با دیاگ چه مشکلاتی از خودرو حل می شود؟

1

رفع ایرادات خودرو توسط دیاگ

آموزش نصب چراغ هدلایت پایه لامپ هدلایت تفاوت هدلایت و زنون نصب لامپ هدلایت پراید نصب لامپ هدلایت پژو پارس آموزش برق خودرو آموزش برق پژو 206 آموزش برق و انژکتور خودرو آموزش تعویض لامپ تویوتا کمری تعویض لامپ پژو پارس تعویض لامپ دنا آموزش نصب لامپ زنون انواع لامپ خودرو Diag دیاگ چیست آموزش دیاگ آموزش پاک کردن خطا با دیاگ آموزش تعمیر خودرو

دیاگ وسیله و نرم افزاری می باشد که با استفاده از آن می توانید ایرادات خودروی خود را بشناسید و به رفع آنها اقدام کنید. امروزه بیشتر تعمیرگاه ها دارای این ابزار هستند و هنگامی که نمی توان مشکل اتومبیل را متوجه شد می بایست از دیاگ استفاده کرد. دیاگ خودرو بر روی یک سیستم نصب می شود و در واقع یک نرم افزار است، این نرم افزار تمام سیستم های خودرو را در بر میگیرد و می توانید مشکلات اتومبیل را در آن پیدا کنید.

دیاگ هر خودرو با خودروی دیگر تفاوت دارد، این نرم افزار در تعمیرگاه ها استفاده می شود و کمک بسیار بزرگی به تعمیرکاران میکند.

هرگاه تعمیرکار نتواند تشخیص دهد که مشکل خودرو از کجا است از این ابزار استفاده میکند.

دیاگ چیست؟

آموزش ریمپ ecu ریمپ ECU سمند ریمپ ایسیو چیست مزایای ریمپ ایسیو معایب ریمپ خودرو هزینه ریمپ پژو 206 تعمیر و نگهداری خودرو آموزش تنظیم موتور خودرو

دیاگ به دستگاهی گفته می شود برای عیب یابی خودرو ها استفاده می شود. در واقع این دستگاه به کمک مکانیک ها آمده است تا خیلی سریع تر و راحت تر بتوانند مشکلات خودرو را پیدا کنند و آنها را برطرف کنند. هزینه استفاده از این دستگاه بسیار پایین می باشد و همچنین کار با آن راحت است، به علاوه این ها شما می توانید با استفاده از دیاگ خودرو خیلی سریع مشکلات خودرو را بیابید.
دیاگ چگونه کار میکند

برای استفاده از دیاگ باید این دستگاه را به اتومبیل متصل کنید، این کار با استفاده از یک کابل صورت میگیرد و خودرو به یک لب تاب یا کامپیوتر متصل می شود، از سوی دیگر این کابل به کامپیوتر اتومبیل متصل خواهد شد.

تمام قطعات الکتریکی اتومبیل و قطعات فیزیکی آن دارای سنسور می باشند، این سنسور ها اطلاعات کارکرد قطعه را به کامپیوتر اتومبیل منتقل میکنند.

شیوه استفاده از دیاگ

بنابراین هنگامی که دیاگ را به کامپیوتر اتومبیل وصل می کنید اگر سنسوری ایراد داشته باشد متوجه میشوید که آن قطعه خراب کار میکند و نیاز به تعمیر دارد یا اینکه خود سنسور خراب است و روی عملکرد اتومبیل تاثیر میگذارد.

با استفاده از دیاگ خودرو می توانید این مشکلات را ردیابی کنید و همچنین راه های برطرف کردن این مشکل را با استفاده از دیاگ بیابید.
با استفاده از دیاگ خودرو چه مشکلاتی حل می شود؟

با دیاگ خودرو می توانید تمامی مشکلات الکتریکی و برقی اتومبیل را بیابید و همچنین با استفاده از این نرم افزار می توانید مشکلات موتور خودرو را بیابید.

بعضی از اوقات مشکلاتی در خودرو به وجود می آیند که مکانیک نمی تواند تشخیص دهد. این مشکلات معمولا از سیستم برقی خودرو می باشند و برطرف کردن آنها با دیاگ خودرو امکان پذیر است.

همین طور می توانید از این دستگاه برای تمامی اتومبیل ها به غیر از اتومبیل های قدیمی استفاده کنید.

اما برای اینکه برای اتومبیل های مختلف استفاده کنید نمی توانید از یک نرم افزار استفاده کنید و می بایست از نرم افزار های مختلف استفاده کنید.

رفع مشکلات خودرو با استفاده از دیاگ

خدمات فنی خودرو دانستنی های برق خودرو مزایای سیستم انژکتوری علت بالا رفتن مصرف سوخت پراید علت بالا رفتن مصرف سوخت پژو 405 دلایل افزایش مصرف بنزین علائم خرابی سنسور اکسیژن علائم خرابی استپر موتور

موارد زیر کار هایی هستند که با استفاده از دستگاه دیاگ می توانید آنها را مورد بررسی قرار دهید.

  •     نمایش و خواندن کد خطا
  •     پاک کردن کد خطا
  •     راه اندازی عملگرها
  •     برنامه ریزی و کانفیگ
  •     نمایش اطلاعات لحظه ای

مراحل کار با دستگاه دیاگ

هنگام استفاده از دستگاه دیاگ می بایست نوع خودرو خود را انتخاب کنید بعد از اینکه نوع خودرو را انتخاب کردید می بایست نوع ecu  را انتخاب کنید.

identification : این مورد یکی از گزینه های ecu  می باشد که در صورت انتخاب کردن آن مشخصات شرکت سازنده، شماره فنی و ورژن نرم افزار را به شما نمایش می دهد.

بهترین استفاده از این گزینه برای ورژن نرم افزار است که می توانید برای بالاتر بردن ورژن نرم افزار ecu آن را دانلود کنید.

استفاده از دیاگ برای خودرو های لوکس

عیب یابی پراید دوگانه سوز عیب یابی سیستم گاز سوز خودرو عیب یابی cng سمند سوکت عیب یاب انواع خودرو جای سوکت دیاگ پراید جای سوکت سی ان جی سمند آموزش مکانیک و برق خودرو علت روی گاز نرفتن خودرو سوکت دیاگ پراید گازسوز

Faults(s) reading:

در صورت بروز مشکل در سیستم انژکتور می توان این گزینه را خواند. با وارد شدن به این بخش قطعه معیوب مشخص می شود.

در این بخش خطاها به سه بخش موقت، دائم و ریموت تقسیم بندی می شوند.

Clearing of fault codes(s) پاک کردن کد های خطا:

جهت پاک کردن کد های خطاها می توانید از این منو وارد شوید parameter measurements. در این قسمت می توانید اطلاعاتی در مورد پاشیدن سوخت و جرقه زدن و اطلاعات بعضي از سنسور ها را در این قسمت تحلیل کرد.

Actuators test: در این بخش می توانید عملکرد یکسری از عوامل را بررسی کنید و در صورت فعال شدن آن عوامل سیم کشی آنها تا بخش ecu و بخش فرمان دهنده ecu سالم است.

عوامل قابل فعال شدن شامل موارد زیر می باشند:

  •     انژکتور یک
  •     انژکتور دو
  •     انژکتور سه
  •     انژکتور چهار
  •     رله پمپ بنزین
  •     استپر موتور
  •     کویل ۴/۱
  •     کویل ۳/۲
  •     دور کند فن
  •     دور تند فن
  •     شیر برقی کنیستر
  •     چراغ عیب یاب سیستم انژکتور
  •     چراغ هشدار دمای آب

پارامتر های موثر در دستگاه دیاگ چیست؟

برای این که بتوانید از دستگاه دیاگ خودرو استفاده کنید یکسری پارامتر ها بسیار مهم می باشند و با استفاده از آن می توانید به درستی از این ابزار استفاده کنید و مشکلات اتومبیل را حل کنید.

این پارامتر ها شامل موارد زیر می باشند:

  1.   دور موتور
  2.   ولتاز باطری
  3.   زاویه دریچه گاز
  4.   ولتاژ دریچه گاز
  5.   زمان پاشش انژکتور
  6.   زمان شارژ کویل ها
  7.   ادونس جرقه سیلندر
  8.   استپر موتور
  9.   فشار و دمای هوای ورود به مانیفولد
  10. دمای آب موتور
  11. ولتاز سنسور اکسیژن

برای چک کردن این پارامتر ها می بایست هر کدام از آنها را به تنهایی چک کنید و از درست بودن آنها اطمینان داشته باشید.
دستگاه دیاگ خودرو

سخن آخر

دستگاه دیاگ خودرو امروزه به کمک مکانیک ها آمده است و با استفاده از آن می توان به راحتی در سریع ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه مشکلات خودرو را برطرف کرد.

یکی از بهترین عملکرد هایی که این دستگاه دارد راحتی استفاده از آن می باشد و همچنین این دستگاه می تواند به صورت بسیار دقیق مشکل را پیدا کند. همچنین با استفاده از دستگاه دیاگ می توانید ورژن کامپیوتر را ارتقا دهید تا عملکرد اتومبیل بهتر شود.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. محمود می گوید

    سپاسگزارم از راهنماییتان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.