آموزش مکانیکی و عیب یابی خودرو

0

مکانیک و عیب یابی خودرو:

آموزشی

برخی از دلایل کپ کردن موتور در اتومبیل های مختلف داخلی

مجله مکانیک مجله خودرو کارستان مجله خودرو سایت تخصصی خودرو دانستنی های فنی خودرو تعمیر و نگهداری خودرو دانستنی های جالب خودرو آموزش نکات فنی خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش تعمیر خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو آدرس تعمیرگاه های تهران آموزش مکانیک خودرو

در انواع ماشین های 206، پراید، پژو 405، پژو پارس، سمند و تندر 90 .

1. معمولاً موتور 206 تیپ 2 ،کوپ می کند، این اتفاق برای سایر خودرو های مذکور کمتر اتفاق می افتد.

2. در 206 تیپ 2، اگر ECU ، ساژم S2000 و موتور TU3 باشد، معمولا کپ کردن به دلیل خرابی سنسور اکسیژن است و غالباً علائم آن خام سوزی بنزین، بوی بد اگزوز، روشن شدن چراغ چک خواهد بود.

3. در 206 تیپ 2، اگر ECU از نوع Valeo باشد، و سایر موارد مشکلی نداشته باشند، علت کوپ کردن ایراد نرم افزاری ECU است که در حال حاضر راه حلی برای آن پیدا نشده است.

4. یکی دیگر از دلایل کپ کردن موتور، خرابی، کثیف یا چرب بودن سنسور فشار هوای ورودی است.

5. ممکن است کپ کردن به دلیل تمیز نبودن سنسور دور موتور (دور در دقیقه) باشد.

6. ممکن است کپ کردن به دلیل افت فشار بنزین ورودی باشد. (افت فشار بنزین ورودی می تواند ناشی از ضعیف شدن پمپ بنزین، کیپ شدن فیلتر بنزین، تنبل شدن انژکتورها و … باشد).

7- و همچنین مواردی مثل هواکشیدن مانیفولد ورودی و انژکتورها ( بعلت عدم آب بندی اورینگ ) را می توان اشاره کرد .

مشکلات فنی خودرو

خودرو در حال حرکت به يک جهت کشيده می شود
✅توضيح مشکل: در حين حرکت متوجه می شويد که خودرو به يک سمت کشيده می شود. اين مساله ممکن است جزئی باشد و ناديده گرفته شود.

مشکلات احتمالی عبارتند از:

✅همه چرخها دارای فشار باد مساوی نمی باشند.
✅چرخها تنظيم نيستند.
✅يکی از ترمزها قفل می کند و رها نمی کند.
✅اتصالات فرمان و يا برخی از قطعات آن شل شده است.
✅چرخها بصورت يکسان ساييده نشده اند.

مشکلات فنی خودرو

خودرو در حال حرکت به يک جهت کشيده می شود
✅توضيح مشکل: در حين حرکت متوجه می شويد که خودرو به يک سمت کشيده می شود. اين مساله ممکن است جزئی باشد و ناديده گرفته شود.

🔧مشکلات احتمالی عبارتند از:

✅همه چرخها دارای فشار باد مساوی نمی باشند.
✅چرخها تنظيم نيستند.
✅يکی از ترمزها قفل می کند و رها نمی کند.
✅اتصالات فرمان و يا برخی از قطعات آن شل شده است.
چرخها بصورت يکسان ساييده نشده اند.

هرگاه که پدال گاز را فشار می دهید، سرعت موتور کم می شود.

برای زیاد کردن سرعت باید خیلی کم پدال گاز را فشرد. قدرت کلی خودرو کم شده است.

این مشکل به مرور زمان بدتر میشود. مشکلات احتمالی عبارتند از:

فیلتر هوا ممکن است کثیف شده باشد.

فیلتر بنزین ممکن است که با گل گرفته باشد.

پمپ بنزین ممکن است که فرسوده باشد.

زمان بندی احتراق ممکن است اشتباه باشد.

آب ممکن است در بنزین مخلوط شده باشد.

مبدل کاتالیتیک ممکن است وصل شده باشد.

وقتی ماشین جوش آورد چرا نباید موتور را خاموش کرد, و در صورت عدم انجام, چه آسیبی و به کجای موتور, وارد میشود

وقتی ماشین جوش میاره ،چون رینگهاخیلی داغ هستن اگرخاموش کنید رینگها و پیستون دریک قسمت از سیلندر ثابت قرارمیگیرن ونمیتونن حرارتشون رو به جداره سیلندر انتقال بدهند,

درنتیجه رینگها به شیار داخل پیستون چسبیده ودراصطلاح میگن موتور جام (قفل )کرده.

پس اول قبل از خاموش کردن موتور و رادیاتور را با آب خنک کنید و زمانیکه آمپر آب به سمت وسط برگشت, سپس موتور را خاموش کنید,

نکته

در صورتیکه آب در دسترس نداشتین و به دلیل حرارت زیاد که منجر به آتش سوزی موتور میشود, آنرا خاموش کنید و حتما بطور میانگین در هر یک دقیقه, ی نیش استارت جهت حرکت پیستون ها بزنید و مراقب باشید موتور روشن نشود, تا دمای موتور پایین بیاید.

کمپرس موتور

موتور احتراق داخلی که با فشرده کردن مخلوط سوخت و هوا به وسیله پیستون و رینگهای آبندی آن پس از انفجار این مخلوط تولید انرژی میکند،

پیستون و رینگهای آن همواره در معرض فشار ناشی از نیروی تولید شده توسط انفجار مخلوط سوخت و هوا قرار داشته، که این فشار همراه با سایش بین دیواره بوش سیلندر و رینگهای پیستون است.

هوای فشرده در سر پیستون توسط رینگهای کمپرس اطراف پیستون که با جداره بوش سیلندر آبندی هستند، در کورس تراکم ایجاد میشود.

. این تراکم با فشار بالا، می تواند از کوچکترین منفذ عبور کند، که عبور آن در موتور از کنار رینگهای کمپرس پیستون و سوپاپ های دود و هوا در صورت آبندی نبودن شان راحت تر و سریع تر انجام میشود.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.