چطور تسمه تایم از تایم خارج می شود؟

0

اگر این نشانه ها را دیدید، ماشین تسمه تایم پاره کرده است

از کجا بفهمیم تسمه تایم پاره شده است؟پاره شدن تسمه‌تایم بیشتر در حال حرکت مخصوصا در جاده رخ می دهد، پس اگر در حال حرکت ماشین خاموش شد به هیچ عنوان مجددا استارت نزنید.

با یه حرکت ساده میتوانید بفهمید تسمه پاره شده است یا خیر و از چند میلیون تومان خسارت به موتور در هنگام استارت زدن جلوگیری کنید. اگر این اتفاق افتاد به هیچ عنوان  استارت نزنید. ماشین را در دنده یک گذاشته و هُل داده اگر ماشین در دنده بود و حرکت کرد تسمه پاره شده و باید یدک کش خبر کنید و اگر ماشین حرکت نکرد یعنی تسمه سالم است.

این تجربه فنی رو به دیگر دوستان انتقال دهید تا با یک یا چند استارت بی مورد موتور اتومبیل را نابود نکنند.

علائم پاره شدن تسمه تایم خسارت پاره شدن تسمه تایم آموزش تعویض تسمه تایم آموزش تعویض تسمه تایم پراید علت کج شدن سوپاپ تسمه تایم چیست آموزش نکات فنی خودرو

چطور تسمه تایم از تایم خارج می شود؟

آموزش تعویض تسمه تایم آموزش تعویض تسمه تایم سمند ef7 بهترین تسمه تایم 206 پاره شدن تسمه تایم 405 تسمه تایم چیست تسمه تایم پژو چند دندانه است دلایل خراب شدن تسمه تایم زمان تعویض تسمه تایم اجرت تعویض تسمه تایم دنا زمان تعویض تسمه تایم پژو پارس علایم تایم نبودن تسمه تایم آموزش تعمیر خودرو دانستنی های فنی خودرو مجله مکانیک

پاره شدن، شل یا سفت بودن و آسیب دیدن دندانه های تسمه تایم از عوامل اصلی آسیب دیدن آن است.

حتماً می پرسید چه می شود که تسمه و دندانه های آن آسیب می ببیند؟! از مهمترین دلایل پارگی تسمه تایم یا تسمه تایمینگ وارد شدن فشار مضاعف به این قطعه است. دور موتور بالا در مدت زمان طولانی یا استفاده از دنده نامناسب در سربالایی را می توان از مواردی دانست که به خودرو فشار می آورند؛ البته در این مواقع نه تنها این قطعه بلکه سایر قطعات هم تحت فشار مضاعف قرار می گیرند. استفاده ناگهانی از دنده معکوس و جا به جا بودن دنده های تسمه تایم هنگام زمان گیری تایم نیز از دیگر عوامل مؤثر در پارگی این قطعه هستند.

به یاد داشته باشید که نصب اولیه تسمه تایمینگ اهمیت زیادی دارد. بی توجهی به علائم مخصوص نصب و جا انداختن نادرست آن معمولاً از عوامل پنهان آسیب دیدن تسمه تایم هاست. برای مثال بیش از اندازه سفت بستن تسمه باعث خراب شدن قطعه تسمه سفت کن و در نهایت پاره شدن آن می شود.
منبع: کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.