خرابی پمپ آب خودرو چه نشانه هایی دارد ؟

0

نشانه های خرابی واترپمپ ماشین

قیمت واتر پمپ برقی مشخصات واتر پمپ برقی مزایای واتر پمپ برقی واتر پمپ برقی چیست علائم خرابی واتر پمپ 405 صدای واتر پمپ دلایل کاهش قدرت موتور دلایل بالا رفتن مصرف سوخت معایب واتر پمپ مکانیکی معایب و مزایای واتر پمپ برقی معرفی قطعات خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو

واتر پمپ یکی از اجزای داخلی در رادیاتور است که وظیفه آن پمپاژ آب می باشد با پمپاژ آب به قسمت های مختلف موتور می توان آن را خنک کرد.
موتور اتومبیل گرمای زیادی تولید می کند و باید سیستمی وجود داشته باشد که بتوانید این گرما را مهار کنید و بهترین را استفاده از آب است. هرچند این به تنهایی کافی نیست و اتومبیل از جریان هوا و روغن موتور هم می تواند خنک شود ولی به صورت کلی باید بگویم که دلایل خرابی واتر پمپ و تعمیر آن این کمک را به شما می کند تا بتوانید استفاده بهتری از اتومبیل خود ببرید و اتومبیل دیر تر خراب خواهد شد.

گرمای بیش از حد می تواند اتومبیل را دچار خرابی های بسیار زیادی کند و بهتر است که تعمیر و نگهداری اتومبیل به خوبی انجام دهید. واتر پمپ در اتومبیل دارای چندین پره است و ممکن است که این پره ها از بین بروند و هرگاه این پره های از بین بروند باید واتر پمپ را تعویض کنید چرا که قادر نخواهد بود آب را به جریان بیندازد.

دلایل خرابی واتر پمپ و تعمیر آن یکی از راه هایی است که بهتر بتوانید خرابی واتر پمپ را شناسایی و آن را تعمیر کنید.

کار واتر پمپ چیست؟

مهم ترین دلایل جوش آوردن خودرو

واتر پمپ وظیفه دارد تا جریان آب را در رادیاتور ایجاد کند و این برای خنک نگه داشتن موتور و اجزای داخلی اتومبیل الزامی می باشد. اگر واتر پمپ خراب شود و نتواند کار کند دمای قطعات مختلف موتور بالا می رود اتومبیل به اصطلاح جوش می آورد که این امر اگر چند بار تکرار شود موجب سوختگی موتور می شود و از کار می افتد. برای اینکه بتوانید جلوی خرابی واتر پمپ را بگیرید می بایست آن را هر ۶۰ هزار کیلومتر چک کنید.

دلایل خرابی واتر پمپ و تعمیر آن را می توانید در مکانیکی ها انجام دهید و کسی که این کار را انجام می دهد می بایست یک فرد ماهر باشد تا بتواند تشخیص خرابی این قطعه را به درستی بدهد.

واتر پمپ با استفاده از ۷ پره آب را به داخل رادیاتور می چرخاند، رادیاتور به رشته ای از لوله ها گفته می شود که در قسمت جلویی اتومبیل قرار گرفته است و یک فن رو به روی آن واقع شده است. این فن باعث می شود که جریان هوا به لوله های رادیاتور برخورد کند و حرارت آب از بین برود. اگر پمپ خراب شود این آب درون رادیاتور ساکن باقی خواهد ماند و دمای آن به شدت زیاد می شود و اتومبیل جوش می آورد.

دلایل خرابی واتر پمپ چیست؟

نصب فن اضافه روی پراید کلاچ پروانه نیسان کلاچ فن نیسان فن پاترول جهت چرخش فن پراید پروانه رونیز سیستم خنک کاری خودرو عیب یابی سیستم خنک کننده قیمت فن کلاچ نیسان آموزش مکانیک و برق خودرو

دلایل خرابی واتر پمپ و تعمیر آن می تواند به عوامل بسیار زیادی بستگی داشته باشد. اگر از اتومبیل به خوبی استفاده کنید و تعمیر و نگهداری آن را به درستی انجام دهید می توانید عمر واتر پمپ را بالا ببرید و از خرابی های پی در پی آن جلوگیری کنید. از آن جایی که واتر پمپ اتومبیل یک قطعه حساس می باشد بهتر است که با ملایمت با آن رفتار شود و یکی از دلایل خرابی واتر پمپ استفاده بیش از حد گاز می باشد به صورتی که دور موتور بسیار بالا برود.

اگر با دور موتور بالا رانندگی می کنید این امکان وجود دارد که واتر پمپ شما دچار مشکل شود.

یکی از رایج ترین دلایل خرابی واتر پمپ و تعمیر آن فرسودگی می باشد که در طی مدت به وجود می آید. با فرسودگی واتر پمپ پره های آن از بین می روند و دیگر کارایی قبل را نخواهند داشت و بنابراین نمی تواند آب را به خوبی به جریان بیندازد.

علائم خرابی واتر پمپ

از بارزترین علائم خرابی واتر پمپ می توان به گرمای بیشتر از حد اشار کرد. در واقع اگر دمای موتور اتومبیل بالا برود یکی از نشانه های خرابی واتر پمپ می باشد. بر روی صفحه کیلومتر همه خودرو ها درجه ای وجود دارد که روی آن درجه حرارت اتومبیل نشان داده می شود و دو علامت C و H روی آن قرار دارد اگر عقربه نزدیک به C باشد به این معنا است که موتور اتومبیل خنک می باشد و اگر عقربه به H نزدیک شود به این معنی است که دمای موتور بالا رفته است و اگر این امر مداوم باشد امکان جوش آوردن اتومبیل بسیار زیاد است و می بایست حتما بررسی های لازم را انجام دهید.

دلایل خرابی واتر پمپ و تعمیر آن می تواند به عوامل گوناگونی بستگی داشته باشد و باید به علائم آن هم توجه کنید. اگر می بینید که اتومبیل خوب کار نمی کند و یا اینکه از زیر اتومبیل آب می چکد می بایست واتر پمپ را چک کنید، ممکن است که واتر پمپ نشتی داشته باشد و باید تعمیر شود.

تعمیر واتر پمپ

دلایل خرابی واتر پمپ و تعمیر آن را می توانید با استفاده از یک مکانیک ماهر انجام دهید. اما اگر میخواهید خرابی واتر پمپ را تعمیر کنید معمولا باید آن را تعویض کنید چرا که دیگر به درد نمی خورد و فرسوده شده است. علاوه بر آن می بایست بلبرینگ آن را هم تعویض کنید و برای اینکه بفهمید آیا بلبرینگ واتر پمپ خراب است یا خیر می بایست آن را باز کنید و بچرخانید اگر صدا داد به معنی این است که خراب شده است و باید آن را تعویض کنید.

سخن پایانی

واتر پمپ یکی از اجزای اتومبیل است که با استفاده از آن می توانید به راحتی خرابی آن را تشخیص دهید و برای این کار می بایست دمای اتومبیل را چک کنید. دلایل خرابی واتر پمپ و تعمیر آن را می توانید با استفاده از تجربه پیدا کنید و تعمیر را انجام دهید و یا اینکه اتومبیل را به پیش یک مکانیک ماهر ببرید تا او مشکل را پیدا و برطرف کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.