درب منبع انبساط آب رادیاتور

3

درب رادیاتور و درب منبع انبساط آب رادیاتور، وظیفه یکسانی بر عهده دارند. با تغییر تکنولوژی سیستم خنک کننده، منبع انبساط آب رادیاتور به سیستم اضافه شد و وظیفه درب رادیاتور به درب منبع انبساط منتقل گردید.

تست درب رادیاتور تعویض درب رادیاتور پژو 206 تعویض درب رادیاتور پژو 405 تعویض درب رادیاتور سمند درب رادیاتور پراید خرابی درب رادیاتور پراید نحوه باز کردن درب رادیاتور وظیفه درب رادیاتور دلایل جوش اوردن خودرو جلوگیری از جوش آوردن موتور جوش آوردن خودرو جوش آوردن کوییک دلیل جوش آوردن ماشین دلایل جوش آوردن 206 دلایل جوش آوردن پژو پارس علت جوش آوردن پژو 405 مجله مکانیک آموزش نکات فنی خودرو دانستنی های فنی خودرو

یکی از قطعات مهم سیستم خنک کننده موتور، درب رادیاتور نام دارد که شامل 2 سوپاپ است و هدف از تعبیه آن، ذخیره مواد خنک کننده و اطمینان از تحت کنترل ماندن فشار آب رادیاتور است. این قطعه روی رادیاتور و یا روی منبع انبساط آب رادیاتور بسته می‌شود.

فضای داخلی رادیاتور تحت فشار است و این فشار به کمک درب آن کنترل و نگهداری می‌شود در غیر این صورت، ممکن است ماشین شما بیش از حد گرم شود و رادیاتور آن آسیب جدی ببیند. درب رادیاتور به اندازه خود رادیاتور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید همواره نسبت به سالم بودن آن، اطمینان داشته باشید.

درب رادیاتور

تست درب رادیاتور تعویض درب رادیاتور پژو 206 تعویض درب رادیاتور پژو 405 تعویض درب رادیاتور سمند درب رادیاتور پراید خرابی درب رادیاتور پراید نحوه باز کردن درب رادیاتور وظیفه درب رادیاتور دلایل جوش اوردن خودرو جلوگیری از جوش آوردن موتور جوش آوردن خودرو جوش آوردن کوییک دلیل جوش آوردن ماشین دلایل جوش آوردن 206 دلایل جوش آوردن پژو پارس علت جوش آوردن پژو 405 مجله مکانیک آموزش نکات فنی خودرو دانستنی های فنی خودرو

درب رادیاتور و درب منبع انبساط آب رادیاتور، وظیفه یکسانی بر عهده دارند. با تغییر تکنولوژی سیستم خنک کننده، منبع انبساط آب رادیاتور به سیستم اضافه شد و وظیفه درب رادیاتور به درب منبع انبساط منتقل گردید.
یکی از قطعات مهم سیستم خنک کننده موتور، درب رادیاتور نام دارد که شامل 2 سوپاپ است و هدف از تعبیه آن، ذخیره مواد خنک کننده و اطمینان از تحت کنترل ماندن فشار آب رادیاتور است.

این قطعه روی رادیاتور و یا روی منبع انبساط آب رادیاتور بسته می‌شود. فضای داخلی رادیاتور تحت فشار است و این فشار به کمک درب آن کنترل و نگهداری می‌شود در غیر این صورت، ممکن است ماشین شما بیش از حد گرم شود و رادیاتور آن آسیب جدی ببیند.
درب رادیاتور به اندازه خود رادیاتور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید همواره نسبت به سالم بودن آن، اطمینان داشته باشید.

مشخصات عملکردی و استانداردی قطعه :

خرابی درب رادیاتور درب رادیاتور پراید نحوه باز کردن درب رادیاتور تست درب رادیاتور تعویض درب رادیاتور پژو 206 تعویض درب رادیاتور پژو 405 تعویض درب رادیاتور سمند اپلیکیشن عیب یابی خودرو آموزش عیب یابی خودرو
وظیفه اصلی درب رادیاتور کنترل جریان و فشار مایع خنک کننده در مدار سیستم خنک کننده موتور است. این قطعه معمولاً از جنس فولاد ضد زنگ مرغوب     ( Stainless Steel) و یا پلاستیک مقاوم به تغییر شکل در برابر حرارت و مواد شیمیایی (پلی آمید) ساخته می‌شود.
استفاده از مواد پلی آمید این مزیت را دارد که اولاً مراحل ساخت قطعه ساده‌تر شده و ثانیاً قیمت قطعه با حفظ خواص عملکردی، فیزیکی و مکانیکی، ارزان‌تر خواهد شد. جهت استحکام بیشتر قطعه، باید حدود %30 الیاف شیشه ( Glass Fiber) در مواد پلی آمید وجود داشته باشد.
مقدار فشار باز شدن سوپاپ رادیاتور بر اساس طراحی موتور تعیین می‌شود. فشار عملکردی سوپاپ (مقدار فشار باز شدن سوپاپ) باید روی در رادیاتور مشخص شده باشد. استفاده از مایع خنک کننده ایساکو با آب مقطر یا آب با سختی پائین، عملکرد و دوام این قطعه و کلاً سیستم خنک کننده را بهبود می‎بخشد.

تست درب رادیاتور تعویض درب رادیاتور پژو 206 تعویض درب رادیاتور پژو 405 تعویض درب رادیاتور سمند درب رادیاتور پراید خرابی درب رادیاتور پراید نحوه باز کردن درب رادیاتور وظیفه درب رادیاتور دلایل جوش اوردن خودرو جلوگیری از جوش آوردن موتور جوش آوردن خودرو جوش آوردن کوییک دلیل جوش آوردن ماشین دلایل جوش آوردن 206 دلایل جوش آوردن پژو پارس علت جوش آوردن پژو 405 مجله مکانیک آموزش نکات فنی خودرو دانستنی های فنی خودرو

چنانچه درب رادیاتور یا درب مخزن انبساط مسدود شود، وظیفه خنک کردن موتور انجام نشده و اصطلاحاً موتور جوش می‌آورد که در وهله اول باعث سوختن واشر سرسیلندر، و در ادامه آسیب به موتور وارد می‌شود.
چنانچه دمای موتور از حد استاندارد خود بالاتر نمی‌رود و یا سطح مخزن مایع خنک کننده منبع انبساط در محدوده تعریف شده قرار دارد، از باز و بسته کردن درب رادیاتور یا مخزن انبساط خودداری کنید تا آب بندی آن از بین نرود.
هم چنین هنگامی که موتور گرم است، به دلیل اینکه مایع درون سیستم خنک کننده داغ و تحت فشار است، از باز کردن آن جداً خودداری کنید تا موجب سوختگی دست و صورت نشود.

ایرادات احتمالی و قطعی استفاده از قطعات غیر استاندارد :

•    عدم گارانتی و ضمانت قطعه
•    رسوب گرفتن روی اجزاء درب رادیاتور و اختلال در عملکرد
•    آسیب به واشر سر سیلندر
•    آسیب به موتور

ممکن است شما دوست داشته باشید
3 نظرات
  1. اصفهانی می گوید

    شورای نگهبان، نادانسته وناخواسته، بستر سازهمه نابسامانی‌هااست.

  2. محمد می گوید

    سلام چرا کنم پژو ۴۰۵ موتور ۱۸۰۰واشر نزند

  3. عباس شاهمرادی 09191235978 می گوید

    با سلام. مطلب خوبی را منتشر نمودید لیکن این موضوع بصورت ناقص بیان شده و به سیستم های دیگر اشاره نشد در صورت تمایل اینجانب مایل هستم با کارشناسان شما مذاکره کنم. با تشکر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.