چه کسانی می توانند در طرح خودروهای فرسوده فروش فوری ایران خودرو شرکت کنند؟

0

بر اساس قانون خودروهای فرسوده؛
فروش فوری ایران خودرو در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده از ۵آبان به مدت ۴ روز آغاز شده است. در این طرح ۵ خودرو عرضه شده است و برندگان از طریق قرعه کشی مشخص می شوند. اما چه کسانی می توانند در این طرح شرکت کنند و متقاضیان این طرح باید چه نکاتی را در نظر داشته باشند؟

فروش فوری ایران خودرو در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده غیرتاکسی برای آبان ماه با عرضه ۵ خودرو آغاز شده است. در این طرح خودروهای سورن پلاس، پژو پارس سال، پژو پارس با موتور سفارشی XU7p، پژو ۲۰۷ دستی و پژو ۲۰۷ اتوماتیک عرضه شده اند. قیمت خودروها در این طرح قطعی و موعد تحویل آن ۳ ماه پس از واریز وجه نهایی است.

شرایط خودروهای فرسوده مطابق با آئین نامه از رده خارج کردن خودروها فرسوده و آئین نامه موضوع ماده ۸ قانون هوای پاک است؛ بر اساس این آیین نامه سن مرز فرسودگی، سنی است که وسایل نقلیه موتوری به علت طول عمر و میزان کارکرد، دچار افت عملکردی و ایمنی شده و نیازمند تعمیرات و نگهداری فنی بیشتر است و مشمول افزایش دفعات سالیانه معاینه فنی می‌شود.

در این آیین نامه سن فرسودگی خودروهای شخصی شامل سواری، استیشن(ون) و سواری کار برابر با ۱۵ سال است. سن فرسودگی وانت پایه گازسوز ۱۴ و وانت بنزینی، دوگانه سوز و دیزلی برابر با ۱۳ سال تعیین  شده است.

بر اساس اطلاعات مندرج در اطلاعیه ایران خودرو، افراد متقاضی باید موارد زیر را در نظر داشته باشند:

  • قبل از احراز صلاحیت دارنده خودروی فرسوده از سوی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و اعلام منتخبین قرعه کشی ایران خودرو و طی مراحل اسقاط خودروی فرسوده، متقاضیان امکان واریز هیچگونه وجهی را به ایران خودرو نخواهد داشت.
  • حداکثر مهلت اجرای فرآیند اسقاط خودروی فرسوده بر اساس ضوابط ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، پس از برنده شدن در قرعه کشی ایران خودرو، از سوی آن ستاد دو ماه تعیین شده است. بدیهی است در صورت هرگونه تأخیر ، عواقب آن بر عهده متقاضی خواهد بود.
  • متقاضیان واجد شرایطی که در قرعه کشی ایران خودرو برنده شده باشند، می‌بایست در مرکز اسقاط و قبل از اسقاط خودروی فرسوده با تنظیم اقرارنامه هرگونه ادعایی در خصوص نحوه استفاده از گواهی اسقاط صادر شده در سامانه ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و ارزش آن را از خود سلب و ساقط نماید.
  • متقاضیانی خودروی فرسوده که می خواهند وجه خودروی فرسوده و یا ارزش لاشه و یا امتیازات گواهی اسقاط را از مرکز اسقاط دریافت نمایند، نمی توانند در این طرح شرکت نمایند
  • قیمت فروش محصولات توسط شرکت ایران خودرو معادل قیمت مصوب فروش در زمان واریز وجه است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.