درب‌ های جانبی خودرو (درب جلو و عقب)

0

سخت ‎ترین قسمت طراحی یک خودرو، طراحی بدنه آن است و درب جلو و سمت راننده که درب جلو چپ هم به آن گفته می شود در خودرو جزو قطعات بدنه خودرو محسوب می‌شود ، درب، علاوه بر ورودی سرنشین ، زیبایی خودرو و ایمنی سرنشینان ، برای زیبایی نمای داخلی خودرو نیز بسیار کاربرد دارد . پنل بیرونی یا پوسته درب بخش قابل مشاهده درب است و با چندین نقطه جوش به یک قاب درب متصل شده است.

درب‌های جانبی (درب جلو سمت چپ)

سخت‎ترین قسمت طراحی یک خودرو، طراحی بدنه آن است.درب خودرو جزو قطعات بدنه خودرو محسوب می‌شود ، درب، علاوه بر ورودی سرنشین ، زیبایی خودرو و ایمنی سرنشینان ، برای زیبایی نمای داخلی خودرو نیز بسیار کاربرد دارد .پنل بیرونی یا پوسته درب بخش قابل مشاهده درب است و با چندین نقطه جوش به یک قاب درب متصل شده است.

مشخصات عملکردی و استانداردی قطعه :

دربهای خودرو به تنهایی عملکردی ندارند ولی برخی قطعات و مکانیزم‌های خودرو مثل شیشه و شیشه بالابر، قفلهای برقی / مکانیکی، کلیدهای کنترل شیشه بالابر و آینه و دسته سیم و تزئینات مثل رودری به روی آن نصب می‎گردد.
روی قطعات بدنه سوراخ‌ها و شیارهایی قرار دارد که محل نصب قطعات فوق است. محل و ابعاد این سوراخ و شیارها بسیار مهم هستند.
شکل، فرم و ابعاد بسیار مهم هستند بنابراین برای ساخت این قطعات از ورقهای کششی با کیفیت بالا ، و قالبها و دستگاه‌های بسیار گران قیمت استفاده شده است. جهت جلوگیری از ایجاد سر و صدای اضافی، از موادی به نام سیلر برای درزگیری قطعات استفاده می‌شود. جنس این سیلر باید به نحوی باشد که در طول مدت استفاده خشک و کنده نشوند.

• مطابق استانداردهای اعلام شده از سوی شرکت ایران خودرواز آنجائیکه قطعات بدنه عمدتاً فلزی هستند ، لذا باید مقاومت خوبی در برابر زنگ‎زدگی داشته باشند. به این منظور یک لایه رنگ آستری  با تکنولوژی پیچیده‌ای به نام ED   (Electro Deposition)  روی آن قرار می‎گیرد و سپس روی این لایه را رنگ کرده و در کوره، پخت رنگ و آستری در شرایط کنترل شده انجام می‌شود. یکنواختی ضخامت رنگ، کیفیت و ظاهر خوب، پوشش دهی قطعات با اشکال پیچیده، امکان تولید انبوه در تولید پیوسته، پایین بودن درصد ضایعات رنگ و میزان خروج مواد فرار و نا چیز بودن خطر آتش سوزی در حین پوشش دهی از مزایای دیگر استفاده از روش غوطه وری الکتریکی یا همان ED است.
•    لایه آستری و رنگ خودرو باید از چسبندگی، ضخامت و استحکام لازم برخوردار باشند تا علاوه زنگ‎زدگی، حتی با برخورد شن و ماسه،  و یا خم شدن به راحتی کنده نشود.  یکنواختی ضخامت رنگ، کیفیت و ظاهر خوب، پوشش دهی قطعات با اشکال پیچیده

•    استفاده از ورق‌های فولادی مرغوب
•    سیلر کاری دقیق جهت جلوگیری از سر و صدا
•     وزن دقیق قطعه
•    انجام آزمون‌های کنترل کیفی قبل از خرید و به صورت دوره‌ای در طول مدت قرارداد.
•    تحت کنترل داشتن فرایند ساخت نظارت دقیق بر تولید و بسته بندی
•    بازرسی محموله قبل از دریافت
•    بسته بندی ، شرایط نگهداری و حمل نقل قطعه مطابق با استانداردهای شرکت ایساکو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.