ارتقای موفقیت آمیز موتور M۱۵

0

ارتقای موفقیت آمیز و قابل توجه سطح عملکرد و پارامترهای رفتاری موتور M۱۵ توسط متخصصین مگاموتور انجام شد.

به نقل از مگاموتور، احسان جابری رئیس هیات مدیره و قائم مقام اجرایی مدیرعامل، ضمن بیان این خبر گفت: همزمان با کاهش مصرف سوخت، افزایش توان و گشتاور موتور M۱۵، بهبود رفتار موتور در حوزه های خنک کاری، روغن کاری، رفع مشکلات کیفی جاری موتور M۱۵ در دستور کار قرار گرفت که نتایج به دست آمده از آزمون های متعدد صورت گرفته بر روی موتور جدید، نشان از ارتقای قابل توجه سطح عملکرد و پارامترهای رفتاری این موتور دارد.

جابری افزود: توسعه و تکوین موتور M۱۵GSI با هدف افزایش قدرت موتور و کاهش مصرف سوخت محصولات X۲۰۰ گروه سایپا به منظور تولید خودروهای جدید گروه سایپا با موفقیت به مرحله نمونه تولید رسید.

او با اشاره به اینکه موتور M۱۵GSI برای خودروهای اطلس و سهند و همچنین خودروهای ساینا GX و کوییک GX تولید خواهد شد، افزود: موتور جدید مجهز به تکنولوژی VVT (زمانبندی متغیر سوپاپ ها) بوده و با افزایش توان و گشتاور حدود ۸ درصد و کاهش ۵ درصدی مصرف سوخت و نیز افزایش حدود ۹درصدی گشتاور موتور در دورهای پایین تر نسبت به موتور پایه، موجب افزایش لذت رانندگی و شتاب گیری مناسب تر نسبت به موتور M۱۵ خواهد شد.

قائم مقام اجرایی مدیرعامل مگاموتور در ادامه اظهار داشت: با تولید این موتور، مگاموتور قادر خواهد بود ضمن ایجاد تنوع اساسی در سبد قوای محرکه محصولات گروه سایپا، الزامات قانونی کشوری در حوزه آلایندگی و مصرف سوخت را در آینده و در صورت ابلاغ به خودروسازان فراهم کند.

رئیس هیات مدیره مگاموتور با اشاره به آغاز پروژه توسعه موتور M۱۵ پلاس در سال ۹۶ گفت: همزمان با تحریم های ظالمانه و قطع همکاری توسط شرکت های خارجی مرتبط در سال ۱۳۹۷، این پروژه از همان زمان با تلاش کارشناسان شرکت مگاموتور ادامه یافت و در حال حاضر با پایان فاز توسعه موتور و اجرایی شدن نقشه و مدارک مربوطه، فاز تکوین قطعات جدید شامل سرسیلندر، منیفولد هوا، منیفولد دود استیل، میل سوپاپ، بلوک سیلندر، درپوش سوپاپ، هوزینگ یکپارچه ترموستات سپر حرارتی و قطعات دیگر با موفقیت به اتمام رسیده است.

قائم مقام اجرایی مدیرعامل افزود: در حال حاضر حدود ۵۰ دستگاه موتور M۱۵GSI تولید شده و تمامی آزمون های دوام با استفاده از قطعات جدید ساخته شده توسط زنجیره تامین داخلی با موفقیت به اتمام رسیده و فاز تکوین هم اکنون در مرحله به کیفیت رسانی حداکثری این قطعات است.

جابری در پایان تصریح کرد: پیش بینی می شود موتور M۱۵GSI از اواخر سال جاری و بر اساس نیازهای مشتری و برنامه تولید خودروساز، در خط تولید شرکت مگاموتور قرار گیرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.