با ۷۷۰ میلیون تومان چه خودرویی بخریم؟

1

چری آٰریزو ۵ و رسپکت هر دو در بازه قیمتی ۷۷۰ میلیون تومان در نمایندگی هستند، برتری خرید با در نظر گرفتن خدمات پس از فروش با چری، ولی در صورت انتخاب محصول با ظاهر جدید، رسپکت در گزینه نخست است.

بازار خودرو ایران به دلیل تمایل بیشتر مشتریان به فناوری های جدید، طراحی به روز و کیفیت بالا در حال حاضر به جولانگاه محصولات چینی تبدیل شده است. در سال های اخیر توجه بیشتر شرکت های مونتاژ کننده محصولات چینی به کلاس کراس اوور و پیکاپ معطوف شده بود.

اخبار گروه بهمن محصولات جدید گروه بهمن شرکت بهمن موتور قیمت خودرو فیدلیتی قیمت دیگنیتی قیمت رسپکت تازه های خودرو در ایران جدیدترین خودروهای وارداتی

شاید کمتر از تعداد انگشت یک دست خودروهای چینی در کلاس سدان در بازار کشور وجود داشته باشد، کلاسی که بیشتر مشتریان بازار به آن نیاز دارند. اگر یک شرکت مونتاژ کننده خودرو در بازار داخل کشور موفق به عرضه کلاس سدان ارزان قیمت شود، قطعا بیشترین فروش را خواهد داشت. البته این مورد با شرط عدم تداخل سگمنتی با محصولات خودروسازان دولتی کشور است.

به تازگی سدان چینی جدیدی به نام «رسپکت» مونتاژ گروه بهمن راهی بازار کشور شده است، این محصول در قیاس فنی و قیمتی رقیب محصول آریزو۵ گروه صنایع خودروسازی مدیران خودرو است. در این گزارش به بررسی قیمت هر دو محصول در نمایندگی و قیاس فنی آن خواهیم پرداخت:

رسپکت چه در چنته دارد؟

قیمت رسپکت مشخصات رسپکت تازه های خودرو در ایران محصولات جدید گروه بهمن جدیدترین خودروهای وارداتی جدیدترین خودرو چین در ایران دنیای خودرو مجله ماشین مجله اتومبیل

خودرو رسپکت جز محصولات جدید بازار خودرو ایران است که بر پایه پلت فرم مشترک با محصول آریزو۵ طراحی و تولید شده است. این خودرو را می توان محصول طراحی پخته شده صنعت خودروسازی چین به حساب آورد، زیرا شرکت های خودروساز چینی طی یک دهه اخیر به لطف استخدام طراحان برجسته دنیا به سمت طراحی پخته محصولات خود گام برداشته اند. در نمای جلو خودرو شاهد کاپوت و گلگیرهای استخوانی، سپر کهکشانی، چراغ های کشیده با گرافیک دندان نیشی مشابه محصولات فرانسوی هستیم. در نمای جانبی نیز ابعاد و تناسبات این خودرو مانند پژو ۳۰۱ است، در نمای عقب نیز شاهد چراغ های کشیده، سپر و صندوق ساده هستیم.

قیمت رسپکت مشخصات رسپکت تازه های خودرو در ایران محصولات جدید گروه بهمن جدیدترین خودروهای وارداتی جدیدترین خودرو چین در ایران دنیای خودرو مجله ماشین مجله اتومبیل

طراحی کابین این خودرو نیز مشابه سایر خودروهای چینی است، در نگاه نخست کنسول میانی متمایل به سمت راننده و مجهز به نمایشگر بزرگ جلب توجه می کند. در این خودرو دریچه های سیستم تهویه مطبوع مرکزی در میان داشبورد قرار گرفته و می تواند سیرکولیشن مناسبی برای تهویه مطبوع ایجاد کند. پس از آن کلیدهای پیانویی، غربیلک فرمان مجهز به کلید و کلاستر دیجیتالی می تواند نظر مشتریان داخلی را تامین کند.

فروش اقساطی محصولات چری نمایندگی چری اخبار مدیران خودرو شرایط فروش اقساطی آریزو 5 شرایط فروش اقساطی تیگو 5 فروش اقساطی خودرو

آریزو زیباتر؟

آریزو۵ از سال ۱۳۹۵ به بازار کشور راه یافت، این خودرو تاکنون توانسته جایگاه مناسبی برای خود در بازار کشور ایجاد کند. این خودرو عملکرد خود را از نظر کیفیت و قوای فنی منطبق به شرایط جوی کشور نشان داده است. چری سعی کرده است با الگو برداری از محصولات کره ای طراحی جدید، ساده اما مدرن را برای آریزو ۵ ایجاد کند. در این گزارش به بررسی نسل سوم آریزو۵ می پردازیم که سال گذشته راهی بازار و خیابان های کشور شده است. این نسل تفاون های از نظر طراحی ظاهری و داخلی داشته است، به طور مثال گرافیک چراغ ها، سپر کهکشانی و چراغ های ال ای دی به این محصول اضافه شده است. ارتفاع خودرو نیز اندک تغییری در راستای بهبود پایدرای و البته کاهش استهلاک داشته است.

نمای کابین این خودرو نیز مشابه محصول تیگو۸ هوشمند تر نسبت به نسل قبلی خود شده است، ارگونومی، بهبود کیفیت و افزایش راحتی جز اهداف اصلی طراحی داخلی این محصول بوده است. چری تلاش کرده است در راستای افزایش رضایت مشتریان داخلی، فناوری های جدیدتری نیز در کابین این خودرو طراحی کند.

رسپکت مجهز به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری مجهز به توربوشارژر است که می تواند ۱۵۴ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. پیشرانه تعبیه شده در رسپکت دستخوش تغییر نرم افزاری پیشرانه قرار گرفته است و این مساله سبب شده ۷ اسب بخار قوی تر از چری آریزو۵ باشد

قوای فنی رسپکت چیست؟

همانطور که اشاره شد، پلت فرم رسپکت با آریزو۵ مشترک بوده براین اساس قوای فنی این خودرو نیز از جمله پیشرانه و گیربکس با نسخه تعبیه شده در چری آریزو۵ مشترک است. رسپکت مجهز به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری مجهز به توربوشارژر است که می تواند ۱۵۴ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. پیشرانه تعبیه شده در رسپکت دستخوش تغییر نرم افزاری پیشرانه قرار گرفته است و این مساله سبب شده ۷ اسب بخار قوی تر از چری آریزو۵ باشد. گیربکس تعبیه شده در رسپکت یک گیربکس ۹ سرعته سی وی تی است که قدرت تولید شده از پیشرانه به سر چرخ های جلو منتقل می کند.

چری آٰریزو۵ مجهز به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری مجهز به توربوشارژر است، این پیشرانه می تواند ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. چری طی شش سال گذشته بیشترین زمان را برای انطباق شرایط جوی و سوختی کشور با قوای فنی این محصول ایجاد کرده است

آریزو۵ پیشرانه کم استهلاک تر؟

چری آٰریزو۵ مجهز به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری مجهز به توربوشارژر است، این پیشرانه می تواند ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. چری طی شش سال گذشته بیشترین زمان را برای انطباق شرایط جوی و سوختی کشور با قوای فنی این محصول ایجاد کرده است. شاید این خودرو یکی از محصولات با کیفیت چینی در کلاس سدان است که مشتریان داخلی نسبت به عملکرد قوای فنی آن چالش ندارند. گیربکس نصب شده در آریزو۵ یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک است که می تواند قدرت تولید شده از موتور را به سر چرخ های جلو منتقل کند. علیرغم اینکه گیربکس این محصول سی وی تی است، اما عملکرد آن به گونه ای است که برای مشتریان داخلی حس رضایتمندی ایجاد کرده است.

قیمت چری آریزو 5 مشخصات چری آریزو 5 معایب چری آریزو 5 شرایط فروش چری آریزو 5 قیمت محصولات چری مشخصات فنی آریزو 5 توربو مجله خودرو معرفی خودرو آریزو 5 بخریم یا نه شتاب آریزو 5 توربو نمایندگی چری در ایران

بازار کدام یک بهتر است؟

باتوجه به حضوور شش ساله چری آریزو۵ در بازار داخل کشور، اعتماد مشتریان نسبت به خرید و دریافت خدمات پس از فروش یا تامین آسان لوازم یدکی برای این محصول بیشتر است. این درحالی است که رسپکت محصولی جدید بوده و مشتریان نسبت به خرید آن ممکن است تردید داشته باشند، زیرا شبکه خدمات پس از فروش گروه بهمن نسبت به مدیران خودرو کمتر بوده و برتری خدمات پس از فروش با مدیران خودرو است. از سوی، محصول گروه بهمن از طراحی بدنه جدیدتری نسبت به چری آریزو۵ برخوردار است. همانطور که اشاره شد قوای فنی و گیربکس هر دو محصول یکسان است، بنابراین مشتریان رسپکت می توانندبرای تامین لوازم یدکی پیشرانه و گیربکس از قطعات مشترک با چری آریزو۵ استفاده کنند. بیشتر محصولات گروه بهمن از نطر قوای فنی مشترک و مشابه محصولات مدیران خودرو است.

برتری خرید با در نظر گرفتن شبکه خدمات پس از فروش گسترده و البته حضور طولانی با چری آریزو۵ است. ولی، در صورت انتخاب محصول جدید در بازار کشور برتری خرید با رسپکت است

کدام یک را بخریم؟

باتوجه به اینکه هر دو خودرو در بازه قیمتی ۷۳۰ تا ۷۷۰ میلیون تومان در نمایندگی خودروسازان عرضه می شوند، بنابراین برتری خرید با در نظر گرفتن شبکه خدمات پس از فروش گسترده و البته حضور طولانی با چری آریزو۵ است. ولی، در صورت انتخاب محصول جدید در بازار کشور برتری خرید با رسپکت است، هر دو سدان مذکور از نظر کیفیت موتور و گیربکس در یک سطح قرار دارند، فناوری های رفاهی و ایمنی در کنار طراحی بدنه آن ها را نسبت به یک دیگر متمایز می کند.

منبع:بازار

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. رضا می گوید

    لوازم یدکیش پیرت می‌کنه پیدا کنی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.