصد است، اما این رقم برای ساینا S معادل ۲۵ درصد برآورد می‌شود.

 

قیمت ساینا دنده‌ای و ساینا S در بازار

ساینا دنده‌ای ۲۰۶ میلیون تومان
ساینا S ۲۱۴ میلیون تومان

مقایسه مشخصات فنی ساینا و ساینا S

مقایسه ساینا و ساینا S نشان می‌دهد از نظر فنی تفاوتی بین آن‌ها وجود ندارد. سایپا سال ۹۵ ساینا را با پیشرانه M۱۵ یورو چهار روانه بازار کرد و چهار سال بعد از همین موتور در طراحی ساینا S استفاده شد. حجم موتور ساینا S و ساینا ۱.۵ لیتر است و این پیشرانه می‌تواند حداکثر گشتاور ۱۲۸ نیوتن‌متر و توانی معادل ۸۷ اسب‌بخار تولید کند. گیربکس پنج دنده دستی و شتاب ۱۲.۸ ثانیه‌ای، از مشخصات فنی هر دو مدل محسوب می‌شود. راننده ساینا و ساینا S می‌توانند نهایتا با سرعت ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت حرکت کنند. مصرف سوخت ترکیبی هر دو مدل نیز هفت لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود. وزن هزار و ۵۰ کیلویی و باک ۴۱ لیتری بنزین هم نقطه مشترک بعدی ساینا و ساینا S به‌شمار می‌رود.

مقایسه امکانات ساینا و ساینا S

ساینا S سال ۹۹ یعنی چهار سال بعد از عرضه ساینا دنده‌ای روانه بازار شد. اضافه شدن چراغ‌های دی‌لایت و اتولایت، طراحی مجدد چراغ‌های جلو و عقب و جلوپنجره جدید که قاب استیل دارد بخشی از امکانات ساینا S نسبت به ساینا دنده‌ای محسوب می‌شود. رینگ آلومینیومی جدید که البته سفارشی است، کنار فرمان جدید و صفحه کیلومتر جدید هم بخشی از امکانات ساینا S است.

منبع:فرارو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.