نکات فنی و اشتباهات نگه داشتن خودرو
نکات فنی و اشتباهات
نگه داشتن پدال ترمز در هنگام عبور از دست اندازها
این کار فشار زیادی را به سیستم فنربندی،اکسل و سیستم ترمز اتومبیل وارد میکند و نحوه صحیح رد شدن از دست انداز به این صورت است که باید طوری برنامه ریزی کنیم که تا قبل از رسیدن به دست انداز سرعت را کم کرده باشیم و در هنگام عبور از دست انداز ترمز به هیچ عنوان درگیر نباشد.
– بالا کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید آن
کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید آن باعث خرابی چرخ دنده های آن و وارد آمدن فشار بیش از حد به سیم ترمز دستی میشود
عدم تعویض به موقع روغن گیربکس
واسکازین نیز مانند روغن های دیگر نیاز به تعویض دارد که تعویض به موقع آن باعث روان کارکردن گیربکس،سلامت گیربکس و…میشود کیلومتر تعویض آن بستگی به نوع روغن و گیربکس اتومبیل و شرایط کارکرد آن دارد
تعویض یکبار در میان فیلتر روغن
گاهی دیده شده که افراد فیلتر روغن را یک بار در میان تعویض میکنند و اکثرا همین افراد از فیلتر های با کیفیت پایین استفاده میکنند.
ابن کار باعث میشود فیلتر عمل تصویه را نتواند به صورت کامل انجام دهد و منجر به آسیب های جدی به موتور اتومبیل میشود که بعدا متوجه میشویم اگر هربار فیلتر را عوض میکردیم و فیلتر مناسب جایگزین میکردیم چقدر از هزینه تعمیر موتور و صرف وقت جلوگیری میشد .
مکانیک وعیب یابی خودرو:آموزشی
از عوامل مهم خرابی پلوس ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1- پاره شدن گردگیر ها
2- رانندگی با دنده اشتباه
3- چک نکردن اتصالات سرپلوس
4- ترمز های بی مورد و استفاده نادرست از ترمز دستی
5- رها کردن اشتباه کلاچ و ضربه های ناگهانی به خودرو
6- بکسل کردن وسیله ای که دارای وزن بیشتری نسبت به خودرو است
7- روشن کردن خودرو با هل دادن
#آموزشی
تزریق آب در منیفولد ورودی:
استفاده از سیستم پاشش آب در منیفولد ورودی در بسیاری از موتورهای با نسبت تراکم بالا در حالت تمام بار موتور(دریچه گاز کاملا باز) سیستم آبپاش وارد مدار میشود و با تزریق مقادیری آب به صورت اسپری شده داخل منیفولد ورودی موتور، مخلوط سوخت و هوا را خنک تر میکند در نتیجه چگالی مخلوط بالا میرود و راندمان حجمی موتور بهبود می یابد و نسبت تراکم بالاتری در موتور ایجاد خواهد شد.
کاربرد تزریق آب در موتور هایی است که در آنها از سیستم پرخوران استفاده شده است، تزریق آب به طور غیرمستقیم هم چگالی هوا را بالا برده و هم قدرت موتور را افزایش می دهد.
عوامل شیمیایی تهدید کننده رنگ خودرو ؟
1-باران اسیدی
2-اکسید شدن
3-اشعه ماورای بنفش
4-واکس،پولیش و شوینده ی نامناسب
5-فضولات پرندگان
معایب و مزایای دریچه گاز برقی
دریچه گاز برقی به دلیل امکان کنترل دقیقتر میزان هوای ورودی به موتور، نسبت به دریچه گاز مکانیکی برتری داشت. زیرا در این حالت راندمان و کارایی موتور بیشتر خواهد شد. از مزایای دیگر دریچه گاز برقی کاهش مصرف سوخت و آلودگی است.
چرا رانندگان از دریچه گاز برقی ناراضی هستند؟
از معایب اصلی این دریچه تاخیر در عملکرد است، بدین معنی که میان فشردن پدال گاز توسط راننده و باز شدن دریچه گاز اختلاف زمان محسوسی وجود دارد، که در شتاب اولیه تاثیر منفی شدیدی میگذارد و همچنین در سطوح شیبدار این تاخیر واقعا آزاردهنده است و اجازه شتابگیری مناسب به خودرو نمیدهد.
در خودروهایی که دریچه گاز آنها سیمی است به محض فشردن پدال مستقیماً دریچه گاز همزمان شروع به باز شدن مینماید ولی در دریچههای برقی روند کار این چنین نیست.
کارستان