مکانیکی و عیب یابی خودرو

0

مکانیک وعیب یابی خودرو:
هرگاه که پدال گاز را فشار می دهید، سرعت موتور کم می شود.

مکانیک پراید آموزش مکانیکی پژو 207 مکانیکی پژو 405 آموزش مکانیک خودرو دانستنی های مکانیک خودرو چگونه مکانیک خودرو بشوم آموزش مکانیک خودرو pdf مجله مکانیک مجله ماشین مجله خودرو کارستان مجله خودرو دانستنی های فنی خودرو آموزش تعمیر خودرو آدرس تعمیرگاه های تهران آموزش عیب یابی خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو آموزش نکات فنی خودرو عیب یابی استارت خودرو آموزش عیب یابی برق خودرو آموزش برق پژو 206 آموزش برق خودرو آموزش برق خودرو سمند عیب یابی برق خودرو پژو 405 آموزش عیب یابی گیربکس اتومات عیب یابی گیربکس آموزش عیب یابی جلوبندی خودرو

برای زیاد کردن سرعت باید خیلی کم پدال گاز را فشرد. قدرت کلی خودرو کم شده است.

این مشکل به مرور زمان بدتر میشود. مشکلات احتمالی عبارتند از:

فیلتر هوا ممکن است کثیف شده باشد.

فیلتر بنزین ممکن است که با گل گرفته باشد.

پمپ بنزین ممکن است که فرسوده باشد.

زمان بندی احتراق ممکن است اشتباه باشد.

آب ممکن است در بنزین مخلوط شده باشد.

مبدل کاتالیتیک ممکن است وصل شده باشد.

وقتی ماشین جوش آورد چرا نباید موتور را خاموش کرد, و در صورت عدم انجام, چه آسیبی و به کجای موتور, وارد میشود.

وقتی ماشین جوش میاره ،چون رینگهاخیلی داغ هستن اگرخاموش کنید رینگها و پیستون دریک قسمت از سیلندر ثابت قرارمیگیرن ونمیتونن حرارتشون رو به جداره سیلندر انتقال بدهند,

درنتیجه رینگها به شیار داخل پیستون چسبیده ودراصطلاح میگن موتور جام (قفل )کرده.

پس اول قبل از خاموش کردن موتور و رادیاتور را با آب خنک کنید و زمانیکه آمپر آب به سمت وسط برگشت, سپس موتور را خاموش کنید,

نکته

در صورتیکه آب در دسترس نداشتین و به دلیل حرارت زیاد که منجر به آتش سوزی موتور میشود, آنرا خاموش کنید و حتما بطور میانگین در هر یک دقیقه, ی نیش استارت جهت حرکت پیستون ها بزنید و مراقب باشید موتور روشن نشود, تا دمای موتور پایین بیاید.

رسوبات روی ترمینال و بدنه باتری

داخل باتری در اثر وجود اسید سولفوریک و صفحات سربی ترمینال منفی و مثبت همواره فعل و انفعالات شیمیایی در حال انجام است؛ چنانچه بدنه باتری از مهر و موم و آببندی خوبی برخوردار نباشد این اثرات شیمیایی به بیرون بدنه اثر گذاشته و باعث شوره و رسوب می شود.
لذا توصیه می شود از ضربه زدن به ترمینالها و بدنه باتری خودداری شود.

جهت از بین بردن و تمیز کردن ترمینال های باتری میتوان از ترکیب آب و جوش شیرین استفاده کرده و بعداز تمیز کردن ، بوسیله لایه نازکی از گریس ترمینالهای باتری را آغشته کرد؛
همچنین از اسپری محافظ WD-40 هم میتوان استفاده کرد.

دودکردن موتور درحالت عادی(دودسیاه):

آموزش تعمیر جلوبندی پراید جلوبندی پراید خرابی جلوبندی پراید عیب یابی جلوبندی پراید قیمت جلوبندی پراید هزینه تعمیر جلوبندی پراید تعمیرات تخصصی پراید مکانیک پراید آموزش مکانیکی و جلوبندی مجله مکانیک دانستنی های فنی خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش تعمیر خودرو

۱-گرفتگی انژکتورها.

۲-نشتی ازناحیه اورینگ انژکتور.

۳-برنامه ریزی ایپرامECU.

۴-سنسوردمای آب.

هنگام ترمز گرفتن، خودرو به یک طرف کشیده می شود

شایع ترین علل بروز آن:

اگر بالاتر از 20 کیلوتر بر ساعت، با گرفتن ترمز، خودرو به یک طرف کشیده می شود (به راست یا به چپ) و تا رها کردن پدال ترمز ادامه پیدا می کند، معمولترین دلیل آن عدم توازن در اعمال نیروی ترمز به چرخهای راست و چپ است، که در اثر:

1- خراب شدن پمپ اصلی ترمز
2- درست کار نکردن سیلندر ترمز چرخها
3- نشت روغن از سیلندر ترمز چرخها
4- چرب شدن یکی از دیسکها با روغن، گریس و یا … است.

چرا لاستیکها در لبه درونی یا بیرونی خیلی بیشتر خورده شده اند.لبه دیگر و مرکز خیلی سالم تر بنظر می رسند؟

مشکلات احتمالی

_مشکلات میزان فرمان، فاصله زیاد بین چرخها.
_مشکلات میزان فرمان، عدم موازی بودن
_میزان نبودن باد لاستیک‌ها

ناک چیست؟

ناک یک صدای خر خر از طرف موتور است که یا همیشگیست و یا گاهی اوقات به گوش می‌رسد. بعضی از خودروها در حالت سکون و دنده خلاص با گاز دادن صدا می‌دهند، بعضی در حالت حرکت و بعضی فقط در سربالایی.

آیا ناک به خودرو آسیب می‌زند؟

تشخیص دلیل ناک زدن دشوار است، برای همین ابتدا بایستی به درستی صدای ناک تشخیص داده شود. اگر ناک به موقع برطرف نگردد باعث آسیب جدی به موتور می‌شود که این آسیب به جداره و پیستون است.

برای اطلاعات بیشتر درباره جزئیات ناک و دلایل به وجود آمدن صدای ناک و برطرف کردن آن وارد لینک زیر شوید :

کمپرس موتور

موتور احتراق داخلی که با فشرده کردن مخلوط سوخت و هوا به وسیله پیستون و رینگهای آبندی آن پس از انفجار این مخلوط تولید انرژی میکند،

پیستون و رینگهای آن همواره در معرض فشار ناشی از نیروی تولید شده توسط انفجار مخلوط سوخت و هوا قرار داشته، که این فشار همراه با سایش بین دیواره بوش سیلندر و رینگهای پیستون است.

هوای فشرده در سر پیستون توسط رینگهای کمپرس اطراف پیستون که با جداره بوش سیلندر آبندی هستند، در کورس تراکم ایجاد میشود.

. این تراکم با فشار بالا، می تواند از کوچکترین منفذ عبور کند، که عبور آن در موتور از کنار رینگهای کمپرس پیستون و سوپاپ های دود و هوا در صورت آبندی نبودن شان راحت تر و سریع تر انجام میشود.

هنگام کلاچ گیری زیر پا لرزش دارد و صدای غیر عادی میدهد؟

وقتی پدال کلاچ را تا اخر فشار دادیم و صدا می کند یا بلبرینگ کلاچ فرسوده شده است

که در این صورت با تعویض بلبرینگ کلاچ مشکل حل می شود و یا بلبرینگ پشت میل لنگ خشک کار کرده و در این صورت نیز باید انرا تعویض نمود.

اگر کلاچ خوب کار نمی کند و گیربکس لرزش دارد

یا دیسک ضعیف  شده است که در این صورت مجموعه کلاچ باید تعویض شود و یا

دسته موتورها شکسته شده یا بیش از اندازه نرم شده که در این صورت
دسته موتورها باید تعویض شوند

اگر در حالت فشار دادن کلاج  صدا شنیده شود

بلبرینگ کلاج خراب است

اگر بعد از رها کردن کلاج صدا شنیده شود
بلبرینگ شفت ورودی گیر بکس خراب است,

تشخیص صدا ی خرابی گیر بکس از دیفرانسیل

در سرعت هشتاد کیلومتر خودرو را خلاص کنید

اگر صدا قطع شد گیربکس مشکل دارد

اگر صدا قطع نشد دیفرانسیل مشکل دارد

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.