۱۵ واقعیت از جام جهانی فوتبال

0

در مطلب زیر قصد داریم شما را با ۱۵ واقعیت جالب در مورد جام جهانی فوتبال آشنا کنیم.

جام جهانی پربیننده‌ترین رویداد تلویزیونی است که حتی مسابقات المپیک را تحت تاثیر قرار داده است. بر طبق گزارش‌هایی که ارائه شده و همچنین، تحقیقاتی که انجام شده است، تقریبا از هر نه نفر روی زمین، یک نفر بازی فینال جام جهانی ۲۰۰۶ را تماشا کرده است. در حال حاضر، مسابقات جام جهانی شاهد رقابت ۳۲ تیم فوتبال برای کسب قهرمانی است. در سال ۲۰۱۰، ۲۰۴ تیم برای احراز شرایط شرکت در جام جهانی با یکدیگر رقابت کردند. اگر شما نیز به فوتبال و به‌خصوص مسابقات فوتبال جام جهانی علاقه‌مندید در ادامه با ما همراه باشید تا با ۱۵ واقعیت جالب در مورد جام جهانی فوتبال آشنا شوید.

جام جهانی توسط فیفا برگزار می‌شود

اخبار قطر سعود ملی پوشان به جام جهانی تیم های حاضر در جام جهانی روسیه مهم ترین اخبار ورزشی قرعه کشی جام جهانی قطر بهترین فوتبالیست های دنیا تیم های سعود کننده به قطر

فیفا (FIFA) مخفف Fédération Internationale de Football Association است. این سازمان که بازی‌های بین‌المللی فوتبال زنان و مردان را مدیریت می‌کند، در سال ۱۹۰۴ تاسیس شد. در حال حاضر، ۲۰۹ کشور عضو این سازمان هستند. بنابراین، جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نیز توسط فیفا برگزار می‌شود.

برزیل در تمام دوره‌های جام جهانی بازی کرده است

حقایقی که در مورد جام جهانی وجود دارد نشان می‌دهد که برزیل تنها کشوری است که از زمان شروع این رقابت‌ها در هر تورنومنت جام جهانی بازی کرده است. علاوه بر این، این کشور تاکنون دو بار میزبان جام جهانی بوده و نقش قابل‌توجهی در تاریخ فوتبال ایفا کرده است. از سوی دیگر، برزیل ۱۱ بار در جمع چهار تیم برتر قرار گرفته است.

جام جهانی در سال‌های ۱۹۴۲ و ۱۹۴۶ برگزار نشد

ممکن است برایتان جالب باشد که بدانید جنگ جهانی دوم باعث شد دوره‌های چهار و پنجم جام جهانی برگزار نشود. پس از جنگ، بریتانیا که این سازمان را در سال ۱۹۲۰ ترک کرده بود، دوباره عضو فیفا شد. در این زمان، اروگوئه نیز مجددا به مسابقات جام جهانی پیوست.

آماده شدن برای جام جهانی از سال‌ها قبل آغاز می‌شود

اگرچه مسابقات جام جهانی هر چهار سال یک‌بار برگزار می‌شود، اما مسابقات مقدماتی آن اغلب از دو تا سه سال قبل از آن آغاز می‌شود. ازآنجایی‌که گاهی بیش از ۲۰۰ کشور متقاضی شرکت در رقابت‌های جام جهانی هستند، لازم است قبل از آن مسابقاتی مقدماتی برگزار شود تا درنهایت، ۳۲ تیم در مسابقات جام جهانی با یکدیگر رقابت کنند. مسابقات مقدماتی جام جهانی بر اساس قاره انجام می‌شوند. از سوی دیگر، تیم میزبان به‌صورت خودکار وارد رقابت‌ها می‌شود و بنابراین، نیازی به شرکت در مسابقات مقدماتی ندارد.

جام جهانی فوتبال زنان در سال ۱۹۹۱ آغاز شد

حقایق جام جهانی به ما می‌گوید که فیفا برای اولین بار توانست در سال ۱۹۹۱ جام جهانی فوتبال زنان را برگزار کند. اولین میزبان جام جهانی فوتبال زنان، چین بود که در این دوره از رقابت‌ها تیم ایالات متحده آمریکا توانست جام را به خانه ببرد. تاکنون، ایالات متحده آمریکا و آلمان هر کدام دو بار قهرمان جام جهانی فوتبال زنان شده‌اند.

جام جهانی ۲۰۰۲ اولین بار در آسیا برگزار شد

اولین جام جهانی‌ای که در آسیا برگزار شد در سال ۲۰۰۲ بود. در این سال همچنین برای اولین بار جام جهانی دو میزبان داشت که کره جنوبی و ژاپن بودند. هشت سال بعد، آفریقای جنوبی اولین کشوری در آفریقا شد که میزبان جام جهانی بود و به همین دلیل، توانست به‌شدت موردتوجه قرار گیرد.

کشور میزبان جام جهانی توسط کمیته اجرایی فیفا تعیین می‌شود

در حال حاضر، کمیته اجرایی فیفا کشور میزبان جام جهانی را انتخاب می‌کند. کشور‌های علاقه‌مند به میزبانی جام جهانی، توافقنامه‌ای را ارسال می‌کنند که شامل جزئیات مربوط به کشور خود، اطلاعاتی در مورد پیشنهادات قوی و همچنین، فرم‌های پرشده می‌شود. سپس، کمیته اجرایی فیفا از این کشور‌ها بازدید می‌کند و با رای‌گیری تصمیم می‌گیرند که افتخار میزبانی مسابقات را به کدام کشور اعطا کنند. این تصمیم‌گیری ممکن است تا هشت سال قبل از برگزاری مسابقات انجام شود.

آلمان بیشترین گل را در جام جهانی به ثمر رسانده است

آلمان در دوره‌های مختلف جام جهانی، خود را به‌عنوان یک رقیب شگفت‌انگیز نشان داده است. آن‌ها چهار قهرمانی در جام حذفی، بیشترین بازی‌های فینال و همچنین، بیشترین بازی‌های نیمه‌نهایی را تجربه کرده‌اند. بنابراین، تعجبی ندارد که آلمان با ۱۰۶ بازی توانسته است رکورد بیشترین تعداد بازی‌ها در جام جهانی را ثبت کند. در این صورت، منطقی است که آلمان بیشترین گل را در مسابقات جام جهانی زده باشد. بهترین گلزن این مسابقات نیز میروسلاو کلوزه آلمانی بوده است.

به بازیکنان جام جهانی ۶ جایزه ارائه می‌شود

به بهترین بازیکنان فوتبال جام جهانی، شش جایزه داده می‌شود. جایزه بهترین بازیکن، توپ طلا نام دارد. توپ نقره و توپ برنز نیز به‌ترتیب به بازیکنان دوم و سوم داده می‌شود. به بهترین گلزن مسابقات، کفش طلا اهدا می‌شود. کفش نقره و برنز نیز به گلزن‌های دوم و سوم اهدا می‌شود. بهترین دروازه‌بان نیز جایزه دستکش طلایی را دریافت می‌کند. بهترین بازیکن جوان هم از میان بهترین فوتبالیست‌های ۲۱ ساله یا کمتر انتخاب می‌شود.

جاست فونتین رکورد بیشترین تعداد گل را در یک تورنومنت ثبت کرده است

اگرچه جاست فونتین چهارمین بازیکن ازنظر تعداد گل جام جهانی در تاریخ است، اما ۱۳ گلی که او را در این رتبه قرار داد، همگی در یک دوره از جام جهانی به ثمر رسیدند.

هند از جام جهانی کنار گذاشت، زیرا نباید پابرهنه بازی می‌کرد

هند برای بازی در جام جهانی ۱۹۵۰ واجد شرایط بود، اما درنهایت، از مسابقات انصراف داد. آن‌ها اجازه نداشتند که پابرهنه به زمین بازی بیایند، اما آن‌ها تا آن زمان تنها به این صورت تمرین کرده بودند.

فقط ۸ کشور تاکنون توانسته‌اند قهرمان جام جهانی شوند

تا به امروز، تنها ۸ کشور قهرمانی جام جهانی را کسب کرده‌اند. این در صورتی است که تاکنون ۲۰ تورنومنت جام جهانی برگزار شده است. این کشور‌ها شامل ایتالیا، برزیل، اسپانیا، آلمان، انگلیس، فرانسه، آرژانتین و اوروگوئه می‌شوند.

میروسلاو کلوزه بزرگترین گلزن جام جهانی است

میروسلاو کلوزه با ۱۶ گل در دوران حضور خود در جام جهانی، توانسته است بیشترین گل را در تاریخ جام جهانی به ثمر برساند. این بازیکن در سال‌های ۲۰۰۲، ۲۰۰۶، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ برای آلمان بازی کرده است. او در سال ۲۰۱۴ توانست رکورد گلزنی رونالدو را بشکند و باعث قهرمانی تیم کشورش در جام جهانی شود.

پله بیشترین قهرمانی را در جام جهانی تجربه کرده است

پله که یک فوتبالیست مشهور و بهترین بازیکن قرن بیستم است، بیشترین مدال قهرمانی جام جهانی را به گردن خود آویخته است. این بازیکن برزیلی در مسابقات جام جهانی ۱۹۵۸، ۱۹۶۲ و ۱۹۷۰، قهرمانی تیم کشورش را تجربه کرد.

کاپ ژول ریمه از سال ۱۹۸۳ مفقود شده است

متاسفانه، کاپ ژول ریمه در سال ۱۹۸۳ از کشور برزیل به سرقت رفت و از آن زمان مفقود شده است. سیزده سال بعد نیز جام نقره استرلینگ که روکش طلا داشت دزدیده شد. برخی بر این باورند که این جام‌ها ذوب شده‌اند، زیرا دیگر اثری از آن‌ها مشاهده نشده است.

درنهایت، اگر به فوتبال علاقه‌مندید و از تماشای رقابت‌های جام جهانی لذت می‌برید، ممکن است دانستن واقعیت‌هایی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد برای شما بسیار جالب باشد و حتی باعث شود که از تماشای مسابقات بیشتر لذت ببرید. حتی می‌توانید این واقعیت‌ها را با دوستان و اعضای خانواده خود به اشتراک بگذارید و به افزایش آگاهی دیگران کمک کنید.

منبع: روزیاتو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.