طرز تهیه گردو پلو با مرغ ریش ریش

0

گردو پلو با مرغ یکی از پلوهای بسیار خوشمزه و مجلسی است. این پلو با مرغ ریش ریش شده تهیه می‌شود و برای مهمانی‌ها نیز گزینه خوبی است.

طرز تهیه گردو پلو با مرغ آشپزی ساده سریع آشپزی خانگی آشپزی آموزش غذای خوشمزه آموزش غذای مجلسی مجله آشپزی کتاب آشپزی فوت و فن آشپزی نکات ریز آشپزی

شما می‌توانید از مخلوط ران و سینه مرغ استفاده کنید و با افزودن کشمش و زرشک پلوی بی‌نظیری تهیه کنید. گردو پلو با مرغ یکی از غذاهای مقوی در زمستان و پاییز است، زیرا گردو خواص بسیار خوبی برای گرم نگه داشتن بدن دارد و برای عملکرد مغز گزینه خوبی است.

 

مواد لازم

برنج:  ۳ پیمانه

گردو:  ۱/۲ پیمانه

سینه و ران مرغ:  ۱ عدد

پیاز:  ۲ عدد

کشمش: ۱/۴ پیمانه

زرشک: ۱/۴ پیمانه

زعفران:  به مقدار لازم

دارچین: نوک ق چای خوری

کره:  ۲۵ گرم

برگ بو:  ۱ عدد

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه: به مقدار لازم

طرز تهیه

مرحله اول: پخت مرغ

ابتدا برنج را خوب بشورید و با کمی نمک خیس کنید و کنار قرار دهید. سپس سینه یا ران مرغ را به همراه کمی روغن تفت دهید تا تغییر رنگ دهید و بعد یک پیاز را ۴ قاچ کنید و به مرغ اضافه کنید و برای ۵ دقیقه تفت دهید و در انتها ادویه‌ها و برگ بو را اضافه کنید و روی مرغ آب جوش بریزید و بگذارید تا مرغ کاملا پخته شود.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز و مرغ

بعد از یک ساعت که مرغ خوب پخته شده باید مرغ از آب مرغ خارج کنید و ریش ریش کنید، می‌توانید آب مرغ را دور نریزید و صاف کنید و برای تهیه سوپ استفاده کنید. یکی دیگر از پیازها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی کره و زردچوبه تفت دهید تا سبک شود و بعد مرغ ریش ریش را اضافه کنید.

مرحله سوم: افزودن کشمش و زرشک

در ادامه باید کمی زعفران و ادویه و گردو به مواد اضافه کنید و کمی تفت دهید تا بوی خامی گردو گرفته شود و بعد کشمش و زرشک خیس خورد را اضافه کنید و تفت دهید تا کشمش‌ها پف کنند. در این مرحله به دلخواه می‌توانید کمی شکر نیز اضافه کنید و هم بزنید و در انتها کمی دارچین و زعفران به دلخواه اضافه کنید و از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: پخت گردو پلو با مرغ

برنج را روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا به جوش بیاید و کف روی برنح بگیرید و بعد از نرم شدن برنج آن را آبکش کنید و کف قابلمه مورد نظر کمی روغن و کره ریخته و ته دیگ دلخواه را قرار دهید و بعد کمی از برنج و بعد مواد مرغی بریزید و همین طور لایه ها را ادامه دهید و گردو پلو با مرغ را برای ۳۰ دقیقه دم بگذارید.

 

نکات کلیدی

می‌توانید از سینه یا ران یا هر دو باهم استفاده کنید.

برگ بو بوی زهم مرغ را می‌گیرد.

می‌توانید از ادویه پلویی نیز استفاده کنید.

منبع : همشهری آنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.