شاسی‌بلند الکتریکی و جذاب شرکت بنز

0

بنز با رونمایی از یک شاسی‌بلند جدید، یک مدل دیگر به محصولات الکتریکی خود اضافه کرد. این ماشین که نامش EQE SUV است به خودروساز آلمانی کمک خواهد کرد تا با شاسی‌بلند محبوب الکتریکی ب‌ام‌و رقابت کند.

شاسی‌بلند EQE برخلاف نزدیک‌ترین رقیبش، ب‌ام‌و iX با خط‌هایی نرم و منحنی شکل گرفته و بسیار به شاسی‌بلند EQS، لوکس‌ترین مدل الکتریکی بنز شبیه است. ماشین از نظر فنی با مدل EQE سدان مشترک است. بنز می‌گوید EQE SUV با هر بار شارژ می‌تواند تا ۵۹۰ کیلومتر حرکت کند.

دو مدل تقویت‌شده از این ماشین هم در زیرمجموعه AMG بنز ساخته خواهد شد که قدرت قوی‌ترین مدل ۶۸۷ اسب بخار است. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این مدل که نامش EQE ۵۳ است، ۳/۵ ثانیه و حداکثر سرعتش ۲۴۰ کیلومتر در ساعت است.

https://cdn.iranjib.ir/images/2890ck125yp8gqrp74ky.jpg

بنز امیدوار است دو شاسی بلند الکتریکی‌اش بتوانند از رشد فروش ب‌ام‌و جلوگیری کنند. در حال حاضر ب‌ام‌و با مدل iX توانسته خریداران زیادی به خود جلب کند. قیمت پایه ب‌ام‌و در آلمان ۷۷ هزار و ۳۰۰ یورو (حدود ۷۶ هزار دلار) است و انتظار می‌رود بنز هم EQE را در همین حدود به بازار عرضه کند.

رقابت در بازار شاسی‌بلندهای متوسط بین بنز و ب‌ام‌و بسیار نزدیک است و هر ماه یکی از این دو کارخانه با اختلاف اندکی از دیگری پیشی می‌گیرد. هر دو کارخانه همزمان نگران آمدن مدل‌های الکتریکی ولوو، پل‌استار و رنج‌روور به بازار هستند.

منبع:ایرانجیب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.