معرفی مرسدس AMG C63 مدل ۲۰۲۴

0

ماشین‌های آمریکایی مثل شورولت کامارو و فورد موستانگ به خودرو عضلانی یا ماسل کار معروف‌اند. در فهرست محصولات خودروسازان آلمانی هم می‌توان ماشین‌هایی را دید که جزو ماسل کارها قرار می‌گیرند، مثل بی ام و M3 و مرسدس AMG C63. مرسدس بنز جدیدترین مدل AMG C63 را معرفی کرده و سطح رقابت را بالاتر برده است.

مرسدس AMG C63 مدل ۲۰۲۴ به جای موتور V8، از پیشرانه ۲ لیتری توربو پلاگین هیبرید استفاده می‌کند. این خودرو رده بالاترین مرسدس بنز کلاس C است و یک تیپ آن به نام C 63 S E پرفورمنس به بازار خواهد آمد. محصول جدید آلمانی‌ها بر اساس نسل W206 کلاس C و روی پلتفرم MRA II ساخته شده و به پیشرفته‌ترین فناوری‌های برقی‌سازی فرمول ۱ مجهز است.

مزایا و معایب

+ طراحی زیبا

+ موتور کوچک و قدرتمند

+ کابین راحت و جادار

+ آپشن‌های فناورانه

مشخصات فنی

دیدن موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ در جدول مشخصات فنی مرسدس AMG C63 مدل ۲۰۲۴ می‌تواند ناامیدکننده باشد، البته تا وقتی که هنوز چشمتان به کلمات «پلاگین هیربید» نیفتاده است.

موتور بنزینی زیر کاپوت ۴۶۹ اسب بخار قدرت و ۵۴۵ نیوتن.متر گشتاور تولید می‌کند که از طریق گیربکس اتوماتیک ۹ سرعته به دیفرانسیل عقب فرستاده می‌شود. در چرخ‌های عقب یک پیشرانه برقی با گیربکس ۲ سرعته، ۲۰۱ اسب بخار دیگر نیرو تولید می‌کند. در مجموع مرسدس AMG C63 مدل ۲۰۲۴ قدرت ۶۷۱ اسب بخار و گشتاور ۱۰۲۰ نیوتن.متر دارد که از مرسدس بنز AMG SL65 بلک سریز بیشتر است.

رسیدن از ۰ به ۱۰۰ فقط ۳.۳ ثانیه طول می‌کشد و حداکثر سرعت نیز به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده و با پرداخت مبلغ اضافی می‌توان سرعت محصول جدید بنز را به ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت رساند.

برای هندلینگ بهتر، خودرو به دیفرانسیل لغزش محدود مجهز شده و همچنین چرخ‌های عقب ۲.۵ درجه فرمان‌پذیری دارد. فنرهای فولادی و کمک‌فنرهای تطبیقی ارتباط خودرو را با سطح جاده حفظ می‌کنند و می‌توان آنها را در حالت‌های Comfort و Sport و Sport+ تنظیم کرد. کالیبرهای شش پیستون جلو و تک پیستون عقب مرسدس AMG C63 را متوقف می‌کنند و ترمزهای احیاکننده نیز در چهار سطح در این خودرو وجود دارد.

محصول جدید مرسدس AMG برای تقویت صدای موتور از بلندگوهای خارجی و سنسور فشار در اگزوز استفاده می‌کند و همچنین صدای پیشرانه از طریق بلندگوهای داخل کابین نیز پخش می‌شود.

مرسدس AMG C63 دارای یک باتری لیتیومی ۶.۱ کیلوواتی است که روی محور عقب قرار گرفته و قبلا هم در خودروهای فرمول ۱ کمپانی آلمانی استفاده شده است. بُرد برقی این خودرو طبق ادعای بنز، ۱۳ کیلومتر است و باتری را می‌توان با شارژر AC ۳.۷ کیلوواتی شارژ کرد. البته هدف مرسدس از نصب باتری، افزایش بُرد خودرو نبوده، بلکه هدف افزایش قدرت پیشرانه است و به همین خاطر سیستم ۴۰۰ ولتی و مایع‌خنک دارد.

مشخصات کلی

نوع موتور خودرو خطی بنزینی پلاگین هیبرید
حجم موتور ۲ لیتر
سیلندر / سوپاپ ۴ / ۱۶
تنفس موتور توربو
قدرت ۶۷۱ اسب بخار
گشتاور ۱۰۲۰ نیوتن.متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک دو دیفرانسیل
شتاب ۳.۳ ثانیه
سرعت ۲۵۰ – ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۱۱.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو ۶
فرمان برقی
بدنه سدان
نوع رینگ آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت ‌ها

طول ۴۷۵۵ میلیمتر
عرض ۱۸۳۹ میلیمتر
ارتفاع ۱۴۲۵ میلیمتر
فاصله محورها ۲۸۴۰ میلیمتر
وزن خالص ۱۷۵۷ کیلوگرم
تعداد سرنشین ۵ نفر
ظرفیت صندوق عقب ۳۵۷ لیتر
حجم مخزن سوخت ۶۶ لیتر
قطر رینگ ۱۸ اینچ

آپشن ها و امکانات

کروز کنترل دارد
کروز کنترل هوشمند دارد
کنترل ایستایی در سربالایی ندارد
کنترل سرعت در سرازیری ندارد
کنترل کشش دارد
کنترل پایداری دارد
اتو پارک دارد
سنسور جلو دارد
سنسور عقب دارد
رادار نقطه کور دارد
رادار تغییر لاین دارد
رادار تصادف جلو دارد
رادار تصادف عقب دارد
ترمز ضدقفل دارد
توزیع نیروی ترمز دارد
ترمز کمکی دارد
ترمز اضطراری دارد
ترمز پارک برقی دارد
اتولایت دارد
چراغ روز دارد
دکمه‌های کنترلی فرمان دارد
گرم‌کن فرمان دارد
نمایشگر اطلاعات و سرگرمی دارد
ناوبری دارد
نمایشگر هدآپ دارد
دوربین عقب دارد
دوربین ۳۶۰ درجه دارد
کیسه هوا دارد
ورود بدون کلید دارد
استارت بدون کلید دارد
تهویه اتوماتیک دارد
صندلی برقی راننده دارد
صندلی برقی سرنشین جلو دارد
گرم‌کن صندلی جلو دارد
سردکن صندلی جلو دارد
آینه بغل برقی دارد
گرم‌کن آینه بغل دارد
پانوراما دارد
سانروف دارد

طراحی ظاهری

برعکس بی ام و که تغییرات زیادی را در ظاهر مدل جدید M3 اعمال کرده، بنز کمتر در طراحی AMG C63 جدید دست برده است. جلوپنجره پانامریکانا، گلگیرهای پهن و سراگزوزهای چهارتایی ذوزنقه‌ای همچنان وجود دارد، اما المان‌های جدیدی هم دیده می‌شود.

سپرهای جلو و عقب حالت تهاجمی پیدا کرده، دریچه‌هایی بالای گلگیرهای جلو تعبیه شده و در قسمت عقب خودرو، اسپویلر جدید دم‌اردکی روی در صندوق نصب شده است. با این حال جدیدترین المان‌ها در قسمت جلوی خودرو دیده می‌شود.

در بین خطوط روی کاپوت دریچه خروج هوا برای خارج شدن هوای گرم موتور قرار گرفته و نشان AMG به جای ستاره مرسدس بنز روی کاپوت نصب شده است. حروف روی در صندوق به رنگ قرمز است و کلمات «Turbo» و «E Performance» روی گلگیرها دیده می‌شود.

طراحی داخلی

مرسدس AMG C63 مدل ۲۰۲۴ با داشتن پنج صندلی، می‌تواند خودرو خانوادگی هم محسوب شود، اما صندلی‌های AMG Performance با کیفیت و طراحی بهتر فقط برای سرنشینان جلو کار گذاشته شده است.

کابین این خودرو از بنز کلاس C گرفته شده که یک نمایشگر ۱۱.۹ اینچی به صورت عمودی قرار گرفته و آخرین ورژن MBUX روی آن نصب شده است. جلوی راننده پنل دیجیتال ۱۲.۳ اینچی نصب شده که مخصوص مرسدس AMG پلاگین است و هدآپ دیسپلی هم اطلاعات خودرو را نمایش می‌دهد.

فرمان دارای کنترل‌های چرخشی AMG Drive Unit است که با استفاده از آنها می‌توان حالت‌های رانندگی را تنظیم کرد و رودری‌ها و صندلی‌ها با چرم و آلکانتارا روکش شده است.

مرسدس بنز گنجایش صندوق عقب C63 را اعلام نکرده، مدل‌های کلاس C بنز ۳۵۷ لیتر ظرفیت دارند، اما با توجه به اینکه باتری و موتور برقی مرسدس AMG C63 در قسمت عقب قرار گرفته، گنجایش آن کمی کمتر باشد.

مرسدس AMG C63؛ بنز عضلانی

مرسدس AMG C63 مدل ۲۰۲۴، با موتور ۲ لیتر بنزینی توربو و سیستم پلاگین هیبرید ۶۷۱ اسب بخار نیرو تولید می‌کند و قوی‌ترین ماسل کار آلمانی خواهد بود. خرید خودرو با قیمت احتمالی ۸۵ هزار دلار در سال ۲۰۲۳ برای متقاضیان امکان‌پذیر است. هر چند AMG C63 گران‌تر از بی ام و M3 کامپتیشن xDrive و آئودی RS5 اسپرت‌بک است، قدرت و سرعت بیشتری هم از رقبا دارد.

منبع:خودرو 45

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.