نکات فنی و اشتباهات نگه داشتن خودرو

0

نکات فنی و اشتباهات

نگه داشتن پدال ترمز در هنگام عبور از دست اندازها

آموزش باز کردن پدال کلاچ آموزش قلق گیری پدال کلاچ باز کردن پدال گاز پدال ترمز پدال گاز چیست پدال کلاچ چیست دلایل لرزش پدال ترمز علت چوب شدن پدال ترمز علت لرزش پدال گاز چیست علت لرزش پدال کلاچ تعمیر و نگهداری خودرو لرزش پدال ترمز 206 اتومات

این کار فشار زیادی را به سیستم فنربندی،اکسل و سیستم ترمز اتومبیل وارد میکند و نحوه صحیح رد شدن از دست انداز به این صورت است که باید طوری برنامه ریزی کنیم که تا قبل از رسیدن به دست انداز سرعت را کم کرده باشیم و در هنگام عبور از دست انداز ترمز به هیچ عنوان درگیر نباشد.

بالا کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید آن

کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید آن باعث خرابی چرخ دنده های آن و وارد آمدن فشار بیش از حد به سیم ترمز دستی میشود

عدم تعویض به موقع روغن گیربکس

آموزش تعویض روغن گیربکس آموزش تعویض روغن گیربکس اتومات از کجا روغن گیربکس میره انتخاب روغن گیربکس انواع روغن گیربکس اتوماتیک بهترین روغن گیربکس اتوماتیک بهترین روغن گیربکس اتوماتیک 206 بهترین روغن گیربکس پژو ۲۰۷ بهترین زمان تعویض روغن گیربکس تعویض روغن گیربکس اتوماتیک تعویض روغن گیربکس تویوتا رنگ روغن گیربکس چیست انواع روغن هیدرولیک روغن هیدرولیک چیست روغن هیدرولیک مناسب 206 مجله مکانیک مجله خودرو کارستان تعمیر و نگهداری خودرو آموزش تعمیر خودرو آدرس تعمیرگاه های تهران آدرس تعویض روغنی های تهران

واسکازین نیز مانند روغن های دیگر نیاز به تعویض دارد که تعویض به موقع آن باعث روان کارکردن گیربکس،سلامت گیربکس و…میشود کیلومتر تعویض آن بستگی به نوع روغن و گیربکس اتومبیل و شرایط کارکرد آن دارد

تعویض یکبار در میان فیلتر روغن

انواع فیلتر روغن انواع فیلتر خودرو بهترین فیلتر روغن تصفیه روغن سوخته قیمت فیلتر روغن تعویض فیلتر روغن پراید تعویض فیلتر روغن پژو 405 آموزش نکات فنی خودرو آموزش تعمیر خودرو

گاهی دیده شده که افراد فیلتر روغن را یک بار در میان تعویض میکنند و اکثرا همین افراد از فیلتر های با کیفیت پایین استفاده میکنند.

ابن کار باعث میشود فیلتر عمل تصویه را نتواند به صورت کامل انجام دهد و منجر به آسیب های جدی به موتور اتومبیل میشود که بعدا متوجه میشویم اگر هربار فیلتر را عوض میکردیم و فیلتر مناسب جایگزین می‌کردیم چقدر از هزینه تعمیر موتور و صرف وقت جلوگیری میشد .

مکانیک وعیب یابی خودرو:آموزشی

آموزش مکانیک خودرو آموزش عیب یابی ماشین دلایل لرزش فرمان موقع ترمز گرفتن دلایل لرزش اتاق 206 دلایل لرزش موتور خودرو دلایل تکان های ناگهانی خودرو آدرس تعمیرگاه های تهران بهترین جلوبندی ساز تهران
از عوامل مهم خرابی پلوس ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- پاره شدن گردگیر ها
2- رانندگی با دنده اشتباه
3- چک نکردن اتصالات سرپلوس
4- ترمز های بی مورد و استفاده نادرست از ترمز دستی
5- رها کردن اشتباه کلاچ و ضربه های ناگهانی به خودرو
6- بکسل کردن وسیله ای که دارای وزن بیشتری نسبت به خودرو است
7- روشن کردن خودرو با هل دادن

#آموزشی

تزریق آب در منیفولد ورودی:

 

 

استفاده از سیستم پاشش آب در منیفولد ورودی در بسیاری از موتورهای با نسبت تراکم بالا در حالت تمام بار موتور(دریچه گاز کاملا باز) سیستم آبپاش وارد مدار میشود و با تزریق مقادیری آب به صورت اسپری شده داخل منیفولد ورودی موتور، مخلوط سوخت و هوا را خنک تر میکند در نتیجه چگالی مخلوط بالا میرود و راندمان حجمی موتور بهبود می یابد و نسبت تراکم بالاتری در موتور ایجاد خواهد شد.
کاربرد تزریق آب در موتور هایی است که در آنها از سیستم پرخوران استفاده شده است، تزریق آب به طور غیرمستقیم هم چگالی هوا را بالا برده و هم قدرت موتور را افزایش می دهد.

عوامل شیمیایی تهدید کننده رنگ خودرو ؟
1-باران اسیدی
2-اکسید شدن
3-اشعه ماورای بنفش
4-واکس،پولیش و شوینده ی نامناسب
5-فضولات پرندگان

معایب و مزایای دریچه گاز برقی

دریچه گاز برقی به دلیل امکان کنترل دقیق‌تر میزان هوای ورودی به موتور، نسبت به دریچه گاز مکانیکی برتری داشت. زیرا در این حالت راندمان و کارایی موتور بیشتر خواهد شد. از مزایای دیگر دریچه گاز برقی کاهش مصرف سوخت و آلودگی است.

چرا رانندگان از دریچه گاز برقی ناراضی هستند؟

از معایب اصلی این دریچه تاخیر در عملکرد است، بدین معنی که میان فشردن پدال گاز توسط راننده و باز شدن دریچه گاز اختلاف زمان محسوسی وجود دارد، که در شتاب اولیه تاثیر منفی شدیدی می‌گذارد و همچنین در سطوح شیب‌دار این تاخیر واقعا آزاردهنده است و اجازه شتاب‌گیری مناسب به خودرو نمی‌دهد.

در خودروهایی که دریچه گاز آن‌ها سیمی است به محض فشردن پدال مستقیماً دریچه گاز همزمان شروع به باز شدن می‌نماید ولی در دریچه‌های برقی روند کار این چنین نیست.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.