ریمپ کردن ماشین چه تأثیری دارد؟

0

آیا تاکنون کلمه ریمپ خودرو به گوشتان خورده است؟ ریمپ روشی ارزان برای بهبود راندمان پیشرانه اتومبیل است. هر ماشین از ابتدا دارای تنظیمات مشخصی روی ECU خود هست.

معایب ریمپ خودرو مزایای ریمپ ایسیو ریمپ کامپیوتر ماشین ریمپ ایسیو چیست هزینه ریمپ پژو 206 آموزش تقویت موتور تقویت شتاب خودرو تفاوت ریمپ با چیپ تیونیگ

خرید خودرو و ثبت نام ایران خودرو یا سایپا در هر ناحیه جغرافیایی، تنظیمات ای‌سی‌یو هیچ تفاوتی ندارد. باتوجه‌به تفاوت اقلیم جغرافیایی، ارتفاع از سطح آب، درجه هوا و دما، شرایط یکسان این قطعه ماشین به‌صورت یکنواخت منطقی به نظر نمی‌رسد.

در صورت عدم تغییر شرایط ریمپ ECU در شرایط مختلف، ماشین دچار مشکل می‌شود. به همین خاطر بهتر است که برای بهبود و کارایی بهتر خودرو، پارامترهای این نرم‌افزار را به‌صورت شخصی تنظیم کرد. اما ریمپ کردن ماشین چه تأثیری دارد؟ ریمپ ماشین مزایا و معایب خاص خود را دارد. ما در این مقاله خودرو بانک به دنبال بررسی اثرات ریمپ خودرو روی قسمت‌های مختلف اتومبیل هستیم. اگر به دنبال آشنایی بیشتر با این نرم‌افزار و بهبود عملکرد وسایل نقلیه خود هستید، به‌اندازه نوشیدن یک قهوه همراه ما باشید.

6 مزیت اصلی ریمپ ماشین که نمی‌دانستید

با به‌کارگیری ریمپ ECU، امکان استفاده از حداکثر قدرت موتور ممکن می‌شود. البته این مسئله بسیار تخصصی و نیازمند سپری کردن دوره‌های مربوط به خود است. استفاده از ریمپ مزیت‌های زیادی دارد که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

1.جلوگیری از جوش خودرو با کمک ریمپ ای‌سی‌یو

جوش آوردن ماشین یکی از مشکلات مرسومی است که احتمال وقوع آن برای هرکسی ممکن است. حل این مشکل به کمک لوازم چک لیست خودرو قبل از سفر حل نمی‌شود. با فعال‌سازی ریمپ، عملکرد فن ماشین به بیشترین حالت ممکن می‌رسد. به‌این‌ترتیب دمای آب رادیاتور به کمک فن به سرعت کاهش پیدا می‌کند. اولین تأثیر ریمپ ماشین جلوگیری از جوش آوردن خودرو و سوختن واشرهای آن است.
اولین مزیت ریمپ، جلوگیری از جوش آوردن خودرو

2.ریمپ چه تأثیری روی مصرف سوخت ماشین دارد؟

امروزه شارژ سوخت خودرو باتوجه‌به نرخ بالا قیمت سوخت یک مشکل عمومی است. ریمپ خودرو با کنترل پاشش انژکتور مصرف سوخت را به‌صورت قابل‌توجهی کنترل می‌کند. موضوعی که در کنار صرفه اقتصادی و کاهش هزینه، اثر مثبتی روی کاهش آلودگی و حفاظت از محیط‌زیست دارد.

کاهش مصرف سوخت، دومین مزیت ریمپ کردن

3.بهبود احتراق ماشین و افزایش شتاب به کمک ریمپ ECU

یکی از وظایف ریمپ ای‌سی‌یو بعد از فعال‌سازی، بهبود وضعیت احتراق ماشین است. تأثیر این مسئله روی کیفیت سوخت ماشین و به دنبال آن شتاب خودرو بسیار مهم است. ریمپ ECU گشتاور و شتاب اتومبیل را تا حد قابل‌توجهی افزایش می‌دهد.

4.حل مشکل تأخیر سرگاز به کمک فعال‌سازی ریمپ خودرو

آیا بعد از فشردن پدال گاز ماشین سرعت مطلوب را پیدا نمی‌کند؟ آیا حرکت اتومبیل در سربالایی، شرایط مطلوبی ندارد؟ اکثر راننده‌ها با مشکل کوپ سرگاز دست و پنجه نرم می‌کنند. مسئله‌ای که با کمک ریمپ و به راحتی آب خوردن حل می‌شود. در نتیجه ریمپ کردن در بهبود مشکل تأخیری دریچه گازی خودرو مؤثر است.

حل تأخیر سرگاز به کمک ریمپ خودرو

5.ریمپ کردن ماشین چه تأثیری در عملکرد دنده‌ها دارد؟

یکی از وظایف اصلی ریمپ، کنترل و تنظیم عملکرد گشتاور و دور موتور ماشین است. همین مسئله باعث بهبود کارایی تعویض دنده در اتومبیل‌های اتومات می‌شود. بهبود کارایی دنده خودروهای اتوماتیک به‌عنوان پنجمین مزیت ریمپ خودرو شناخته شده است.

تنظیم عملکرد گشتاور و دور موتور، یکی از اثرات ریمپ کردن

6.به‌روزرسانی و بازگشت تنظیمات مربوط به ریمپ خودرو، آخرین مزیت این نرم‌افزار

عملکرد ریمپ ای‌سی‌یو به شکلی است که قابلیت ارتقا آن توسط سازنده وجود دارد. این سیستم شبیه به گوشی و لپ‌تاپ از قابلیت به‌روزرسانی و پیشرفت به مرور زمان برخوردار است. همچنین بعد از کنترل قسمتی از تنظیمات ریمپ خودرو و عدم رضایت از آن، امکان بازگشت آن به حالت قبلی آن نیز وجود دارد.

آشنایی با ریمپ اتومبیل و 3 اثر منفی آن

هر وسیله نوین و کمک‌کننده در کنار مزایا ایراداتی را نیز به همراه دارد؛ ریمپ ECU نیز از این قاعده پیروی می‌کند. احتمال آسیب به اتومبیل در صورت انجام غیرحرفه‌ای تنظیمات، استفاده از اجناس تقلبی و برهم‌خوردن تناسب ورود هوا و سوخت وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

اثرات ریمپ کردن اتومبیل

1.به‌هم‌خوردگی تنظیمات خودرو با نصب غیراصولی ریمپ

با وجود بهبود عملکرد ماشین به کمک ریمپ کردن ECU ماشین در صورت راه‌اندازی اشتباه آن، تنظیمات اتومبیل به مشکل خواهد خورد. ویژگی‌های یک فرد ماهر برای کنترل ریمپ خودرو به شرح زیر است:

• تسلط کامل به زبان انگلیسی

• تسلط به برنامه‌نویسی و عملیات object oriented

• تسلط به ECU و ساختار آن به طور کامل

• تسلط به تست داینو و انجام آن برای دفعه اول

البته مشکلات ECU به کمک دستگاه‌های عیب‌یاب نیز قابل شناسایی است. کنترل این وسیله و قرارگرفتن آن در چک لیست هفتگی خودرو در بهبود عملکرد آن مؤثر است.

2.تفاوت استفاده از اجناس اصل و فیک در راه‌اندازی ریمپ اتومبیل

کارایی هر وسیله به کمک ابزار اصل و غیر اصل متفاوت است. دومین عیب احتمالی در انجام ریمپ، استفاده از ابزار و برنامه‌های کاربردی غیر اصل است. این تفاوت اثر قابل‌توجهی در کیفیت عملکرد این وسیله می‌گذارد. به دلیل قیمت بالا برخی از وسایل تعمیرکاران ریمپ مجبور به استفاده از مدل‌های فیک هستند که باعث ایجاد اختلال در عملکرد آن می‌شود.

3.تغییر در ترکیب طلائی سوخت و هوا، سومین اثر ریمپ کردن ماشین

طبق قانون لامبدا ترکیب یک گرم سوخت و 14.7 گرم هوا یک تناسب طلایی برای سوخت خودرو است. ریسک به‌هم‌خوردگی تناسب این دو با وجود ریمپ به‌عنوان سومین عیب شناخته شده است.

آخرین اثر ریمپ ماشین روی ترکیب طلائی

ارتقا رتبه خودرو و معجزه راه‌اندازی ریمپ ECU، یک تصور عمومی غلط

ریمپ وظیفه تبدیل ماشین شما به یک جت پرنده را به عهده ندارد! این برنامه بر اساس نیاز مشتریان و دستیابی به بیشترین راندمان ماشین طراحی شده است. اما برای نصب ریمپ چه ماشین‌هایی بخریم یا چه ماشین هایی نخریم؟ امکان نصب این برنامه کاربردی در کلیه خودروها ممکن است.

ریمپ ECU با افزایش شتاب و تطبیق خودرو با اقلیم زندگی انسان عملکرد ماشین را بهبود می‌بخشد ولی معجزه‌ای در کار نیست. به همین خاطر کنترل توقعات از ریمپ ای‌سی‌یو و عملکرد خودرو امری ضروری است. ما در این مقاله خودرو بانک اثرات ریمپ کردن ماشین را مورد بررسی قرار دادیم. به نظر شما استفاده از ریمپ ماشین چقدر مفید است؟ آیا ماشین خود را ریمپ کرده‌اید؟ تجربیات گذشته خود را با ما در میان بگذارید.

منبع:خودروبانک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.